Aviseringar
Rensa alla

Äldre dam stämmer all världens homosexuella


mynona
Ämnesstartare

Jag tänkte posta detta i Tankar-tråden, men varför inte skapa en nyhetstråd för första gången. En äldre dam i USA har stämt hela världens homosexuella som syndare i Guds namn inför domstol. Hon förklarar sig agera som Guds ombud: 

Den 66-åriga amerikanskan Sylvia Ann Driskell har i ett uppmärksammat fall stämt alla homosexuella människor i världen. Hon hävdar att alla homosexuella i världen bryter mot Guds ord om att homosexualitet är en synd, och har vänt sig till en domstol i Nebraska för att få saken prövad. Driskell, som kallar sig ”Guds ambassadör”, lämnade in en sju sidors handskriven stämningsansökan till domstolen, skriver The Telegraph.

http://omni.se/utrikes/79e5992b-0993-4804-9d7e-2c148dcb6731?source=aftonbladet#xtor=AD-500- [omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

Vad tror ni hon väntar sig att detta ska leda? Vad vore det ideala resultatt i hennes ögon? 

Varför är de för övrigt fortfarande så religiösa i USA


   
Citera

mynona: Varför är de för övrigt fortfarande så religiösa i USA

Varför skulle de inte vara det? :p Landet var ju från början religiöst med.


   
SvaraCitera

lolwtf


   
SvaraCitera

Fungerar det verkligen med denna lag utanför U.S.A.¨s gränser? Kan man stämma personer i Sverige ifrån U.S.A. ?


   
SvaraCitera

Står ingenstans i bibrln vad jag vet att samkönade förhållanden är en synd 


   
SvaraCitera

Anura:

Varför skulle de inte vara det? :p Landet var ju från början religiöst med.

Vi med!Skål


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Vi med!Skål

vi är inte riktigt religiösa och har inte behövt vara det heller.


   
SvaraCitera

Anura:

vi är inte riktigt religiösa och har inte behövt vara det heller.

vi var det tidigare, precis som USA var det tidigare ....


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

vi var det tidigare, precis som USA var det tidigare ....

Ja men Usa är ju annorlunda då de känner att de har behövt religion.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Anura:

Varför skulle de inte vara det? :p Landet var ju från början religiöst med.

Det har alla länder varit. Misstänker att en orsak kan vara att de saknar välfärd och att dras socialhjälp, som tex dagis, tillhandahålls av deras kyrkor


   
SvaraCitera

mynona: Misstänker att en orsak kan vara att de saknar välfärd och att dras socialhjälp, som tex dagis, tillhandahålls av deras kyrkor

det är de jag menar. alla länder har varit religiösa men Sverige t.ex. har ju blivit mycket mindre religiöst för att de inte har behövts religion, medan det i Usa har behövts. Jag menar områden i världen där de finns hög fattigdom och låg utbildning har ju många religiösa. de mer omständigheter.


   
SvaraCitera

mynona: nar välfärd och att dras socialhjälp, som tex dagis, tillhandahålls av deras kyrkor

vet dock inte riktigt varför svarta i Usa är en sådan stor grupp då det kommer till kristendom? 


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Anura:

det är de jag menar. alla länder har varit religiösa men Sverige t.ex. har ju blivit mycket mindre religiöst för att de inte har behövts religion, medan det i Usa har behövts. Jag menar områden i världen där de finns hög fattigdom och låg utbildning har ju många religiösa. de mer omständigheter.

Ja, jag håller med. Det finns säkert fler anledningar, som tex att många nybyggare hade emigrerat till USA undan religiös förföljelse

Anura:

vet dock inte riktigt varför svarta i Usa är en sådan stor grupp då det kommer till kristendom? 

Extra fattiga? 


   
SvaraCitera

mynona:

Jag tänkte posta detta i Tankar-tråden, men varför inte skapa en nyhetstråd för första gången. En äldre dam i USA har stämt hela världens homosexuella som syndare i Guds namn inför domstol. Hon förklarar sig agera som Guds ombud: 

Den 66-åriga amerikanskan Sylvia Ann Driskell har i ett uppmärksammat fall stämt alla homosexuella människor i världen. Hon hävdar att alla homosexuella i världen bryter mot Guds ord om att homosexualitet är en synd, och har vänt sig till en domstol i Nebraska för att få saken prövad. Driskell, som kallar sig ”Guds ambassadör”, lämnade in en sju sidors handskriven stämningsansökan till domstolen, skriver The Telegraph.

http://omni.se/utrikes/79e5992b-0993-4804-9d7e-2c148dcb6731?source=aftonbladet#xtor=AD-500- [omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

Vad tror ni hon väntar sig att detta ska leda? Vad vore det ideala resultatt i hennes ögon? 

Varför är de för övrigt fortfarande så religiösa i USA

Jag förstår liksom inte, vad är det som ska diskuteras?  En troende homofob stämmer hela världens homosexuella, kommer det leda nån vart?  Jag förstår inte varför en tidning skriver om detta förutom att elda på religiofobin.

Anledningen varför många i usa är troende är för att det är strukturellt och komplext, börjar med propaganda i hemmet från föräldrarna, sen går de till kyrkan och så vidare, områdesnormen är att vara troende, läser bibeln gör de långt senare vid 16 års åldern där det inte finns något homofobi men det är de de fått höra i kyrkan och av föräldrarna ifrån tidig ålder, områdesnormen är homofobi. Mycket svårare att bli av med än att knäppa med fingrarna.

Självklart så är det individuellt och alla har sina egna historier att berätta, endel kommer tex in för att få en mening med livet efter ett kriminellt förflutet, det är mycket svårare än att bara dra en och samma pensel över det.


   
SvaraCitera

mynona: Extra fattiga?

det förstår jag men kristendomen har ju inte gett dom något? sedan också frågan om att de finns många afroamerikaner som är homofobiska om de kan ha med religion att göra


   
SvaraCitera