Aviseringar
Rensa alla

Änglar, finns de?


Ämnesstartare

Det händer ibland att man råkar ut för en hemsk olycka men klarar sig utan en skråma, eller med bara små sår. Någon som logiskt sett skulle ha dött överlever trots alla odds.

När min mormor var liten så satt hon vid vägen utanför sitt hus och lekte. Innan hon hann reagera kom en stor lastbil och körde rakt över henne. Hon fick en rejäl smäll i huvudet och blev medvetslös.

En granne som såg det hela kom rusande ner för att se hur det stod till med flickan. Hon hade några ytliga skrapsår, men bortsett från det var hon hel. Grannen tog med henne in i vaket tillstånd till hennes mamma och berättade det hela, och min mormor sa att en tant i vitt hade knuffat bort henne från lastbilens hjul.

Om det var en ängel eller en hallucination, det vet jag inte. Men min mormor minns att det var en vitklädd tant, som hon senare i livet har tänkt på som en ängel.

Har ni varit med om otroliga, osannolika och oförklarliga fenomen? Och tror ni att det finns änglar som vakar över oss människor?


   
Citera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Har ni varit med om otroliga, osannolika och oförklarliga fenomen? Och tror ni att det finns änglar som vakar över oss människor?

ja [crazy] ja [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sagt så borde man inte överlevt vad det nu är, således så överleva inte dom flesta det, ibland blir det något avvikande fall i statistiken men det är bara en slump.

Att folk ser konstiga saker när dom fått en jävla lastbil i huvudet känns ganska rimligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

ibland blir det något avvikande fall i statistiken men det är bara en slump.

Jo, så kan det väl vara.. men det skulle lika gärna kunna vara något övernaturligt med i spelet. Jag tycker om att tänka så i alla fall.

dazed:

Att folk ser konstiga saker när dom fått en jävla lastbil i huvudet känns ganska rimligt.

Ah..

Lounge fact:

ja

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Jo, så kan det väl vara.. men det skulle lika gärna kunna vara något övernaturligt med i spelet. Jag tycker om att tänka så i alla fall.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Att folk ser konstiga saker när dom fått en jävla lastbil i huvudet känns ganska rimligt.

HAHAHAHHAHAH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Varför?

Det ger mig hopp om vad som kommer hända efter livet, att man kanske inte bara försvinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Det ger mig hopp om vad som kommer hända efter livet, att man kanske inte bara försvinner.

Är väl bättre att sluta drömma och göra det bästa av den begränsade tiden man har i den verkliga världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Det ger mig hopp om vad som kommer hända efter livet, att man kanske inte bara försvinner.

tror på Jesus. Har inte ångrat mig hitills, så... det kan jag rekomendera[bigsmile] Nä men seriöst, han är det bästa som kan hända en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Är väl bättre att sluta drömma och göra det bästa av den begränsade tiden man har i den verkliga världen.

Man kan göra det bästa av tiden även om man drömmer. Drömmar är bra att ha, de gör mig motiverad till att uppnå mina mål i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

tror på Jesus. Har inte ångrat mig hitills, så... det kan jag rekomendera Nä men seriöst, han är det bästa som kan hända en.

Ja, det är skönt att ha en klippa att luta sig mot när allt viker sig under en. Så det förstår jag att du inte har någon ånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja, det är skönt att ha en klippa att luta sig mot när allt viker sig under en. Så det förstår jag att du inte har någon ånger.

sant[bigsmile] han finns där för alla, som en mäktig klippa som bär oss, men samtidigt så kärleksfull[love]... och faktiskt humoristisk[cute] Men det är lite svårt att veta egentligen vem han är[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

han finns där för alla, som en mäktig klippa som bär oss, men samtidigt så kärleksfull... och faktiskt humoristisk Men det är lite svårt att veta egentligen vem han är

Det är svårt nog att veta vilka våra medmänniskor är, alla har flera sidor och man får sällan lära känna någon helt. Jag vet inte riktigt om jag tror på just Jesus, men änglar och andar däremot.. det är något jag är riktigt fascinerad utav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Har ni varit med om otroliga, osannolika och oförklarliga fenomen?

osannolika och otroliga, men inte helt oförklarliga

Hjärtlös:

Och tror ni att det finns änglar som vakar över oss människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

men änglar och andar däremot.

okej, ja de finns också. Tror i vissa fall att det är folk som inbillar sig, men visst finns de och handlar i folks liv... Andar ska man nog inte söka upp, det kan vara direkt skadligt.[shake]

Kommer på att alla på UM kommer ta mig för värsta "flummisen" nu, men det bjuud ja på...[crazy]


   
SvaraCitera