Aviseringar
Rensa alla

Är arg.


Ämnesstartare

Är arg.
På dig, mig och alla andra
För det känns som ett helvete, hur vi utnyttjar varandra
Är arg
På han, hon, den och de andra
För det är inte rätt
Att vi lever på andra.
Är arg
På vi, ni, och oss andra
För det stämmer inte med min världsbild
Hur du blint förtrycker andra.

Alla ni som stödjer dagens system, alla ni som blivit grått politiska, ni som förlorat all självinsikt, för att köpa ett par converse och märkeskläder, som bär läder, äter kött utan en tanke på vad det innebär, och ni som inte vågar drömma om en bättre värld.

Varför är ni här?


   
Citera

Bara för att man äter kött så gör det en inte till en dålig människa, det har människan alltid gjort. [smile]
Alla kanske inte drömmer om en bättre värld men om ett bättre liv och ett bättre jag drömmer de säkert om. Jag är inte arg, jag är besviken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Bara för att man äter kött så gör det en inte till en dålig människa, det har människan alltid gjort. [smile]

Samt våldtagit, mördat, misshandlat, osv. [crazy]

Håller väl med dig till viss del iofs, men argumentet suger. 😛


   
SvaraCitera

Konsumtionshets:

Samt våldtagit, mördat, misshandlat, osv. [crazy]

Håller väl med dig till viss del iofs, men argumentet suger. 😛

Nu förstår jag inte... kopplar du en person som äter kött till en mördare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Håller väl med dig till viss del iofs, men argumentet suger. 😛

Jag ser det mer som att man ska minimera skadan man gör på jorden och andra omkring en, och då är veganism/ total vegetarianism det bästa, om jag bara kunde få ändan ur vagnen och gå hela vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Nu förstår jag inte... kopplar du en person som äter kött till en mördare?

Beror ju på den personens andra möjligheter och lite sånt, men jag ser ju definitivt det som någon som åtminstone finansierar mord och därför är medskyldig till det.

Men det jag menade var mer att bara för att människan alltid gjort något eller bara för att något är naturligt så är det inte bra/schysst. Menade bara att det är ett knäppt argument. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag ser det mer som att man ska minimera skadan man gör på jorden och andra omkring en, och då är veganism/ total vegetarianism det bästa, om jag bara kunde få ändan ur vagnen och gå hela vägen.

Hey hey, preaching to the choir. 😛 Menade mer att köttätande gör en inte automatiskt till en pissig person. Alla har ju inte möjligheten att välja bort det, fast då snackar vi ju mest extremfattiga människor. Sen har ju inte alla koll heller. Jag tycker man är mer ursäktad för sitt köttätande om man t.ex. inte känner till köttindustrins enorma miljöpåverkan, resursslöseri, grymhet, osv. En unge som käkar kött kan ju inte direkt skuldbeläggas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är också arg.. ska nog döda någon snart [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Hey hey, preaching to the choir. 😛

Nä, jag ser dock inte folk som äter kött som mördare, liksom jag inte ser lejon som äter antiloper som mördare.

Konsumtionshets:

Alla har ju inte möjligheten att välja bort det, fast då snackar vi ju mest extremfattiga människor.

Fast de äter ju nästan aldrig kött. 😛 Jag anser annars att slakt som inte sker industriellt eller i stor skala är okej, då det är mer ekosystem-vänligt.
Heh, jag har ju väldigt dåligt samvete, och vet att jag är dålig som äter kött, men det gör ju inte skadan jag gör mindre.


   
SvaraCitera

Konsumtionshets:

Beror ju på den personens andra möjligheter och lite sånt, men jag ser ju definitivt det som någon som åtminstone finansierar mord och därför är medskyldig till det.

Nja, om man stödjer den industrin så är man ju medskyldig till mord av djur kan jag hålla med om. Jag påstår inte att min familj är mördare för att dem förtär kött varje dag, det är ett inlärt behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rawrtarded:

Jag är också arg.. ska nog döda någon snart [mad]

O.o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Fast de äter ju nästan aldrig kött. 😛

Om de kommer åt gör de troligtvis. 😛

Anarkandi:

Jag anser annars att slakt som inte sker industriellt eller i stor skala är okej, då det är mer ekosystem-vänligt.

Jag ser inte slakt som okej oavsett. Men självklart är sådan slakt mer okej än vanlig, precis som vanlig slakt är mer okej än halalslakt.

Sagitta:

Nja, om man stödjer den industrin så är man ju medskyldig till mord av djur kan jag hålla med om. Jag påstår inte att min familj är mördare för att dem förtär kött varje dag, det är ett inlärt behov.

Nja, inbillat behov snarare. Behovet existerar ju inte i verkligheten.

Jag ser min familj som medskyldiga till djurindustrin och de mord som sker där när de käkar kött, det gör dem väl mer eller mindre till medmördare skulle jag väl påstå.


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

På han, hon, den och de andra

Inte på honom, henne, den och de andra? [cute]


   
SvaraCitera

Konsumtionshets:

Nja, inbillat behov snarare. Behovet existerar ju inte i verkligheten.

Jag ser min familj som medskyldiga till djurindustrin och de mord som sker där när de käkar kött, det gör dem väl mer eller mindre till medmördare skulle jag väl påstå.

Behovet att få i sig alla vitaminer och mineral som man lätt får från kött finns nog. Ja, men inte till hemska personer tycker jag, mordet sker ju indirekt i det fallet. Man kanske inte kan övertala folk att sluta äta kött, men de skulle kunna minska sitt intag av det, det skulle nog kunna göra folk gott av att mindre kött, det är mycket fett i det. [smile]


   
SvaraCitera