Aviseringar
Rensa alla

Änglar, finns de?


Ämnesstartare

MissAnox:

okej, ja de finns också. Tror i vissa fall att det är folk som inbillar sig, men visst finns de och handlar i folks liv... Andar ska man nog inte söka upp, det kan vara direkt skadligt

Visst, det är väldigt lätt att inbilla sig saker. Jag kan t.ex säga "ser du ansiktet där i taket?" och du kan efter ett tag på riktigt tro att du ser ett ansikte.

Nej usch, man ska inte leka med det man inte vet något om. Det kanske verkar harmlöst, men det kan lika gärna vara tvärtom. Så lång livstid har vi inte ändå så det är dumt att ta risken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Det kanske verkar harmlöst, men det kan lika gärna vara tvärtom.

Ja, jag tror också att det är så... men eftersom Jesus har övervunnit döden, så behöver man inte vara rädd, tycker jag[cute]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Om det var en ängel eller en hallucination, det vet jag inte. Men min mormor minns att det var en vitklädd tant, som hon senare i livet har tänkt på som en ängel.

Om det var en ängel, varför räddade då denne inte henne helt från att bli överkörd, utan gjorde en halvmesyr? Är det änglalikt? Är det ett mirakel att bli överkörd av en lastbil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför blir bara vissa räddade av änglar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Om det var en ängel, varför räddade då denne inte henne helt från att bli överkörd, utan gjorde en halvmesyr? Är det änglalikt? Är det ett mirakel att bli överkörd av en lastbil?

Jag vet inte vad en ängel har förmåga till. Det är väl en rätt cool upplevelse att råka ut för en sådan sak och överleva. Tycker inte du det eller? Hur skulle hon kunna berätta om det ifall ingenting märkbart hade hänt? Då skulle det inte finnas något att tänka på ens..


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Jag vet inte vad en ängel har förmåga till. Det är väl en rätt cool upplevelse att råka ut för en sådan sak och överleva. Tycker inte du det eller? Hur skulle hon kunna berätta om det ifall ingenting märkbart hade hänt? Då skulle det inte finnas något att tänka på ens..

Du bara raljerar utan att svara på något, precis som alla new age-fjantar gör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

varför blir bara vissa räddade av änglar?

Ja du, det går inte att svara på. Det är som att fråga sig "Varför föds vissa som män?" eller "Varför har hon blåa ögon?" Det blev bara så helt enkelt.. finns inget riktigt svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Du bara raljerar utan att svara på något, precis som alla new age-fjantar gör!

Jag vill bara veta om det är någon här som tror på det. Bara för att jag tror på övernaturliga saker så behöver jag inte vara "new age."

Din fråga är inte någonting man kan svara konkret på som människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja du, det går inte att svara på. Det är som att fråga sig "Varför föds vissa som män?" eller "Varför har hon blåa ögon?" Det blev bara så helt enkelt.. finns inget riktigt svar.

Eh nej.
Det är ju genetiskt och utefter var i världen man bor, hur anpassad man är efter klimat etc, och att vissa föds som män vissa som kvinnor är för att det ska gå att fortplanta sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Det är ju genetiskt och utefter var i världen man bor, hur anpassad man är efter klimat etc, och att vissa föds som män vissa som kvinnor är för att det ska gå att fortplanta sig.

Ja, men det egentliga syftet är svårt att säga. Det där är grunden, inget svar på varför det händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja, men det egentliga syftet är svårt att säga. Det där är grunden, inget svar på varför det händer.

Okej men det finns bra mycket mer förklaringar än varför vissa blir räddade av sk skyddsänglar medan andra inte blir det, så jämförelsen var ju inte den bästa....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Okej men det finns bra mycket mer förklaringar än varför vissa blir räddade av sk skyddsänglar medan andra inte blir det, så jämförelsen var ju inte den bästa....

Nja, jag vet att det blev lite luddigt. Det är bara så svårt att komma på en bra jämförelse eftersom jag verkligen inte vet svaret på den första frågan. Kanske är det så att änglar fungerar på samma sätt som människor, allt kan inte göras så vi prioriterar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Kanske är det så att änglar fungerar på samma sätt som människor, allt kan inte göras så vi prioriterar..

Vad är då vitsen med dem?
Och varför prioriteras idioter framför oskyldiga människor så ofta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Vad är då vitsen med dem?
Och varför prioriteras idioter framför oskyldiga människor så ofta?

De bara finns, precis som allt annat. Att idioter prioriteras före goda eller oskyldiga människor beror på att vi alla har en egen vilja, det är vad som skapar alla problem. Utan våran vilja skulle ingenting bli förstört men ingenting skulle heller skapas. Om det goda ska synas måste också det onda finnas, för vad skulle godheten annars jämföras med?

Allt dåligt får bara det som är bra att verka bättre. Därför måste det vara så, annars skulle vi aldrig lära oss att uppskatta det goda i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

De bara finns, precis som allt annat.

[smile]
Jahapp

Hjärtlös:

Att idioter prioriteras före goda eller oskyldiga människor beror på att vi alla har en egen vilja, det är vad som skapar alla problem. Utan våran vilja skulle ingenting bli förstört men ingenting skulle heller skapas. Om det goda ska synas måste också det onda finnas, för vad skulle godheten annars jämföras med?

Så änglarna har också en egen vilja och räddar dem de prioriterar? Änglarna är alltså som människor? Lika egoistiska? Lika beräknande?
Skillnaden är att de är lite hokus pokus?

Hjärtlös:

Allt dåligt får bara det som är bra att verka bättre. Därför måste det vara så, annars skulle vi aldrig lära oss att uppskatta det goda i livet.

Vad har det med skyddsänglar att göra? :S


   
SvaraCitera