Aviseringar
Rensa alla

är alcohol farligt för kroppen


Ämnesstartare

asså vad gör alcohol  mot kroppen förutom att förstöra levern? om man är typ 18-20 år  behöver man inte dricka så mycket då för att bli full?  är alcohol ett drickbart med som  när man dricker de så släpper alla nervositeter?


   
Citera
Ämnesetiketter

hej danne

google har dina svar

hejdå


   
SvaraCitera

Kvaddar hjärnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tappa bort en av mina finaste sockar när jag var full har bara 1 av dom nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CasperJ:
hej danne

google har dina svar

hejdå

nej inte alla svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99:

nej inte alla svar

Denna frågan kan du lätt få svar på, på google


   
SvaraCitera
MR-ARK

drick måttligt om du nu måste det så är det lugnt, men ja är inte bra direkt i större mängder. Precis som med allt måttligt är bäst 


   
SvaraCitera

Nej, det skapar ett supotrofiskt överflöd av kondriter i den gråa massan i hjärnan, detta hindrar förstörelsen av hjärnceller och du kan alltså inte bli permanent skadad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns de någon sprit som är god? kan man ta med sig sprit flaskN när man ska någon stans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle påstå att levern, hjärnan, psyket samt risken för magsår ökar radikalt av för mycket alkoholdrickande. Nu snackar jag inte om några öl eller en pava vin till lördagsmiddagen utan för mycket supande som leder till berusning varje gång.  Tumme ned

På längre sikt ökar även risken för cancer typ bröstcancer samt cancer i munhåla, svalg, struphuvud, matstrupe, bröst, tjock- och ändtarm och lever.

Länkar kommer för den som är intresserad!


   
SvaraCitera

Det e bara hälsosamtSkål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Jag skulle påstå att levern, hjärnan, psyket samt risken för magsår ökar radikalt av för mycket alkoholdrickande. Nu snackar jag inte om några öl eller en pava vin till lördagsmiddagen utan för mycket supande som leder till berusning varje gång.  Tumme ned

På längre sikt ökar även risken för cancer typ bröstcancer samt cancer i munhåla, svalg, struphuvud, matstrupe, bröst, tjock- och ändtarm och lever.

Länkar kommer för den som är intresserad!

men de är väl inte farligt om man super ner sig o dricker sprit? 


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:
asså vad gör alcohol  mot kroppen förutom att förstöra levern? om man är typ 18-20 år  behöver man inte dricka så mycket då för att bli full?  är alcohol ett drickbart med som  när man dricker de så släpper alla nervositeter?

Läs denna artikel om alkohol i kroppen.


   
SvaraCitera

Ärligt talat haha, hur många trådar har du gjort om alkohol nu? Som många andra sagt, googla. Eller prova vettja så får du se, omöjligt för oss att veta hur packad du kommer bli & sånt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIGonnaKillYou99: men de är väl inte farligt om man super ner sig o dricker sprit?

Nej, jag tror inte det är farligt att dricka några öl eller en flaska vin varje vecka utan vad jag reagerar på, och också läkarna reagerar på, är väl råsupandet som bara bygger på att man ska dricka sig så dyngfull som någonsin går.

Öl och vin innehåller ju i sig både vitaminer och mineraler varför öl och vin är klart att föredra före starksprit.
Öl är ju gjort på spannmål (malt och humle) medans vin oftast är gjort på (gröna och röda) vindruvor.

Men som sagt, det gäller att dricka med måtta!


   
SvaraCitera