Aviseringar
Rensa alla

Ämnet estetik


Ämnesstartare

Hallå!

Jag har börjat snegla på universitetskurser då klivet från gymnasiet till den andra kunskapsfabriken nalkas. Ett ämne som lockar mig är estetik. Det svåra är nu för mig att kunna definiera ämnet i konkreta ord.

Så finns det någon som har gått estetikkurser här? Hur ter det sig i undervisningen och snälla, var inte rädda att förklara det till mig som om jag vore fem år gammal.

albert-edelfelt-child_funeral.jpg


   
Citera

Tänker mig att de ter sig lite flummigt.. men jag vet inte. Har för mig att jag har en förälder som gått på Beckmans men jag vet inte.

Oj detta var ej spec informativt förlåt. PS du och din dam måste kolla in The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret när ni får tid. DS


   
SvaraCitera
mynona

så ung du känns nu, men egentligen var det väl inte länge sedan jag själv började uni, det bara känns så. Jag kan tyvärr inte svara på frågan, men jag kanske ska bevaka tråden eftersom jag själv skulle vilja gå en estetik-kurs. Att utveckla och så att säga fullfölja sin konstnärlighet, jag längtar efter det. Hoppas du får bra svar. 

isola: Margaret

saknas ett a
* Margareta


   
SvaraCitera

mynona:
så ung du känns nu, men egentligen var det väl inte länge sedan jag själv började uni, det bara känns så. Jag kan tyvärr inte svara på frågan, men jag kanske ska bevaka tråden eftersom jag själv skulle vilja gå en estetik-kurs. Hoppas du får bra svar. 
saknas ett a
* Margareta

haha du och din margareta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: när ni får tid. DS

Jag tackar för ditt svar och ger tillbaka ett svar. Vad är The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret?Förvånad

mynona: Att utveckla och så att säga fullfölja sin konstnärlighet, jag längtar efter det.

Hmm, jag hade mer tänkt det som att analysera konst för att sedan ta ner det i sina minsta beståndsdelar. Bara för att hjärnan kan det, etc etc.


   
SvaraCitera
mynona

Istechetvåpunktnoll:

Jag tackar för ditt svar och ger tillbaka ett svar. Vad är The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret?Förvånad

Hmm, jag hade mer tänkt det som att analysera konst för att sedan ta ner det i sina minsta beståndsdelar. Bara för att hjärnan kan det, etc etc.

Det låter mer bildat än mitt alternativ så då verkar du vara lämplig för ämnet. Men jag antar att man kan få ut många saker av samma ämne och vad är mer benäget att ge olika fördelar beroende på person än konst, som till sin natur alltid utgår från betraktaresn öga? jag är en mycket obildad person, hur som helst, och ser fram emot förkovring. ja, bara för att hjärnan kan det, man bör göra allt vad man kan och uppnå den högsta potential man kan och inte lämna någon del av sig själv outvecklad, och det är nyttigt att se hur varje helhet består av delar och hur beståndsdelar sedan kan bilda en helhet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det låter mer bildat än mitt alternativ så då verkar du vara lämplig för ämnet. Men jag antar att man kan få ut många saker av samma ämne och vad är mer benäget att ge olika fördelar beroende på person än konst, som till sin natur alltid utgår från betraktaresn öga? jag är en mycket obildad person, hur som helst, och ser fram emot förkovring. ja, bara för att hjärnan kan det, man bör göra allt vad man kan och uppnå den högsta potential man kan och inte lämna någon del av sig själv outvecklad, och det är nyttigt att se hur varje helhet består av delar och hur beståndsdelar sedan kan bilda en helhet. 

Månne har vi själva beskrivningen här.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Jag tackar för ditt svar och ger tillbaka ett svar. Vad är The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret?Förvånad

En rolig serie!11


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

En rolig serie!11

En the Who-referens och David Cross. Jag är såld!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

En the Who-referens och David Cross. Jag är såld!

yey!


   
SvaraCitera
mynona

Istechetvåpunktnoll:

Månne har vi själva beskrivningen här.

spontant frambabblad. är jag månne i så fall begåvad. Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

spontant frambabblad. är jag månne i så fall begåvad. Censur

Det tror jag väl.


   
SvaraCitera
mynona

Istechetvåpunktnoll:

Det tror jag väl.

Tack. Blir alltid en sådan antiklimax för mig dock. jag kan aldrig själv känna mig begåvad när det verkar bli bra av bara spontanitet utan anstränging


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tack. Blir alltid en sådan antiklimax för mig dock. jag kan aldrig själv känna mig begåvad när det verkar bli bra av bara spontanitet utan anstränging

Man måste väl hitta en balans mellan spontanitet och ansträngning, besitter lite samma problem.


   
SvaraCitera
mynona

Istechetvåpunktnoll:

Man måste väl hitta en balans mellan spontanitet och ansträngning, besitter lite samma problem.

fast hur? vilket lyxproblem, att vara så begåvad att man kan göra vad man ska utan ansträngning och sedan sörja för att man aldrig upplever känslan av att vara begåvad just för att man faktiskt är det =O Jag känner mig snarare obildad och dum av att ha så lätt för vissa saker, paradoxalt nog, det känns mer som ett bedrägeri när man får rätt bara genom att agera i sitt vanliga normaltillstånd, det känns inte som att man är smart även om man kanske är det, man får inte känslan av att vara det. Men jag antar att lösningen är att anstränga sig trots att man hade klarat det utan att anstränga sig: på så vis får man både berömet och känslan av att man förtjänar det


   
SvaraCitera