Aviseringar
Rensa alla

Ännu en porrfundering kring min pojkvän..


Gissar på att det är dig det är fel på, hade du varit en bättre flickvän hade han inte behövt porren. [smile]


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

Svinigt som fan.

haha vadå svinigt? snarare mer svinigt att han inte respekterar henne. tycker det är okej att titta vilka sidor han har besökt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

DeathOrGlory:

Gissar på att det är dig det är fel på, hade du varit en bättre flickvän hade han inte behövt porren. [smile]

snarare han som är girig. hon behöver inte vara dålig, idiot.


   
SvaraCitera

haiwan:

o tjejen, rota så mkt du kan och se om han verkligen är into dig.. har aldrig fattat grejen med killar som kollar på porr när de är i ett förhållande

Vänligen se forumreglerna. Att uppmuntra till brott såsom dataintrång är inte uppskattat.

haiwan:

HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA nej

Hur mycket brukar du porrsurfa? Jag kan säga att jag aldrig kommit i kontakt med en enda svensk kille som betalat för internetporr. Må vara att folk över 50 gör det, men inte i vår ålder. Och då surfar jag en hel del porr, och pratar en hel del om fenomenet med andra porrsurfare.

--------------------------

Till OP: Du har egentligen två alternativ. Antingen litar du på honom och slutar snoka, rota, och vara allmänt jävlig. Om min flickvän berättade för mig att hon rotat i min dator hade jag dumpat henne rakt av, INGA ursäkter. Om han smög och läste dina sms, kollade dina msn-loggar, eller läste din dagbok - skulle du uppskatta det?

Eller så väljer du att fortsätta vara bitchig och jävlig mot honom, och säger till honom att du kommer vara det. Så får du ju ett definitivt svar på om han är intresserad att vara ihop med någon som beter sig som ett praktrövhål.

Jag vet inte om du inser hur kränkande det här kan vara för honom, men du har INGENTING i hans dator att göra om du inte har fått hans tillåtelse. Det är definitivt jämförbart med att leta upp din dagbok och läsa den.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

haiwan:

haha vadå svinigt? snarare mer svinigt att han inte respekterar henne. tycker det är okej att titta vilka sidor han har besökt.

Vänta lite, hur respekterar han INTE henne? Genom att titta på folk som har sex, något hon godkänt?
Det är alltså mer okej för henne att bryta sig in i hans dator för att snoka på vad han gör?

Vilken sak här är det som är frågan om brist på respekt?


   
SvaraCitera

haiwan:

snarare han som är girig. hon behöver inte vara dålig, idiot.

Är väldigt seriös, idiot.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Du har egentligen två alternativ. Antingen litar du på honom och slutar snoka, rota, och vara allmänt jävlig.

Så han kan då ha sin porr i fred etc [wink]

Stringburka:

Om han smög och läste dina sms, kollade dina msn-loggar, eller läste din dagbok - skulle du uppskatta det?

haha om jag har gett honom en anledning till det så skulle jag förstå men det skulle inte funka i slutändan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

Vänta lite, hur respekterar han INTE henne? Genom att titta på folk som har sex, något hon godkänt?
Det är alltså mer okej för henne att bryta sig in i hans dator för att snoka på vad han gör?

Vilken sak här är det som är frågan om brist på respekt?

har hon godkänt det så kan jag hålla med om att hon är respektlös. fel från mig!


   
SvaraCitera

haiwan:

haha vadå svinigt? snarare mer svinigt att han inte respekterar henne. tycker det är okej att titta vilka sidor han har besökt.

Svinigt som fan att rota i andras grejer ja? Bara för han är ett svin betyder det inte att hon inte är det om hon rotar...


   
SvaraCitera

haiwan:

haha om jag har gett honom en anledning till det så skulle jag förstå men det skulle inte funka i slutändan.

Precis, nu motsäger du ju dig själv. Det fungerar inte att hålla på så emot varandra. Fast å andra sidan, jag tror du bara trollar.


   
SvaraCitera

haiwan:

Så han kan då ha sin porr i fred etc [wink]

Ja? Det är hans ensak.

haiwan:

haha om jag har gett honom en anledning till det så skulle jag förstå men det skulle inte funka i slutändan.

Vem är det som ska bedöma vad som är giltig anledning då? Tänk om du tittade åt en annan killes håll en gång, är det skäl nog? Du kanske hade numret till någon som heter "martin" på din mobil?

Nej, antingen får hon acceptera att han kollar på porr eller så får hon säga till honom att hon inte gör det. Så får han välja. Jag skulle lätt välja porren och herr höger framför någon som beter sig så.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Precis, nu motsäger du ju dig själv. Det fungerar inte att hålla på så emot varandra. Fast å andra sidan, jag tror du bara trollar.

haiwan:

har hon godkänt det så kan jag hålla med om att hon är respektlös. fel från mig!

oggelgoggel:

Svinigt som fan att rota i andras grejer ja? Bara för han är ett svin betyder det inte att hon inte är det om hon rotar...

haiwan:

har hon godkänt det så kan jag hålla med om att hon är respektlös. fel från mig!


   
SvaraCitera

haiwan:

har hon godkänt det så kan jag hålla med om att hon är respektlös. fel från mig!

Oavsett om hon godkänt eller inte så är det olagligt att bryta sig in i andras datorer, men inte att kolla porr. Det finns en anledning till detta.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Nej, antingen får hon acceptera att han kollar på porr eller så får hon säga till honom att hon inte gör det. Så får han välja. Jag skulle lätt välja porren och herr höger framför någon som beter sig så.

men om hon har godkänt det så är det ju fel att ställa dess alternativ? jag är jätteförvirrad.

jag tycker det är rätt att se en gång om han gör det mot hennes vilja, om han nu har gått med på att sluta titta på det. för då kan hon också avgöra om hon vill vara med någon som ljuger.

men jag förstår dock inte poängen med att hon skulle rota i hans dator om hon nu har godkänt tittandet av porr, som ni nu säger.........

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

Oavsett om hon godkänt eller inte så är det olagligt att bryta sig in i andras datorer, men inte att kolla porr. Det finns en anledning till detta.

Haha, historiken finns ju ganska öppen ändå så.. man kan inte blunda bort den liksom.


   
SvaraCitera

haiwan:

!

Vad har det med mitt påstående att göra. [crazy]


   
SvaraCitera

Oerfaren, efter att ha kollat lite i dina andra trådar har jag bara ett råd: Gör slut med honom. För bådas skull. Han verkar ganska avslappnad kring relationen, du verkar väldigt hetsig. Ska man se det från andra sidan kan man säga att han verkar ta den lite lättvindigt medan du tar den väldigt seriöst. Oavsett så är det dålig synk däremellan. Vidare verkar ni ha ganska olika inställning till sex, och ha ett allmänt dåligt sex- och kärleksliv.

Hade jag varit honom (då jag känner mig mer lik honom än dig) och vetat om hur du beter dig och känner, så hade jag gjort slut på direkten. Har svårt att leva mig in i din situation, men du verkar inte heller tycka att relationen funkar så bra. Så fråga dig själv: Behöver du verkligen honom? Han verkar ju ta relationen ganska lätt, så han lär ju klara sig utan dig (även om han naturligtvis skulle bli ledsen om det tog slut) och jag tror personligen att det inte finns så mycket att rädda här.

Ni verkar ha helt olika inställningar till er relation och vad som gäller i den. Jag tror att den kommer ta slut på ett olyckligt sätt, och ju längre det dröjer ju mer olyckliga kommer ni att bli under tiden och när det händer.


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

Vad har det med mitt påstående att göra. [crazy]

Haha om en kille är svin mot mig, tror du det första jag tänker på är att inte vara ett svin mot honom? Hahaha


   
SvaraCitera

haiwan:

Haha, historiken finns ju ganska öppen ändå så.. man kan inte blunda bort den liksom.

Nej, det gör den inte? Hon måste starta hans dator, eventuellt skriva in ett lösenord, starta upp webbläsaren och gå in på historiken. Inte som att den står med stora röda bokstäver på hans dörr. Om han inte har gett tillåtelse så är det troligen dataintrång.
Brottsbalken kap 4, 9 c §:
Den som i annat fall än som sägs i 8 och 9 §§ olovligen bereder sig tillgång till en uppgift som är avsedd för automatiserad behandling eller olovligen ändrar, utplånar, blockerar eller i register för in en sådan uppgift döms för dataintrång till böter eller fängelse i högst två år.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

haiwan:

Haha om en kille är svin mot mig, tror du det första jag tänker på är att inte vara ett svin mot honom? Hahaha

Du menar, om du MISSTÄNKER att en kille gjort en marginellt ojuste sak mot dig så har du inga problem med att begå ett brott som kan ge fängelse mot honom?

Skulle du säga det öppet till någon du kan tänka dig att bli ihop med? Om du var på G med en kille, skulle du kunna säga "Om jag någonsin får för mig att du eventuellt gör något jag inte gillar, så tänker jag bryta mig in i din dator för att ta reda på om det är så!"?
Om inte, gör det inte.


   
SvaraCitera