Aviseringar
Rensa alla

Ändra din syn på döden


Ämnesstartare

Hejsan alla underbara själar. Kolla på detta klipp.  http://m.youtube.com/results?q=near%20death%20experience&sm=1 Screenshot_2015-10-31-22-42-02.pngScreenshot_2015-10-31-22-42-24.png


   
Citera
Ämnesetiketter

Vill inte slösa mobilsurf, sammanfattning?


   
SvaraCitera

Ok? Lås tråden rofl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför låsa tråden. Bara för att du inte gillar tråden så behöver det inte betyda att andra inte gillar den. Knip käften lille vän. 🙂 Gillar du inte den så håll tyst för vill inte se onödiga kommentarer på mina vackra trådar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmisalami: Varför låsa tråden. Bara för att du inte gillar tråden så behöver det inte betyda att andra inte gillar den. Knip käften lille vän. 🙂 Gillar du inte den så håll tyst för vill inte se onödiga kommentarer på mina vackra trådar.

Självklart ska även döden kunna diskuteras på UM men man kan kanske förvänta sig att du lägger upp en länk till det aktuella videoklippet du vill presentera. Den länk du lagt ut går till YT's sökmotor "near death experience "som visar 26.000 resultat.

Lägg upp en specifik direktlänk istället!

Men jag kan hjälpa dig på traven. Här är direktlänken till tjejen och hennes: Girl has near death experience - amazing


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Självklart ska även döden kunna diskuteras på UM men man kan kanske förvänta sig att du lägger upp en länk till det aktuella videoklippet du vill presentera. Den länk du lagt ut går till YT's sökmotor "near death experience "som visar 26.000 resultat.

Lägg upp en specifik direktlänk istället!

Men jag kan hjälpa dig på traven. Här är direktlänken till tjejen och hennes: Girl has near death experience - amazing

Tack så mycket! 🙂 ♡♡♡


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmisalami: Tack så mycket! 🙂 ♡♡♡

You're welcome   Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan ju dra en story ur verkligheten som drabbade en nära släkning för några år sedan. 

Han råkade ut för en sk arbetskraftsolycka och hamnade på akuten. Efter några timmar fick han akut hjärtstillestånd då hjärtat stannade. Han fördes omg över till avdelningen där de försökte få igång hjärtat igen. Efter 8 minuters intensivt igångstartande av hjärtat fick de igång hjärtat igen. Men medicinskt var han död i 8 minuter.

Men det märkliga är att hela den här tiden han medicinskt var död dvs hjärtat stod still och troligen även hjärnan var "ur drift" eftersom inte hjärnan fick något syresatt blod så var han medveten om allt som hände. Han kan efterhand beskriva hur han såg sig själv ligga på upplivningsbordet ungefär som om det skulle suttet en videokamera uppe i taket. Han vet exakt varenda ord alla läkare och sköterskor sa till varandra och exakt vad de gjorde. Trots att han var död. 

Dessutom upplevde han något som han av en eller annan anledning inte vill berätta.

Han har för övrigt berättat detta för läkarna i efterhand och läkarna har bara bekräftat att allt han har "sett" verkligen skedde. Men läkarna har ingen har ingen förklaring till det.

Rent religiöst skulle man kunna förklara det med att själen inte hade lämnat kroppen.


   
SvaraCitera

elektriska stimuli i temporalloben är spännande grejer


   
SvaraCitera
Smilen

Dödenär inte lätt att uppnå och du kan aldrig bevisa den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smilen: Döden är inte lätt att uppnå och du kan aldrig bevisa den.

Ur medicinsk synpunkt är det ju lätt att bevisa därför döden inträffar när hjärtat har slutat slå och bara några minuter senare har även hjärnan dött då den inte får det livsavgörande syret.
Om vi däremot blandar in "själen" i det hela så blir det mycket mycket svårare.


   
SvaraCitera