Aviseringar
Rensa alla

Äkta vänner?


Ämnesstartare

Vill också ha en äkta vän! Och du Gifted Vissa vänner man har, har man bara för att man inte har nån annan att va med! Och i min situation har dom svikit mig hur många ggr som helst… men lämnar jag dom har jag INGEN att va me! Fattaru!? [tard]


   
SvaraCitera

yeeep:

Jag har tröttnat på mina vänner.
Jag vill ha en riktig vän att kunna lita på, någon som jag både kan snacka allvar och ha kul med. Som tillexempel fica med inne i stan, någon gång gå på fest. Liskom en äkta kompis.

Du ska veta att det är större skillnad mellan kompisar och vänner än vad du tror. Vi tar det här kort.

En kompis kan vara en person du trivs att umgås med och som du kan ha roligt med. Kompisar kommer och går. Kompisar brukar vara dem du oftast umgås med på fritiden. En kompis kanske sviker dig, ni bryter kontakten, du hittar en ny kompis, ni blir osams och bryter kontakten allt går i en cirkel gällande kompisar.

En vän är någon som står dig nära och du kan lita på. Du kan var dig själv med den personen och du behöver inte oroa dig för vad den andra ska tycka om dig när du säger eller gör något.
En vän är någon du kan ta stöd av i jobbiga situationer och du kan känna att den personen finns där för dig om du har det jobbigt.
En vän är någon du kanske inte träffat på ett halvår och sen när ni träffas igen så känns det som att det bara var någon dag.

Du kan ha flera kompisar men bara ett fåtal riktiga vänner t.ex. En person som är riktigt social och man kan tänka att den personen måste ha många vänner. Sanningen är ofta att den personen inte har en enda vän utan bara en massa kompisar.

Få människor har en riktig vän och har du en så ska du ta vara på den för chansen är stor att du inte hittar någon annan igen.

En riktig vän har man ofta kvar resten av livet...


   
SvaraCitera

Clearice:

Håller med dig.

Har märkt att man mer eller mindre ramlar över de som senare blir äkta vänner. Det behövs ett visst mått av slump men när man väl hittat en "äkta vän" så är det bara att undvika att tappa kontakten.

Så hur man hittar en kan jag inte svara på... De bara dyker upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att väldigt många pratar om att dom vill ha äkta/bra/ärliga vänner, kan inte alla som vill ha det bli vänner med varandra bara?[confused]


   
SvaraCitera

kebu12:

Tycker att väldigt många pratar om att dom vill ha äkta/bra/ärliga vänner, kan inte alla som vill ha det bli vänner med varandra bara?

Det skulle bli en konstig relation om man bara beslutade att nu är vi vänner. Det du säger skulle inte fungera.


   
SvaraCitera

yeeep:

Jag vill ha en riktig vän att kunna lita på, någon som jag både kan snacka allvar och ha kul med. Hur hittar man såna?

Det är en svår fråga men om du ska hitta en så får du först kollar runt bland dina kompisar och finns det ingen där så får du vänta.
Du kanske får en kompis i framtiden som kan visa sig vara en vän.
Jag hade turen att får en vän redan när jag började på dagis, eller vi var inte vänner då vi var bara kompisar tills jag i mellanstadiet kom fram till att han var min vän efter att jag förlorat en annan vän.
Om du går runt och tänker på att du vill ha en vän så blir det bara jobbigt för dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Clearice:

Det skulle bli en konstig relation om man bara beslutade att nu är vi vänner. Det du säger skulle inte fungera.

Vill ju bara att alla skall vara vänner[cry]


   
SvaraCitera

vad du än gör, leta inte då kommer alla idioter stå i kö... [tired]


   
SvaraCitera

Jag känner precis som du!
vänner kan vara så jävla jobbiga ibland..därför skulle jag vilja ha en bästabästa vän lixxom tro mig du är inte ensam..


   
SvaraCitera