Aviseringar
Rensa alla

Älskar att hata Iphone


Ämnesstartare

och det jag hatar mest är när det kommer puckon och säger.

"du har väl en iphone som är så teknikkunnig"

mitt svar är alltid.

"jag skulle inte ta i en iphone med tång, eftersom jag är teknikkunnig"

hört på en fest

"Va! kan du köra High Quality?!" (refererar till streaming på youtube på min telefon)

mitt svar

"Ja det är ingen iphone jag har"

Jag skriver den här tråden för jag vet hur många som kommer säga iphone e bäst och hur bra den e och hur mycket den rockar och allting.

så nu ska jag bli långrandig och rada upp det jag hatar med iphone.

1. Det går inte att köpa den olåst, alla iphone som säljs är bundna till en operatör.

2. Den är DYR eller...
2,5. kopplad till ett dyrt abbonnemang som avbetalningsplan

3. Batteriet är otillräckligt, och går inte att byta med mindre än att man skickar in den till apple och det kostar en förmögenhet. (eller går till nån verkstad som inte heller e billig)

4. skärmen är dålig och lågupplöst

5. kameran är dålig och lågupplöst

6. finns begränsningar i IOS som är för mig helt oförståeliga.. som t.e.x att man inte kunde ta emot MMS i telefonen innan OS v3. (som kom först för ett år sen) att man inte kunde copy+paste förrän OS v3. att man inte kan ladda ner filer som är större än 11mb på telefonen om man inte är på WIFI.
bristande multitasking., jag kunde redan med mina gamla vanliga ericssontelefoner spela musik och fixa med mail samtidigt eller surfa på nätet.. och det var inte ens en smartphone.

7. Itunes, jävla skitprogram, och om du vill kunna göra nånting med iphone och din dator måste du installera itunes.

8. begränsningar inlagda av apple för att de ska tjäna mer pengar, som t.ex. begränsningarna i bluetooth apple har infört. eller som exempel att man inte bara kan välja en mp3-låt som ringsignal, utan måste betala för en "nedladdningsringsignal"

Specifikt för iphone4
9. Tappar kontakten om man håller den i vänster hand
10. Ännu dyrare än alla andra iphone, men fortfarande inte bättre än konkurrenterna som kostar knappt hälften.

Så de bra sakerna (inget ont som inte har något gott med sig)

1. har tvingat konkurrenterna att bygga vidare på konceptet och i slutändan skapat billigare och bättre produkter än det apple har.

2. Idiotsäker, eftersom det bara finns 1 sätt att göra saker på mobilen och att de tar bort alla andra möjligheter, enligt the apple-way så kan man inte göra fel, det är omöjligt.

Själv har jag en HTC Desire.
jag kan se på svtplay.se, och southparkstudios.se i min mobil, eller spelar flashspel direkt på webbsidor...

Pröva att göra det med en iphone.

all min kritik är riktad mot iphone i originalutförande, att påstå att den del av sakerna är orimlig kritik eftersom man kan cracka telefonen och då klarar den vissa av sakerna bättre är inte vettigt påstående eftersom du inte får den sån ifrån butiken och 9 av 10 kunder har inte den tekniska kompetensen som behövs för att fixa det.

ÄNDRAT 2010-08-09 00:39


   
Citera
Ämnesstartare

cool bro'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jinxed:

HTC Desire

Äger [cool] har en själv och älskar den


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorer och IT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså sluta lägg massor av onödig tid att hata en produkt. Köp den inte om du nte tycker om den, men that's enough.


   
SvaraCitera
Åtta

Typ 85% av alla som läser detta är redan medvetna om vilken tardpryl iPhone är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Typ 85% av alla som läser detta är redan medvetna om vilken tardpryl iPhone är.

Haha, nu överskattar du folk här. Snarare 45%, skulle jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Äger har en själv och älskar den

good for you!.. om du fått versionsuppdatering till 2.2 älskar du den ännu mer. jag låg å tittade på southpark streamad från webbsida i telefonen imorse 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cool story bro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriver faktiskt denna kommentaren på min desire [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Alltså sluta lägg massor av onödig tid att hata en produkt. Köp den inte om du nte tycker om den, men that's enough.

grejen är att det är omöjligt att ignorera det för alla jävla muppar går omkring och tror att den är på något sätt bästa produkten i världen.

och skitmånga går omkring och tror att jag vill äga en iphone... god!

sen ska vi inte prata om apple som företag.
jag måste nästan beundra dem som kan lura sin kunder så mycket.

ta ipad t.ex. jag kan springa ner i mitt förråd och hämta en 10 år gammal produkt som ser exakt likadan ut som ipad (hp tablet pc) enda skillnaden är att det är windows XP på den och att touchscreenen kräver en penna (eftersom det inte fanns den typen av stora touchskärmar som finns nu)
jag kan köpa 3 netbooks till priset av 1 ipad.. och då är inte ens ipad en riktig dator.

eller som att iphone släpptes i 3 utgåvor, bara för att de skulle kunna sälja samma produkt 3 gånger, istället för att släppa en iphone 3gs ifrån början (vilket var tekniskt möjligt när första iphone släpptes)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

CitronSoppa:

Skriver faktiskt denna kommentaren på min desire

i love you [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en HTC Tatoo, hatar den över hela mitt hjärta. Hade iPhone under en kort tid, vill minnas att den inte var lika usel men fortfarande dålig. Ska byta tillbaka till min gamla nokia mvh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"oj, har du den produkten? det är helt fel produkt, jag har en bättre produkt som är hundra gånger bättre och jättemycket mer viktig för mänskligheten! byt genast till min produkt så kan vi vara lyckliga konsumenter tillsammans och inte som de andra idioterna som har fel produkt."

sluta med er sekterism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jinxed:

i love you

haha [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

85% av alla som läser detta är redan medvetna om vilken tardpryl iPhone är.


   
SvaraCitera