Aviseringar
Rensa alla

Ännu en tråd om självmordstankar.


JoElite:

"skapar" för många hundar och katter och sedan gasar ihjäl dom för att dom blir för många ÄR INTE OKEJ,

det är det verkligen ingen som påstått heller [shake]


   
SvaraCitera

isola:

Djuren vi äter äter andra djur

därför drog du slutsatsen att vi kan göra vad vi vill..
Eller den klassiska synen, Dom hade gjort det mot oss!
Faktumet att vi har makten över många andra djur betyder inte att vi får göra vafan vi vill, vi har inte rätt att döda någon bara för att den dödar för att överleva.

VI DÖDAR INTE för att överleva, vi dödar för att bli tjocka, ignoranta, korkade idioter, vi kan leva på växter det kan inte lejon.


   
SvaraCitera

JoElite:

därför drog du slutsatsen att vi kan göra vad vi vill..

eh nej, jag påvisade endast att vi också är en del av kretsloppet.

JoElite:

vi kan leva på växter

njä inte endast på växter va [crazy]


   
SvaraCitera

Det jag kommer att säga nu, kan antingen tas som tomma ord och rena lögner, eller som pepp och motivation. Det är upp till dig hur du tolkar det. Men jag tänker ge det ett försök för jag tål inte när människor tänker såhär och har förlorat viljan att leva.

Antar att du är ung, precis som oss andra på forumet. Vi har alla mått dåligt någon gång, men du verkar gå igenom grova saker. Du måste må riktigt, förbannat jävla dåligt och jag kan tyvärr inte göra någonting åt det, hur mycket jag än skulle vilja. Vi känner inte varandra, har ingen aning om vem du är, men jag känner ändå att jag har ett ansvar som medmänniska att hjälpa dig ur det här, när du kommit hit. Det är hemskt att människor går igenom sånahär tankebanor, och att vissa utan vidare eftertanke bara tar slut på livet helt och hållet.

Du lever. Du andas, du känner, du hör och du ser. Du är en människa, kostymis. Vet du vad det betyder? Du har fått chansen att leva ett liv på den här jorden. Du vet inte vad som kommer efter döden, inte vad som var innan livet började. Du vet ingenting förutom det du har just nu, i denna stund, under detta liv. Du har fått EN chans, som vi är fullt medvetna om, att leva. Livet är fullt av möjligheter. Du kan bli dansare, kock, sjukskötare eller uppfinnare. Vad du vill. Du har alla chanser och möjligheter i världen, särskilt när du bor i ett så demokratiskt och välbäddat land som Sverige. Världen är full av människor, alla med olika utseenden, personligheter, problem och charmiga egenskaper. Du kommer kunna träffa så många personer som formar dig till den du tillslut blir. Du kan åka och campa, bada i Atlanten, eller bestiga berg. Du kan göra VAD DU VILL. Du kan. Du har alla förutsättningar.

Du orkar. Du är deprimerad, men du orkar. Du kan ta dig ur det här, för det finns så himla mycket kvar för dig att uppleva. Du ska ta dig ur det. Att avsluta livet nu, för att du mår riktigt dåligt och inte orkar mer, är inte rättvist mot varken dig själv eller någon annan. Det tyder bara på att du istället för att se det här som en utmaning, en chans att övervinna något och bli starkare, så väljer du att lägga dig ner och dö.

Att dö. DÖ. Ta slut på hela ditt liv, allt du någonsin har och kommer ha. Bli helt och fullkomligt medvetslös, inte få göra någonting igen. Kasta alla dina minnen, vänner, och tankar i sopkorgen och bara.. Dö.

Det är inte värt det. Jag lovar dig att när du vågar ta steget och se till att övervinna den här skiten, så ska jag bjuda dig på en riktigt god middag och prata om hur härligt livet är. Världen, livet, finns så mycket att välja mellan, så många saker att göra, så mycket att se, så många att träffa!

After rain comes sunshine, kostymis.
Lovar. Du har mitt ord på det.

Puss!


   
SvaraCitera

hur många år är du? beror ju alltid på exakt vad man kan göra beroende på ålder


   
SvaraCitera

Okej, nu har detta hänt;

Ringde till BUP på måndagen, åkte dit och var tvungen att ha med min mamma. Hon bröt ihop total när hon fick höra skiten. Har sen varit på mellanvården varje dag denna veckan, har även hoppat av gymnasiet. Kan inte precis säga att jag mår bättre egentligen, men kan fan inte ta livet av mig nu, vet att mamma kommer inte bara bli ledsen utan hon kommer antagligen göra det hon med. Mår fan nog egentligen sämre nu, kan inte trycka undan alla känslor på samma sätt mer.

Vill fan bara lägga mig ner och ruttna bort nu. Helvetes liv.


   
SvaraCitera

Anonym I Kostym:

Mår fan nog egentligen sämre nu, kan inte trycka undan alla känslor på samma sätt mer.

Vill fan bara lägga mig ner och ruttna bort nu. Helvetes liv.

Då sitter vi i samma båt mår åt helvete själv och haft det åt helvete mer eller mindre i 7 år nu.
Jag har försökt ta mitt liv ett antal gånger och varit jävligt nära 3 gånger. Har blivit inskickad akut till bup och sen inlagd på ett ställe där dem hade koll på mig så att jag inte försökte ta mitt liv.
Jag har stort intresse av att lämna civilizationen och resa runt i världen och se allt helvete. Kortfattat :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självmord är en permanent lösning på temporära problem.

Jag har gått mellan djup depression till mild depression i 4 år och kommit fram till att det är bättre att ta tag i sina problem hellre än att undvika dem.

Om du gör de saker som är jobbiga går de att hantera efter en viss tid.

Jag har inga super-tips om hur man blir lycklig men jag har kommit på några saker:

- Sålänge inga nya problem uppstår blir det faktiskt bättre med tiden.
- Om det finns något du skulle kunna tycka var ens lite roligt GÖR DET DÅ, tänk inte, gör det bara.
- Du måste vilja, det finns många deprimerade som inte vill bli friska så att säga, de är ofta rädda för att 'misslyckas' när de 'kommer tillbaka' men viljan gör väldigt mycket.
- Hitta någon att prata med om dina problem, kompis, förälder, psykolog. Även om du inte tror att det hjälper så bör du gå regelbundet och prata med den.
- Gå ut varje dag.
- Testa antidepressiva medel, de funkar för vissa, vissa inte.
- Bjud ut en tjej/kille du tycker om på middag/fika och försök ha en positiv attityd då.
- Tänk på vad som är positivt med ditt liv varje dag.
- Undvik saker som kan göra dig ledsen, det kan vara allt från personer till bilder. T.ex om du inte kommer överens med farsan bo fan inte där då, flytta till en kompis eller någon i din släkt.
- Var inte rädd för att gråta eller uttrycka dina känslor, gör ALLTID det om du kan!

Hoppas något av det jag skrivit kan göra dig lycklig en stund, en dag åtminstone. Då blir jag glad. [smile]


   
SvaraCitera