Aviseringar
Rensa alla

Ännu en poäng till teh internetz


Issen:

Jaopp och dom kommer få tokigt många fler kunder om inte de andra leverantörerna följer efter.

Tyvärr kan du nog glömma att din ISP följer efter.
Telia ligger ju i stort sett med staten.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

sikkos:

Tyvärr kan du nog glömma att din ISP följer efter.
Telia ligger ju i stort sett med staten.

Fast Telia är inte statligt längre och även om de varit de så vill ju borgarna att dom drivs på privat sätt så jag tror dom kommer följa efter, förr eller senare... men spela roll, ändå sagt upp abonnemanget, ska bytas i juni


   
SvaraCitera

Issen:

Fast Telia är inte statligt längre och även om de varit de så vill ju borgarna att dom drivs på privat sätt så jag tror dom kommer följa efter, förr eller senare... men spela roll, ändå sagt upp abonnemanget, ska bytas i juni

Nej det är de inte, det vet jag. Men staten har fortfarande sjukt inflytande och samarbete med Telia.

Man kan undra vad Tele2's aktieägare kommer att tycka om detta.[bigsmile] (Stenbeck te x)


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

sikkos:

Nej det är de inte, det vet jag. Men staten har fortfarande sjukt inflytande och samarbete med Telia.

Man kan undra vad Tele2's aktieägare kommer att tycka om detta.[bigsmile] (Stenbeck te x)

Mja... jag är väl dock lite rädd vad företagen kommer kontra med... kanske slutar dom helt enkelt distribuera musik, film och spel hit.

För en sak är ändå helt rätt... upphovsmannen ska kunna leva på de dom gör.


   
SvaraCitera

Issen:

Mja... jag är väl dock lite rädd vad företagen kommer kontra med... kanske slutar dom helt enkelt distribuera musik, film och spel hit.

Glöm inte att "företagen" (som du menar) och upphovsmannen är två vitt skiljda saker. Upphovsmannen (kreatören av verket) hade kunnat leva som en kung om han/hon insett att internet är dagens mellanhand. Istället för att gynna ett föråldrat distributionssätt som går via skiv- och filmbolag.

Du kommer alltid kunna komma över saker på internet oavsett om de slutar att distribuera det till det fysiska Sverige. ^^


   
SvaraCitera

wohooo [party]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

sikkos:

Glöm inte att "företagen" (som du menar) och upphovsmannen är två vitt skiljda saker.

Absolut, jag håller med det... det är ju skivbolagen etc som snor åt sig, men dom ligger ju i vägen också fortfarande.


   
SvaraCitera

[party]


   
SvaraCitera

Issen:

Absolut, jag håller med det... det är ju skivbolagen etc som snor åt sig, men dom ligger ju i vägen också fortfarande.

Jag tycker dock inte att du ska oroa dig för ett distributionsstop i Sverige. Det kommer aldrig hända.


   
SvaraCitera

Issen:

och om inte annat kan ju ip adresser ändå loggas på hemsidor.

[blush][blush] roooliiig [blush]


   
SvaraCitera

Får hoppas på att bredbandsbolaget gör detsamma


   
SvaraCitera

LOL. Förr eller senare kommer tilläggslagar som täcker igen sådana här små kryphål. Sedan är det förstås alltid lika roligt att läsa vad arga brottslingar skriver på forumet för att deras "rätt" att ladda ned gratis underhållning är hotad. Fast ni vet...

man kan faktiskt köpa film och musik också. Jo, det går faktiskt. Men det kostar pengar. [smile]


   
SvaraCitera

rbb:

Förr eller senare kommer tilläggslagar

För eller senare kommer den yngre generationen ta över och vi kommer få ett öppnare och friare kulturklimat där fildelning är accepterat, eller så kommer vi leva i ett samhälle där staten kontrollerar allt du gör. Vad som nu kommer först.

rbb:

Men det kostar pengar.

Tja, det kostar 300 000 att fylla en ipod, så jag kan förstå varför de flesta tycker det är lite dyrt och därför både köper musik och laddar ner. [y]


   
SvaraCitera

rbb:

man kan faktiskt köpa film och musik också. Jo, det går faktiskt. Men det kostar pengar. [smile]

Jag köper det jag tycker är värt pengarna [smile]. Vilket är mycket mer än om jag inte hade kunnat se och utvärdera vad som är bra och värt att ha i hyllan.


   
SvaraCitera

tramsnisse:

För eller senare kommer den yngre generationen ta över och vi kommer få ett öppnare och friare kulturklimat där fildelning är accepterat, eller så kommer vi leva i ett samhälle där staten kontrollerar allt du gör. Vad som nu kommer först.

Skulle inte tro det. Fortsätter fildelningen i samma rasande fart som den gör nu kommer färre människor att vilja skapa allt du vill ladda ned gratis. "Friare" och"öppnare" har absolut ingenting med fildelning att göra, allt handlar om att du vill slippa betala för musik och film.

tramsnisse:

Tja, det kostar 300 000 att fylla en ipod, så jag kan förstå varför de flesta tycker det är lite dyrt och därför både köper musik och laddar ner.

Och vem har sagt att man måste fylla sin iPod? Du har inte tänkt på att man kanske inte behöver ladda ned tusentals låtar?

Det enda den yngre piratgenerationen står för är dålig moral och att allt ska vara gratis. Det är bara att hoppas att det vänder.


   
SvaraCitera