Aviseringar
Rensa alla

Älskar två killar!!


Ämnesstartare

Som att man aldrig hört denna rubrik förut. Har googlat sönder för att försöka få svar på hur jag ska ta mina beslut men kommer bara fram till meningar liknande "IF you Love two people, pick the second one, because If you really loved the first one, you shouldent fall for the second one". 
Den meningen är sann till visso men jag vet faktiskt inte vart jag ska ta vägen...så här är min version, vad ska jag göra och hur ska jag tackla mina känslor? 

För tre år sedan vart jag tillsammans med min första kille. Min första kärlek. Vi var tillsammans i nästan ett år innan han dumpade mig och var med en annan tjej. Jag var så förbannat ledsen och nere i denna kille så jag gjorde vad som helst för att vara med honom. Vi sov ihop under veckorna, men på helgerna vet jag att han var med andra. Vilket slet på mitt psyke. Men vi var aldrig tillsammans, så jag valde att ha det som vi hade. 

Efter att vi "hängt" i ett år efter att det tagit slut vart vi tillsammans igen och hade det hur bra som helst. Tills den kvällen då han gjorde slut med mig när vi var ute. Ingen anledning hade han heller.
Fick reda på att han valt att vara med en annan tjej, och det var bara att acceptera. 
Vi bröt kontakten igen. 

Men som alla gånger tidigare räckte det med att han skrev "hej" och han hade mig tillbaka. Vi blev aldrig tillsammans igen men vi började ses.
vi har som alltid känt någon slags dragningskraft till varandra. 
Dock denna gång tog jag inte allt så seriöst, då jag inte ville bli sårad som tidigare gånger. 

Jag började på ett nytt jobb i höstas, där det jobbade en kille som jag fick tycke för. Väldigt fin kille som dessutom såg väldigt bra ut. 

Vi började träffas lite då och då. 
Det blev mer och mer seriöst, så jag var tvungen att berätta för mitt "ex" att jag börjat träffa någon annan. 

Mitt ex var helt förtvivlad grinade och sa att han aldrig ville se mig igen. 

Jag försökte glömma bort honom. Vi bröt all som helst kontakt och hördes aldrig vid igen. Han flyttade till Norge för att jobba vilket underlättade för mig då jag slapp ha honom omkring mig.

MEN ... För drygt en månad sedan(påsken) var jag ute på krogen med mina vänner och "poff" vem står framför mig? Jo mitt ex är där..vi pratar lite småytligt med varandra nån minut. Han avslutar med ett "du får ha det Braån hela världen vänder sig upp och ner. Känns som att någon stoppat en kniv i mitt hjärta. 

Vi pratar inte mer med varandra den kvällen. Jag vill höra av mig till honom men har för dåligt samvete mot min pojkvän. 

Kvällen därpå skriver mitt ex till mig och säger att han vill ses(eftersom han reser hem dagen efter). 
Vi träffas och pratar ut, jag ber om ursäkt för hur allt slutar och säger att jag är ledsen. 
Då brister han ur sig"du är min livskärlek, jag kommer aldrig sluta älska dig". 

Sedan den dagen har vi pratat i telefon de flesta dagarna. 
Medans jag samtidigt går runt här hemma och har ett förhållande med min pojkvän. Jag vet inte vad jag ska ta mig till känner mig taskig och förvirrad. 

Ska tillägga det att min pojkvän har en utländskbakrund och inte tycker det är okej attjag går ut och dricker. Upplever att han sätter vissa gränser på mig. Får inte hälsa på mina killkompisar på stan utan att det ska bli en massa liv. 

Dessutom kommer mitt ex hem på besök om två veckor för att stanna ca 10 dagar. 

Hur ska jag tackla detta? Det kommer bli ett jävla liv om jag fortfarande är tillsammans med min pojkvän då mitt ex kommer hem och inte har någon aning om någonting. 
Själv vet jag knappt vad jag känner för någon av dom. 

Väljer jag mitt ex är jag rädd för att allt ska bli som vanligt. Att han ska välja bort mig för någon annan och behandla mig som tidigare. 

Vad borde jag göra? Vad är smartast? Känner mig så jävla dum i huvudet pga. allt det här. 

Snälla hjälp mig...../förvirrad tjej!  


   
Citera
Ämnesstartare

först vill jag säga att det är ok att ha känslor för flera. du känner ju vad du känner.

sen vill jag säga som så att båda två verkar vara något rövhattiga. ditt ex tycks ha en benägenhet att leka runt med dig, och din nuvarande har uppenbarligen ett visst kontrollbehov. försök kära ner dig i lite hyggligare människor nästa gång.


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

herregud dissa båda, om du ska dissa en av dom så dissa ditt ex, uppenbarligen manipulativ lögnare och kommer dissa dig igen

utländsk bakgrund låter är fö en dålig ursäkt för att få utöva kontrollbehov, gå aldrig med på sån skit 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
mynona

jonlon-94: Ska tillägga det att min pojkvän har en utländskbakrund och inte tycker det är okej attjag går ut och dricker. Upplever att han sätter vissa gränser på mig. Får inte hälsa på mina killkompisar på stan utan att det ska bli en massa liv.

Gode gud. Det är honom du inte ska välja i varje fall. Utländsk bakgrund är ingen ursäkt för sådant beteende, jag skulle hålla mig undan från någon med de värderingarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också älskat flera personer på det sättet.
Tyvärr blir många killar intresserade igen så fort man skaffat någon ny, och plötsligt inser att de älskar en. Men när de väl fått en hooked igen, är i stället andra tjejer intressantare. Diss på sådana.
Din nuvarande pojkvän har ingen rätt att kontrollera dig och välja var du sätter dina gränser. Diss på honom också.
Hoppas du träffar en vettig kille nästa gång 🙂


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

mynona: Gode gud. Det är honom du inte ska välja i varje fall. Utländsk bakgrund är ingen ursäkt för sådant beteende, jag skulle hålla mig undan från någon med de värderingarna.

ah jo för den andra snubben verkar ju så mycket bättre 


   
SvaraCitera
mynona

Lyra:

ah jo för den andra snubben verkar ju så mycket bättre 

Jag sade inte att hon skulle välja den andra. Jag håller i själva verket med ditt första uttalande: 

Lyra:
herregud dissa båda, om du ska dissa en av dom så dissa ditt ex, uppenbarligen manipulativ lögnare och kommer dissa dig igen

utländsk bakgrund låter är fö en dålig ursäkt för att få utöva kontrollbehov, gå aldrig med på sån skit 

... och min egen post var i princip bara en utbrodering av ditt sista textstycke. 


   
SvaraCitera

Oavsett vem du väljer så kommer båda att betyda problem för dig i längden. Lika bra att göra upp med det nu och dissa båda. För jag antar att du varken vill bli dumpad av ditt ex igen eller få ditt liv mer och mer kontrollerat av den andra killen?


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

mynona:

Jag sade inte att hon skulle välja den andra. Jag håller i själva verket med ditt första uttalande: 

... och min egen post var i princip bara en utbrodering av ditt sista textstycke. 

"Det är honom du inte ska välja iallafall" ergo han är den värre av dom två, om du ska välja någon så välj den andra

inte samma som jag skrev, i mitt tycke skulle den nuvarande killen kanske kunna skärpa sig emedan exet är en lost cause hur man en ser på det 


   
SvaraCitera
mynona

Lyra:

"Det är honom du inte ska välja iallafall" ergo han är den värre av dom två, om du ska välja någon så välj den andra

inte samma som jag skrev, i mitt tycke skulle den nuvarande killen kanske kunna skärpa sig emedan exet är en lost cause hur man en ser på det 

Förstår hur du tänker. Jag fäste mig särskilt vid det eftersom det slog an på något i mig och mina associationer, det är allt. jaja, inget att bråka om hur som helst, man vet ju vad man själv menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att du ska bli ihop med ditt ex igen! han kan göra samma sak det är inte omöjligt. och han var ju otrogen mot dig också. han är ingen bra kille jag tycker att den andra killen verkar rätt trevlig jag tycker att du ska satsa på han Blink  när jag läste den här inlägget så förstod jag att det här var rätt tufft för dig men tro mig det går över Ta hand om dig nu och lycka till


   
SvaraCitera