Aviseringar
Rensa alla

Äkta kärlek


Ämnesstartare

Dålig rubrik men hoppas många hittar hit ändå

Ni som har eller har haft partner får gärna svara & motivera kring min fundering.
Undrar om ni hade blivit intresserade av er partner om ni, innan ni kände varandra, hade hamnat i samma klass. Tror ni att ni hade hittat varandra på samma sätt som ni till sluta gjorde?

Själv tror jag det beror på... Alla par håller ihop av olika anledningar men tror de flesta som är med varandra påverkats mycket av omständigheter och tillfällen. Alltså allt handlar egentligen inte om personkemi och gemensamma- eller helt olika intressen, som man kanske tror. Kanske ytterligare en anledning till att så många tröttnar och gör slut?


   
Citera
time
 time

Det är en bra fråga. Jag och min pojkvän kände varandra långt före vi blev tillsammans, eller åtminstone så kände vi till varandra, pga var med i samma politiska förening och gjorde events ihop + gick i samma skola senare. Han var min kompis romantiska intresse och jag var tillsammans med en av hans kompisar, så det kändes lite osannolikt då, men sen blev jag singel och vi träffades utanför mitt hus för att dela på en cider och jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men när vi skulle skiljas åt så kramades vi och våra händer stötte ihop och det fanns en gnista där som jag aldrig varit med om tidigare, det bara klickade och det kändes plötsligt tungt att han skulle gå därifrån. Vi har pratat om det efteråt och han kände väl likadant.

Sen tog det väl ytterligare några månader innan vi faktiskt började träffas på riktigt och blev ihop, men på något sätt så visste jag redan den där sommarkvällen. Antagligen hade vi blivit ihop även om vi gått i samma klass, allt som krävdes var väl bara den där sekunden av kroppskontakt som fick båda att fatta att det fanns något speciellt där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och mitt ex gick i samma klass när jag gick i 3an i grundskolan. Sedan flyttade jag och kontakten bröts helt. Sen när vi började gymnasiet återupptog vi kontakten igen och blev tillslut tillsammans.

men helt ärligt så tror jag inte att vi hade blivit ett par om jag hade gått kvar i samma klass som henne i alla år.


   
SvaraCitera
Yaren

Hmm. Det tror jag absolut. Första gången jag såg min pojkvän kände jag genast ett intresse och vi började prata och kom överens/ blev vänner direkt. Sedan blev vi tillsammans. Jag tror vi hade haft samma förutsättningar om det så skedde i ett klassrum. Jag hade utan tvekan pratat med honom och försöka få kontakt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

träffade den nuvarande då vi går i samma klass. något vi kommer göra i 2,5 år till.

tidigare pojkvänner: kanske, om vi "hängt" och fattat att vi kunde ha kul ihop osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: tidigare pojkvänner: kanske, om vi "hängt" och fattat att vi kunde ha kul ihop osv.

Just det som kan komma i vägen. Att man inte hittar till varandra på grund av timing och omständigheter. Att man inte umgås med samma personer m.m.


Fyll på, tack


   
SvaraCitera
reben

nä 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte d beror på vem av dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och mitt ex hade befunnit oss på samma plats vid samma tidpunkt flera gånger innan vi träffades, upptäckte vi. Jag var bl a på en av hans spelningar fem år innan vi lärde känna varandra och hade antagligen gått fram och pratat med honom då, men vi var ej medvetna om det när vi väl lärde känna varandra. Det finns många sådana exempel och på många sätt är jag övertygad om att vi fördes samman, även om det låter jättefånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
vet inte d beror på vem av dom

alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

alla

ja det beror på vem av dom det hade varit, det hade inte varit samma med alla


   
SvaraCitera