Aviseringar
Rensa alla

Älska och knulla betyder samma sak?


Ämnesstartare

Jag sitter och funderar över orden "älska" och "knulla"! Betyder de samma sak? Om någon säger att älska, kunde de lika gärna ha sagt att knulla och det hade haft samma innebörd?


   
Citera

Ja det har det väl, precis som hora och prostetuerad har samma innebörd


   
SvaraCitera

Det tycker inte jag iallafall. Dock har ju ordet älska otroligt många betydelser i olika sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I mina ögon: nej

Älska: sex med någon jag är tillsammans med

Knulla: inga känslor inblandade

Om man ska vara väldigt svartvit i denna frågan iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man säga att dom älskar med varandra i en porrfilm?


   
SvaraCitera

för mig är älska typ svinromantiskt alla strings och några till attatched. knull = typ endast för sexuell tillfredsställelse


   
SvaraCitera

Är väl svenskans motsvarighet till "make love", något brukar användas rikligt i romantiska sammanhang (som t.e.x i filmer).

Knulla kan ju liknas med "fuck".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: för mig är älska typ svinromantiskt alla strings och några till attatched. knull = typ endast för sexuell tillfredsställelse

Men hur skarp är gränsen? Kan du säga t.ex. att nu knullade jag en kille och om en timma ska jag älska med en? Som att det är två helt olika saker?


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Jag tycker det är själva utförandet! Mjukt och fint = älska. Hårt och grövre = knulla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika konnotationer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded: något brukar användas rikligt i romantiska sammanhang (som t.e.x i filmer).

Även i tv-serier. T.ex i Sunset Beach använde de det uttrycket väldigt ofta.


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

nej pga 1. ligger inte med flera samma dag, 2 använder varken älska eller knulla. Säger ligga.


   
SvaraCitera

Ganon:

Även i tv-serier. T.ex i Sunset Beach använde de det uttrycket väldigt ofta.

Skulle kunna se det som en lite små cliche raggning replik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: nej pga 1. ligger inte med flera samma dag, 2 använder varken älska eller knulla. Säger ligga.

OK, så du skulle säga t.ex. "Idag har jag legat med en kille och i morgon ska jag ligga med en annan", trotts att du planerar att sätta på dom på olika sätt, en väldigt romantiskt och en mer brutalt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: I mina ögon: nej

Älska: sex med någon jag är tillsammans med

Knulla: inga känslor inblandade

.

Hjärta


   
SvaraCitera