Aviseringar
Rensa alla

Äntligen ska vi få den rätta läran!


Ämnesstartare

Alla är överens hur fel Jehovas vittnens lära är, så nu är det dax att vi får veta vad som är den rätta.
Märk väl jag fråga vad som är rätt inte vad som är fel.

1 Petrus 3:15
”Men ni skall hålla Kristus helig som herre i era hjärtan och alltid vara beredd med ett försvar inför var och en som av er kräver ett skäl för det hopp som är i er, men ni ska gör det med mildhet och djup respekt.”

Borde få många fina svar på den frågan.


   
Citera
Ämnesstartare

Läste texten tre gånger och känner mig inte det minsta kristen, tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Läste texten tre gånger och känner mig inte det minsta kristen, tyvärr

Same.

Bara för att Judendomen kom först så är det den rätta. Det tycker jag.

Jesus och Mohammed blev bara inspirerade av Moses, så de ville härmas och se hur långt de kunde gå med det. Och de lyckades lura miljarder med människor. Damn, bra gjort av dem assåå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vi inte dyrka Pan istället, en musikalisk fruktbarhetsgud som fick lära sig onanera av sin fader Hermes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Borde få många fina svar på den frågan.

Missförståndet ligger i att människor tror mer på en bok än de tror på gud. Gud fanns innan bibeln, människor fanns innan bibeln, och människor trodde på gud innan bibeln.

Bibeln är in spännande bok, men den har inte mer med gud att göra än "Beck" filmerna har med den verkliga polisen att göra. Därför ser jag ditt bibelciterande som ren avgudadyrkan.

Sluta tjata om din bok och börja tro på gud i stället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Bara för att Judendomen kom först så är det den rätta. Det tycker jag.

Och judendomen var/blev delvis inspirerad av zoroastrismen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Sluta tjata om din bok och börja tro på gud i stället.

Frågan kvarstår? Hur, vad o s v


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Kan vi inte dyrka Pan istället, en musikalisk fruktbarhetsgud som fick lära sig onanera

Skulle växthuseffekten stoppas då[bigcheers]


   
SvaraCitera
Misael

AndyH:

Missförståndet ligger i att människor tror mer på en bok än de tror på gud.

Det är genom Bibeln vi lär känna Gud, hans egenskaper och personlighet bl a vilket du uppenbarligen har missat. [bigsmile]

Jesus sade till o med i Joh 17:3 att "Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus." Hur ska vi kunna lära känna Gud och hans Son om vi inte läser skrifterna? Uppmaningen i 1 Petrus 3:15 är också till ett skydd för oss.

AndyH:

Sluta tjata om din bok och börja tro på gud i stället.

Jesus hänvisade ofta till skrifterna, det känner vi till genom att han ofta sade "det står skrivet.." då han hänvisade till de hebreiska skrifterna (Jmf Joh 6:31; Luk 4:4; Mark 7:6; Matt 21:13) Även andra av Guds profeter hänvisade till skrifterna. Det står i 2 Tim 3:16, 17 att "Hela Skriften är inspirerad av Gud och nyttig till undervisning, till tillrättavisning, till korrigering, till tuktan i rättfärdighet, så att gudsmänniskan kan vara fullt duglig, fullständigt rustad för alla slags goda gärningar."

Det är från Bibeln vi hämtar kunskapen Gud och hans Son och låter den sjunka ner i våra hjärtan, så att vi kan tillämpa alla råd och principer i våra liv! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Det är genom Bibeln vi lär känna Gud,

De har öron men hör inte, de har ögon men ser inte ......
Så förvänta dig inte så många seriösa svar.


   
SvaraCitera
Misael

Erik112:

De har öron men hör inte, de har ögon men ser inte ......
Så förvänta dig inte så många seriösa svar.

Så länge det finns ett intresse och underlag för en seriös diskussion så ger jag mig inte! Får ju hoppas på att jag lyckas så något tankefrö som får gro med tiden om inte annat. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget fint med religon de är bara ett sätt att sätta räddsla i folk[tired] Livet skulle vara så enkelt om vi bara visste att vi ska dö...

Våra liv är så meningslösa att vi måste hitta på en massa skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Så länge det finns ett intresse och underlag för en seriös diskussion så ger jag mig inte! Får ju hoppas på att jag lyckas så något tankefrö som får gro med tiden om inte annat. [bigsmile]

Det gör du säkert:

Johannes 4:35b, 38.
”….. En är den som sår och en annan den som skördar. – Jag har sänt ut er för att skörda det ni inte har mödat er med. Andra har mödat sig, och ni har kommit att få nytta av deras möda.”

1 Korinthierna 3:6
”Jag planterade, Apollos vattnade, men Gud fick det ständigt att växa.
Vår insats i tjänsten är viktig.
Även en blomma i fönstret, är beroende av Jehova för att växa.
Men det skulle inte växa om ingen planterar och någon vattnar.

Netherlick:

Det är inget fint med religon de är bara ett sätt att sätta räddsla i folk

Behövs ingen religion till det, räcker så bra med växthuseffekten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Behövs ingen religion till det, räcker så bra med växthuseffekten.

Ja vi är ju verkligen rädda för den [surprised] Jag bara väntar på att vi människor slutar göra tandkräm och nya soters chips och tar oss till rymden[tired][tard][tired][tired][tired][tard][tard][tard][tard][tard] bYEHAHahsdbahfsjdn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Jag bara väntar på att vi människor slutar göra tandkräm och nya soters chips och tar oss till rymden

Nu pratar vi sagovärd [bigcheers]


   
SvaraCitera