Aviseringar
Rensa alla

Är Alliansen orsaken till SD:s framgång?


Ämnesstartare

Djeydjey:

De rödgröna kan omöjligt vara orsaken eftersom de inte regerat under SD:s tillväxt. Antingen är det Alliansen, eller också är det någon helt annan orsak än den svenska politiken.

Förstår inte vad du menar nu. Befinner sig man sig inte i regeringsposition så kan man inte värva medlemmar till SD? Det är ju alliansen och de rödgröna som avgör vilket debattklimat vi har. Och alla är ju tyvärr PK-riddare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HD biker:

Jag stöttar HA eftersom HA vill utplåna Black Cobra som jag vill se totalt utplånade (utrotade). Black Cobra är invandrarterrorister (främst araber och muslimer) som bl a håller till på Rosengård i Malmö och är polisens största skräck. Men BC finns även i muslimgettona i södra Sthlm.

Låter som liknande argument vänsterextremister använder sig utav för att använda våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Troligtvis, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte speciellt svårt att vara sverigedemokrat idag. För den upplyste kan man i daglig media följa hur tydliga integrationsproblemen blivit. Det har blivit mycket tydligare på senare år, och anledningen till att SD får ett ökat stöd just nu är för att det sker så frekvent att man inte hinner att glömma av det. Den blåögde radhussvensken behöver få faktan uppkörd i plytet för att den ska uppmärksamma det, fem artiklar i veckan om hur brandbilar och sjukhuspersonal blir attackerade i Rosengård och Hovsjö går inte upp för dom, det åker ut ur andra örat så att säga. Svensken tenderar i sann blåögdhet att relatera allt till sina egna upplevelser, för finns det en reko kille på jobbet som har utländsk bakgrund så måste alla dessa problem dom yttrar kring invandringen vara uppblåsta. Svenskar måste aktivt utsättas för något för att kunna förstå hur saker och ting råder. Det är inte oftast förrän man ser hela sin trappuppgång bebodd av utlänningar. blir knivrånad, misshandlad eller våldtagen som det går upp för än att det kan ligga något i vad rasisterna säger. Jag var också naiv och dum en gång i tiden, jag hävdade mig t.o.m vara kommunist. Men när jag fick se det verkliga livet, vilka det var som satte reglerna på gården, på skolan - kort och gott vilka negativa sidor som storskalig invandring alltid för med sig, så kunde jag inte hävda mig kommunist längre, jag började även använda mig av internet lite oftare och fick på så vis tillgång till ett större utbud av material som jag inte tidigare fått. utav mina kommunistföräldrar så matades jag med Proletären och urklippta spalter och väl valda PK-artiklar, jag visste ju liksom inget annat. Situationen i sverige har kort och gott blivit så ohållbar att inte ens gammelmedia i sina försök att censurera och ignorera problemen inte håller längre och när det går upp för dom att det är för femhundraelfte gången dom läser om ett invandringsrelaterat problem så hajar i varje fall några till. SD har stark medvind nu, ingen censur i världen skulle kunna få skeppet att ändra riktning. Den lycka och hängivenhet som SD känner just nu är förmodligen den bästa av samtliga partier, för det är en grupp människor som är lyckligare än dom flesta andra att kunna förbättra sina utsikter i vardagen, och i framtiden även få till bättre utsikter för sina svenska barn.

Lite väl mycket text, men bär med mig, kommer till det mer relevanta strax..

För dom som tror att det är dom Rödgröna som är värst ur invandringssynpunkten bör läsa på. Nu har förvisso dom rödgröna med Mona saliv i framkant större chanser än något tidigare vänsterparti att påskynda en mångkulturalisering av sverige. Men Historiskt sett har Borgarna varit den otvivelaktigt största boven i dramat. Så fort som Borgarna kommit till makten har invandringen ökat. Det som man kan beskylla sossarna för är att dom i mångt och mycket bibehållit den, värst var det under Bengt "Galen" Westerbergs tid i regeringen när han tryckte på för att upplösa Luciafördraget som sossarna hade anstiftat -89, som reglerade flykting och anhörighetsinvandring till sverige. Förändringen blev enorm, och flyktingströmmen nådde höjder man aldrig hade stött på förr, hundratusentals människor kom in i landet och i ett direkt bidragsberoende samtidigt som Sverige genomgick sin största arbetskris på mycket länge. Borgarna ligger till grunden för den förda massinvandringspolitik, och Bengt Westerberg och äckelfolkpartiet bär skulden till den och som en direkt konsekvens den mångkultur som vi idag kan skåda, han har försämrat tillvaron för många svenska låglönetagare i detta land.

Vad Reinfeldt gör idag är att han bara fortsätter den process som dom startade för så länge sedan. Och det är för att Borgarna älskar invandring, och varför skulle dom inte? Prospektion av den svenska arbetarklassen tjänar borgarklassen på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

De rödgröna kan omöjligt vara orsaken eftersom de inte regerat under SD:s tillväxt. Antingen är det Alliansen, eller också är det någon helt annan orsak än den svenska politiken.

Rödingajävel:

Alliansens arbetslinje har möjliggjort ett debattklimat där man kan skylla allt på invandrare.

Effekter ute i samhället utav bedriven politik sker inte över en natt. Effekter av beslut som fattas idag ser man ofta inte ute i samhället förrän flera år efteråt.

Det samma gäller effekter av beslut som Riksbanken tar för att påverka den svenska ekonomin, för att ge ett annat exempel som visar att jag har rätt i mitt resonemang.

Visst är det beroende på vilka politiska beslut det gäller. Vissa ändras över en natt, så som skattelättnader och lagändringar osv. Men gällande integration, arbetsmarknad/arbetslöshet och tillgången till bostäder så går det INTE att lägga skulden på Alliansen. De har suttit alldeles för kort tid vid makten för att deras beslut rörande de frågorna ska ha haft någon speciell effekt i samhället, speciellt under en rådande global ekonomisk kris. Rödingajävel har helt fel.

Men visst kan vi även skylla sossarna och de rödgröna för SDs framsteg. Om inte till och med MEST de rödgröna med tanke på att de styrde i 12 år innan Alliansen tog över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Men gällande integration, arbetsmarknad/arbetslöshet och tillgången till bostäder så går det INTE att lägga skulden på Alliansen.

Jag har inte påstått att de sakerna beror på Alliansen, jag är inte socialdemokrat och försvarar inte den tidigare förda politiken. Jag sa att det Alliansen, och även Svenskt Näringsliv, gjort är att möjliggöra ett debattklimat som öppnat upp för SD, sen har även finanskrisen och andra saker spelat sin roll. De har högervridit debatten om arbete enormt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD2010:

Förstår inte vad du menar nu. Befinner sig man sig inte i regeringsposition så kan man inte värva medlemmar till SD? Det är ju alliansen och de rödgröna som avgör vilket debattklimat vi har. Och alla är ju tyvärr PK-riddare.

Jag menar att De rödgröna inte har haft chansen att fucka upp invandringspolitiken ännu mer de fyra senaste åren - alltså kan det inte vara deras fel att alltfler anslutit sig till SD just till det här valet. Nog kan de ha påbörjat en linje som Alliansen fortsatt, men det är trots allt Alliansen som haft makten att bestämma om de ska fortsätta på den linjen eller vända.


   
SvaraCitera

tl;dr

Likriktningen av svensk politik är orsaken till SD:s framgång. Sverige har sex nyliberala riksdagspartier och ett socialdemokratiskt (som folk dessutom tror är kommunister, av någon bisarr anledning) - konstigt att folk inte ids rösta på någon av dem när de inte ser några skillnader?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det enda Riksdagsparti som tar upp frågan på allvar är Folkpartiet.

Burkaförbudet är ju bara valfläsk, som med allt annat Folk Partiet kommer med när det börjar närma sig.

Samtidigt så säger FP:s EU-minister Birgitta Ohlsson att vi "behöver" fler moskéer och minareter (!?), det påstådda syftet sägs vara för ökad integration!

Bara det sistnämnda räcker (tycker jag) för att de ska förlora hela sin trovärdighet. Morötterna kan dom lika gärna kasta för dem biter inte på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Sverige har sex nyliberala riksdagspartier

Håller inte riktigt med. Skulle vilja påstå att det finns en hel del värdekonservativa tendenser också, inte minst i moderaterna, kristdemokraterna och folkpartiet.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Håller inte riktigt med. Skulle vilja påstå att det finns en hel del värdekonservativa tendenser också, inte minst i moderaterna, kristdemokraterna och folkpartiet.

Knappt. Alla sex partier utom V står i grunden för samma politik; den fria marknaden är det högsta goda, fackföreningarna ska vingklippas, och invånarna ska fråntas sitt privatliv.

Det finns idag inget riksdagsparti som seriöst diskuterar miljöpolitik, eller det faktum att dagens "alla ska jobba"-inställning inte kommer att fungera i särskilt många år till. Det finns ingen som reflekterar över det absurda i att låta vissa människor köpa ensamrätten till en idé i åratal framöver. Partierna är fast i 80-talet, helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Alla sex partier utom V står i grunden för samma politik; den fria marknaden är det högsta goda, fackföreningarna ska vingklippas, och invånarna ska fråntas sitt privatliv.

Där håller jag med dig i stort, menar dock att sista satsen inte är en specifikt nyliberal fråga. Tycker dock att det finns ganska stora värdekonservativa tendenser, ta folkpartiet som ett exempel; burkaförbud, extra övervakning i kampen mot "barnporr", kaserngårdsskola och så vidare.

Gentlernen:

Det finns idag inget riksdagsparti som seriöst diskuterar miljöpolitik, eller det faktum att dagens "alla ska jobba"-inställning inte kommer att fungera i särskilt många år till. Det finns ingen som reflekterar över det absurda i att låta vissa människor köpa ensamrätten till en idé i åratal framöver. Partierna är fast i 80-talet, helt enkelt.

Håller med dig fullständigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

lltså kan det inte vara deras fel att alltfler anslutit sig till SD just till det här valet. Nog kan de ha påbörjat en linje som Alliansen fortsatt, men det är trots allt Alliansen som haft makten att bestämma om de ska fortsätta på den linjen eller vända.

Men är det några tvivel på att de hade gjort samma sak? Sen satt ju sossarna vid makten för 4 år sedan så det är mycket möjligt att effekterna av vissa delar av deras politik kommit under de senaste fyra åren.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Där håller jag med dig i stort, menar dock att sista satsen inte är en specifikt nyliberal fråga.

Nylibel kanske är fel ord; neoliberal passar nog bättre.


   
SvaraCitera