Aviseringar
Rensa alla

Ännu en i mängden?


Ämnesstartare

Hej.

På jobbet för ungefär 2 veckor sedan kom det in en snygg tjej, 1 år yngre än mig. Hon var i den butiken jag jobbar i för att hjälpa till under dagen eftersom vi var kort på personal. Vi spenderade inte mycket tid tillsammans. Mer artighetsfraser såsom "Var bor du" "Var gick du i skolan?" osv osv.

Nu i söndags så luskade jag reda på hennes telefonnummer ifrån databasen på jobbet.

Jag ringer upp henne och frågar om hon kommer ihåg vem jag var. Det gjorde hon, och hon kom även ihåg hur jag såg ut.

Jag förklarade att jag ville bjuda ut henne på en fika, och hon sa att det var trevligt att jag ringde och att vi gärna kunde fika någongång.

Igår så var jag ledig från jobbet och frågade om hon hade något speciellt för sig i helgen. Hon sa att hon hade hela helgen uppbokad med t.ex. "Kräftskiva, vattenskidor och grillfest"

Jag föreslog istället att vi kunde träffas igår, men hon nekade även detta då hon sa att hon kände sig lite förkyld och ville vila ut sig till helgen, så att hon inte skulle missa allt hon hade planerat. Hon sa dock att vi kanske skulle kunna träffas idag.

Så jag smsade lite med henne imorse, och fick till svar att hon fortfarande ville ligga hemma o dega för att inte bli sjuk.

Jag svarade "Ha det så trevligt i helgen, hör av dig om du får tråkigt [smile]" Och hon svarade "Ja tack [smile]"

Nu börjar tankarna snurra i mitt huvud.
Alla dessa jävla frågetecken.

Vill hon inte säga nej och kommer med bortförklaringar?
Är hon intresserad?
Ska jag höra av mig mot slutet av helgen?
Ska jag höra av mig om en vecka?
Ska jag inte höra av mig alls o se om hon hör av sig?

Visst. Detta är frågor som är standard när det gäller "början av ett förhållande" och det är sånt som "tiden utvisar".

Så egentligen kan jag följa det. Jag vet att det kommer utvisa sig för eller senare.

Jag är bara osäker på hur jag ska agera, och jag vet att jag övertänker det hela.

Jag kan även skriva smsen vi skickade till varandra om det skulle vara till någon nytta. Men jag börjar få "cold feet".


   
Citera

llooll:

Vill hon inte säga nej och kommer med bortförklaringar?

Ja, skit i henne, speciellt om ni jobbar ihop. Förmodligen vet hon inte alls vad hon vill eller tycker. Hon kanske tyckte det lät som en kul idé från början, men börjar bara tycka det blev lite för mycket när du började föreslå andra tider.

Tjejer brukar fungera så, de både vill och inte vill på samma gång. Hade ni inte jobbat ihop så hade du kanske kunnat vänta någon vecka och fråga igen, men nu föreslår jag att du lägger ner det där helt. Jag kanske är tråkig, men du vill inte få problem på jobbet pga en tjej som inte vet vad hon vill.


   
SvaraCitera

tjejer brukar ju vara rätt disträ och inte veta vad dom vill så skit i henne


   
SvaraCitera

Om bara tjejer hade fått regerat världen, hade allt varit så mycket annorlunda. Hade tjejerna bestämt hade vi aldrig haft något andra världskrig, vi hade nämligen aldrig överlevt det första...


   
SvaraCitera

Hon är intresserad men inte skitmycket intresserad. Tjata lite på henne så att ni kan träffas, gärna utan att vara jobbig, och fixa det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

herr_nilsson:

men nu föreslår jag att du lägger ner det där helt. Jag kanske är tråkig, men du vill inte få problem på jobbet pga en tjej som inte vet vad hon vill.

hehe hur F*mn ska hon veta vad hon vill när de inte ens har pratat emd varandra? korkskale


   
SvaraCitera

ennie:

hehe hur F*mn ska hon veta vad hon vill när de inte ens har pratat emd varandra? korkskale

Han ville bjuda ut henne på en fika, för att de ska kunna prata med varandra. Du menar att han ska ta med henne ut på en fika, för att prata med henne, innan hon ska kunna avgöra om hon ville följa med på den där fikan eller inte? [tard]

Ja, visst, stå på sig och tjata och allt det där. Det är jättebra, om man inte jobbar på samma jobb, då kan det bli problem...


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Han ville bjuda ut henne på en fika, för att de ska kunna prata med varandra. Du menar att han ska ta med henne ut på en fika, för att prata med henne, innan hon ska kunna avgöra om hon ville följa med på den där fikan eller inte? [tard]

Att fika med någon man träffat men knappt pratat med är faktiskt inte så lockande. [sad]

herr_nilsson:

Ja, visst, stå på sig och tjata och allt det där. Det är jättebra, om man inte jobbar på samma jobb, då kan det bli problem...

Vad då för problem?


   
SvaraCitera

ennie:

Att fika med någon man träffat men knappt pratat med är faktiskt inte så lockande. [sad]

Okej

ennie:

Vad då för problem?

Många

Med tanke på att du kallade mig korkskalle så tänker jag inte argumentera mer med dig [y]

puss


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Många

Med tanke på att du kallade mig korkskalle så tänker jag inte argumentera mer med dig [y]

puss

Fan. Korkskale.

Puss


   
SvaraCitera

ennie:

Korkskale.

Men lär dig för i helvete i alla fall att stava om du ska förolämpa någon...

Tjock och blä, gah!

[tard]


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Men lär dig för i helvete i alla fall att stava om du ska förolämpa någon...

Tjock och blä, gah!

[tard]

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Ja, skit i henne, speciellt om ni jobbar ihop.

Vi jobbar inte ihop, vi jobbar i samma kedja. Vi jobbar i olika butiker. Och vi träffades en dag när hon kom in i min butik för att hjälpa till.

Kvarstår ditt svar?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

tjejer brukar ju vara rätt disträ och inte veta vad dom vill så skit i henne

Hmm.. något ligger i det du säger. Men hon verkar än så länge vara en fin tjej. Och jag vill lära känna henne o charma henne. Men lixom... vad gör man i detta läge..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ennie:

Att fika med någon man träffat men knappt pratat med är faktiskt inte så lockande. [sad]

Joho! Hon är snygg! Förhoppningsvis tycker hon jag är det också! Då är det väl lite intressant? [smile]


   
SvaraCitera

ennie:

Tjata lite på henne så att ni kan träffas,

ennie:

gärna utan att vara jobbig

Killar brukar inte vara bra på att se var gränsen mellan jobbig och intejobbig går [blush]


   
SvaraCitera

Läskig du är[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

llooll:

Nu börjar tankarna snurra i mitt huvud.
Alla dessa jävla frågetecken.

hehe, vad gullig [crazy] Det är bara att hålla ut och försöka tillbringa helgen med något helt annat att tänka på. Så du ni kanske höras igen och då får fråga om hon haft det bra/ok i helgen och om hon blivit kryare bla bla bla och bara hålla allmän kontakt tills att ni bestämmer för att ta en fika.

Skjuter hon upp det ännu längre så ja, fundera om du orkar hålla på mer. Hon måste ju också bjuda till lite om hon är lite intresserad.


   
SvaraCitera