Aviseringar
Rensa alla

Ämnar sticka tröjor med stickad text på - ge mig tips och förslag!


Ögon i en plåthink:

Funderar på denna.

Ja 😀

Ögon i en plåthink:

Dock måste jag peta bort allt färgkladd och ersätta med svart och vitt... En pixel motsvarar en maska.

Hur går det till? Är det inte bara att sticka på och sen ta svart/vitt istället.. eller är det krångligare?

mvh den som sänkte sitt betyg i syslöjd tack vare stickningsproblematik


   
SvaraCitera

"don't try"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Låt mig omformulera mig: Vilken reaktion vill du få av mottagaren?

Syftar du på tröjan jag överväger att göra till min kamrat? Ptja. Att han skall tycka att det är lite trevligt att någon lagt tid på att för hand sticka en tröja åt honom. Personligen skulle jag tycka att det var hemskt roligt att få en handstickad tröja med en sådan text på från en jag skav gentemot på många åsiktsmässiga plan. Roligt. Eventuellt tycker han också det, eller så tycker han någonting annat. Det är möjligt att jag gör honom en trevligare tröja istället, också, om jag hinner och ids.

krasch:

Hur går det till? Är det inte bara att sticka på och sen ta svart/vitt istället.. eller är det krångligare?

Känns enklast för mig om jag ritar av pixlarna på ett rutat papper, då känns det mycket tydligare, vad som skall vara på vilket varv... Då måste jag pixla det svartvitt innan jag börjar sticka mönstret.

Jag kan egentligen ingenting alls om sådant här, kan bara sticka aviga och räta, och har endast stickat halsdukar förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är ju ett fruktansvärt ambitiöst och energikrävande vis att förolämpa/jävlas med folk. Hm... Att skriva vykort är en sak, att skriva brev på skrivmaskin är en annan sak, att lägga pärlplattor är en tredje sak, att sticka tröjor med text är en fjärde...


   
SvaraCitera

Anything is anything
det här händer
bli en levande sovande
ge upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Anything is anything
det här händer
bli en levande sovande
ge upp

[love] Ge mig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag kan egentligen ingenting alls om sådant här, kan bara sticka aviga och räta, och har endast stickat halsdukar förr.

Behöver man kunna mer? [blush]

Ögon i en plåthink:

Det här är ju ett fruktansvärt ambitiöst och energikrävande vis att förolämpa/jävlas med folk.

Ja [love]


   
SvaraCitera

Röda Bönor fan club

Snälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Behöver man kunna mer?

Nä. Det tycker jag inte. Träffade en kamrat som hade stickat sig en kofta igår, och fick lite saker förklarade för mig. Vad jag förstår stickar man vanligen bara stora sjok som man sedan syr ihop. En framsida, en baksida, ärmar, krage... Ärmarna och kragen kan dock nog stickas fast i tröjan, men det går nog väl vilket som.

krasch:

Röda Bönor fan club

Mäh. Hm. Mjä. Kanske. Prioriterar klart andra texter. Och jag lär inte producera mer än en tröja i månaden, heller... Två, kanske, men inte mer...


   
SvaraCitera

Till killen kunde du skriva "Har du sett mina drömmar? Jag har tappat dem."

Till dig själv: "Jag vill bo i en svamp."


   
SvaraCitera

free ken ring


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

[love] Ge mig mer.

var cool
vägra arbeta
allting efter 1990
hej då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Har du sett mina drömmar? Jag har tappat dem."

Ja. Det är träffsäkert, om än litet pretto. Och det funkar att skriva, platsmässigt. Dock är det för pretto för att han skulle bära tröjan i offentliga sammanhang, kanske...

Nachac:

"Jag vill bo i en svamp."

Fast det vill jag inte. Jag vill bo i Jôttebårj. Och nu skall jag bada bastu.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja. Det är träffsäkert, om än litet pretto. Och det funkar att skriva, platsmässigt. Dock är det för pretto för att han skulle bära tröjan i offentliga sammanhang, kanske...

"Jag halkade och slog i huvudet."

Ögon i en plåthink:

Fast det vill jag inte. Jag vill bo i Jôttebårj. Och nu skall jag bada bastu.

Åsyftade det lite anarkoprimitivistiska jag har förstått bor i dig.


   
SvaraCitera