Aviseringar
Rensa alla

Är Alliansen orsaken till SD:s framgång?


Ämnesstartare

Innan vi börjar vill jag säga att jag absolut inte har några källor, utan detta inlägg bygger jag endast på spekulationer och skall inte ses som en bestämd anklagelse. Jag vill också säga att diskussioner kring huruvida mångkultur är möjligt överhuvudtaget vänligen hänvisas till den officiella SD-tråden. Detta är alltså främst en tråd mellan oss som inte röstar på SD som handlar om skillnaden mellan blocken och där SD inte är ett möjligt alternativ.

Sitter och spekulerar lite helt i min okunskap om SD:s explosionsframgång, och jämför med deras förutsättningar under förra valet då de inte fick mer än 1,49%, och 2002 - ett år efter 9/11 fick de ännu mindre. Vad har egentligen gjort svenskarna mer trötta på invandrare och rädda för islam idag än sist? Utrikespolitiskt sett har det ju inte blivit någon ny motsvarighet till 9/11. Har islam fått mer inflytande i Europa under de fyra senaste åren, har vi smittats av de främlingsfientliga strömmar som svävar omkring i Europa eller har SD äntligen lyckats bli tillräckligt rumsrena? Eller kan det rentav ha med Sveriges regeringsskifte att göra? Det hinner ju sällan hända så mycket på fyra år, men en vanlig orsak är ju att man först inte riktigt har lärt känna tillräckligt många invandrare i kombination med att man sedan någon gång blir utsatt för någon slags förnedring av invandrare och lägger märke till deras ökade brottsstatistik.

Socialdemokraterna hade en ganska generös invandringspolitik där man satsade betydligt mer skattepengar på invandrarna, där man kanske tog in lite väl många mot slutet av sin mandatperiod. Sedan tog Alliansen över och drog in på dessa skattepengar - kan det ha varit en orsak till att de som fått asyl direkt innan valet inte satsades lika mycket på för att integreras? Dock drog de inte åt gränserna, utan släppte in ungefär lika många invandrare som tidigare, men fortsatte sin linje med skattesänkningen, och först nu har SD en stor chans att komma in i riksdagen. Alla vet ju att invandrare som inte får hjälp att integreras ofta slutar i katastrof, så kan det vara möjligt att lägga över "skulden" på Alliansen?

Dock kvarstår det faktum att De rödgröna och "Mona Muslim" fått agera som symbol för misslyckad invandringspolitik, trots att det inte varit de som regerat dessa fyra senaste år. Kan det helt enkelt kanske bara ha ett samband med Monas svenskfientliga uttalanden och att SD:s skräck AFA råkar vara vänster? Skulle SD ha samma eller ännu mer inflytande om Socialdemokraterna/De rödgröna fortfarande hade styrt?

Bara en tanke [rolleyes]


   
Citera
Ämnesstartare

tror lite på finanskrisen också, det var ju pga börskraschen -29 som NSDAP blev stort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA! Har sagt det länge men inte orkat göra en tråd om det. Alliansens arbetslinje har möjliggjort ett debattklimat där man kan skylla allt på invandrare. Alliansen hetsar mot arbetskraftsreserven, sjuka och arbetslösa, och beskyller dem för att parasitera på skattepengar samtidigt som det inte finns några jobb. De kallas lata och om man bara piskar dem kommer det ploppa upp arbeten från ingenstans. Då kommer SD och påstår att de alla är invandrare och att de ska piskas till att bli "svenska medborgare",vilket då innebär att de ska bli mer attraktiva som arbetskraft (lära sig språket, ta av sig slöjan, tvingas till arbetsförmedlingen, slås ner av polisen när de gör uppror, osv.), ungefär som när arbetsförmedlingen tvingar arbetslösa att gå på skitkurser om hur vi ska skriva CV och göra oss mer attraktiva för arbetsköpare. Blir de inte mer lydiga och anställningsbara ska de kastas ut ur landet med huvudet före. Alliansen konstruerar en bild av att arbetskraftsreserven (eller trasproletariatet om man så vill) är problemet, SD säger att de alla är invandrare. Båda partiernas politik syftar till att piska fram lydig arbetskraft. Högern och dess radikalare falanger möts i sitt arbetarförakt och i sina försök att spela ut arbetare mot varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråd anmäld, för konsekvensens skull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns flera anledningar till om varför SD kommer att göra ett rekordval.

1. Svenska folket är väldigt trötta på invandrare och i synnerhet muslimer, burkaspöken och den särbehandling som muslimerna kräver. Att ex inte muslimtjejer ska kunna ha simundervisning ihop med killar.

2. Svenska folket är väldigt trötta på den kriminalitet som all invandring har fört med sig i synnerhet araber och muslimska negrer från Afrika. Personrån, misshandel, våldtäkter, rån, mord, nedbrända bilar, nedbrända skolor och nedbrända stormarknader.

3. Svenska folket är väldigt trötta på att de ska jobba, slita och släpa och betala skatt för att invandrarna, i första hand muslimerna, ska kunna leva på bidrag (socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidag mm) och få fri sjukvård. Enligt nyheterna häromkvällen är har över 50% av invandrarna i vissa invandrargetton i Sthlm, Gbg och Malmö inte haft några jobb sedan dom kom till Sverige för drygt 10 år sedan.

Det har tagit många år men nu har äntligen svenska folket vaknat och fattat att det är Sverigedemokraterna eller Nationaldemokraterna man ska rösta på för att visa sitt missnöje!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HD biker:

Det har tagit många år men nu har äntligen svenska folket vaknat och fattat att det är Sverigedemokraterna eller Nationaldemokraterna man ska rösta på för att visa sitt missnöje!

Som sagt, så tänker jag inte diskutera SD:s internpolitik här då de redan har en officiell tråd, så om du inte har en enda teori om varför svenskarna "vaknat och fattat" just NU och inte vid förra valet så hänvisar jag dig vänligen dit istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HD biker:

!

Lite nyfiken, stöttar du Hells Angels? Lite motsägelsefullt om man klagar på kriminalitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD har blivit starka för att inget annat parti har tagit integrationen på allvar. Det enda Riksdagsparti som tar upp frågan på allvar är Folkpartiet.

Djeydjey:

där man satsade betydligt mer skattepengar på invandrarna

Gjorde man? Miljonprogrammen då menar du?[rolleyes] Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

SD har blivit starka för att inget annat parti har tagit integrationen på allvar.

Stämmer, men frågan var ju snarare hur de vuxit så snabbt under dessa fyra åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Stämmer, men frågan var ju snarare hur de vuxit så snabbt under dessa fyra åren.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag att det beror på medias ständiga rapportering av brott, våldtäkter, stenkastning på bussar osv. Det har börjat spåra ur de senaste åren. I stort sett alla nyheter nuförtiden består utav mord, död och blod.

Många människor får lätt fördomar och väljer hellre att anklaga invandrare... och så sätts hjulet igång. Speciellt i Skåne där problemen med integrationen är stor och där alla har "hört" eller "känner" någon som fått stryk av invandrare. Fördomar sprids lättare då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda blocken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

Båda blocken.

De rödgröna kan omöjligt vara orsaken eftersom de inte regerat under SD:s tillväxt. Antingen är det Alliansen, eller också är det någon helt annan orsak än den svenska politiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverigedemokraterna är starka av en enda anledning: Massinvandringen. Den är alliansen lika skyldig till som sossarna. Under sossarnas maktperiod växte även det tidigare invandringskritiska partiet Ny demokrati. Dessförinnan var vare sig höger- eller vänsterpartierna för en massinvandring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Lite nyfiken, stöttar du Hells Angels? Lite motsägelsefullt om man klagar på kriminalitet.

Eftersom du ställer frågan så går jag OT och förklarar varför. Jag stöttar HA eftersom HA vill utplåna Black Cobra som jag vill se totalt utplånade (utrotade). Black Cobra är invandrarterrorister (främst araber och muslimer) som bl a håller till på Rosengård i Malmö och är polisens största skräck. Men BC finns även i muslimgettona i södra Sthlm.


   
SvaraCitera