Aviseringar
Rensa alla

Äntligen


Ämnesstartare

Jag ska äntligen få tandställning. Gjorde ganska nyligen en tråd om att jag skulle fylla 18, så ja, nu händer det mycket i mitt liv här. Men i alla fall. Jag hittar ingen info alls på nätet så jag tänkte kolla om det finns någon här som har koll. Jag ska alltså få min i januari men jag vill inte att det ska synas så tydligt. Har hört om det här med osynlig och vit tandställning. Osynlig kostar en del så det är nästan uteslutet men det här med vit tandställning. Får man inte välja det sedan när man ska välja vilken färg på tandställningen man vill ha eller måste man betala extra för det. Om man mst betala, är det värt det? Har hört att det lätt kan missfärgas men om man ändä byter en gång i månaden eller nåt sånt gör det väl inte så mycket tänker jag. All hjälp uppskattas ! Tumme upp


   
Citera

Varför inte ta det vanliga ? Du sparar pengar på det . Och det funkar , vem vet om den andra " vita" tandställningen är bra ens . Kan du kanske linka nån sida om det så man kan läsa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka om problem. 

Trött

Du har ju tandställningen för att få fina tänder, inte för att se fin ut under behandlingen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Du har ju tandställningen för att få fina tänder, inte för att se fin ut under behandlingen Trött


   
SvaraCitera
mens
 mens

du betalar inget


   
SvaraCitera
mens
 mens

varför har du inte pratat om tandläkaren om detta? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ville inte ha tandställning från början egentligen men tydligen behöver jag det. Men varför inte ta vit tandställning om det ändå finns, det blir ju fortfarande samma resultat sedan. Det syns bara mindre. Jag fick reda på att det fanns när jag hade kommit hem från tandläkaren men han sa ingenting om det och nästa gång ska de sätta in den. Borde jag skaffa en ny tid? känns ju lite onödigt om det bara är det här jag ska fråga honom om. 


   
SvaraCitera

Anonym001:

Jag ville inte ha tandställning från början egentligen men tydligen behöver jag det. Men varför inte ta vit tandställning om det ändå finns, det blir ju fortfarande samma resultat sedan. Det syns bara mindre. Jag fick reda på att det fanns när jag hade kommit hem från tandläkaren men han sa ingenting om det och nästa gång ska de sätta in den. Borde jag skaffa en ny tid? känns ju lite onödigt om det bara är det här jag ska fråga honom om. 

Kan du inte ringa dit och fråga? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Snacka om problem. 

Trött

Du har ju tandställningen för att få fina tänder, inte för att se fin ut under behandlingen 

Ja, det är klart. Men jag ville som sagt inte ha det från början eftersom jag anser att 17 är lite försent, vet inga som har tandställning nu. Så om det går är det ju klart jag vill att de ska synas mindre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Kan du inte ringa dit och fråga? 

Fick aldrig hans nummer konstigt nog :/


   
SvaraCitera

Anonym001:

Fick aldrig hans nummer konstigt nog :/

Är det privat tandläkare? Borde ju gå att få fram genom en googling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Är det privat tandläkare? Borde ju gå att få fram genom en googling.

Precis, ja, jo, det skulle man ju kunna göra Mycket glad Men tänkte bara om någon har någon erfarenhet eller upplevelse av det här. För nu kanske han inte kommer rekommendera det här eller liknande men skulle vilja höra av någon som faktiskt haft det eller känner någon som haft. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Ja, det är klart. Men jag ville som sagt inte ha det från början eftersom jag anser att 17 är lite försent, vet inga som har tandställning nu. Så om det går är det ju klart jag vill att de ska synas mindre. 

Jag är 17 och fick min tandställning för två veckor sedan,och två andra 17-åringar i min klass fick för en månad sedan också. Så det är inget konstigt att få tandställning som 17-åring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ojdå:

Jag är 17 och fick min tandställning för två veckor sedan,och två andra 17-åringar i min klass fick för en månad sedan också. Så det är inget konstigt att få tandställning som 17-åring.

Okej, för jag känner iaf inga som skaffar nu. Däremot har jag ju vänner som har tandställning sedan några månader eller år tillbaka. Jag är inte desperat över att få vit tandställning men får som sagt ringa och kolla. Men fick du eller någon du känner välja färg eller bara satte de in en och så var det klart? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Okej, för jag känner iaf inga som skaffar nu. Däremot har jag ju vänner som har tandställning sedan några månader eller år tillbaka. Jag är inte desperat över att få vit tandställning men får som sagt ringa och kolla. Men fick du eller någon du känner välja färg eller bara satte de in en och så var det klart? 🙂

De sätter ju bara in den direkt liksom. Min kompis går hos en privat tandläkare och där är det samma sak. Vill du ha en tandställning i en annan färg så kostar det. Men jag ville inte heller att den skulle synas liksom,men för mig i alla fall så syns den knappt. Trodde jag skulle se för djävlig ut men det gör man inte.  


   
SvaraCitera