Aviseringar
Rensa alla

Är de här två idioterna verkligen lämpliga poliser!?


Ämnesstartare

[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Varför spöar dom inte på honom för? Käftar man emot mot en polis skall man fan ha spö[shake] vart är världen på väg[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Poliser som beter sig som rövhål och skiter i lagen? Newsflash: Det är fan mer standard än undantag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka nollor båda parter är.


   
SvaraCitera

passaro:

Vilka nollor båda parter är.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Poliser är underhållande djur ibland..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett rövhål svinar mot ett annat rövhål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Poliser får nog stå ut med en del tror jag, ändå [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, visst, han verkade lite störig, men han gjorde väl inga direkt jätteorimliga saker? Hoppade lite i filmen, men det enda han verkar göra är att han inte har något annat leg än körkortet samt att han vill se deras leg. Det är väl fullständigt rimliga saker?
Det var ju snutarna som kallade honom för osnälla saker, ljög om lagen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polisen är skyldig att kunna uppvisa sitt "tjänstekort" dvs polisbrickan på begäran, detta gäller alla myndighetspersoner.

Även uniformerad polis skall på begäran legitimera sig genom uppvisande av tjänstekort.

https://lagen.nu/1958:272


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det var ju snutarna som kallade honom för osnälla saker, ljög om lagen osv.

Precis.. WTF! [mad]

De kanske inte var poliser ändå..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är väl fullständigt rimliga saker?

När man medvetet vill leka jobbig, ja. Han kan ju ta och kolla upp polisregelverket för när poliser måste visa legg innan han gör en pinsam video som den här.

Stringburka:

ljög om lagen

Upplys mig gärna, jag har inte riktigt koll på vad de ljög om, ifall de nu gjorde det.

S3ON:

[sad]

Absolut lämpliga! Ser inget fel i videon. En jobbig snorunge som tror sig kunna polisernas regelverk och två poliser som med stor sannolikhet råkar ut för sånt här rätt ofta och blir trötta på det. Ser inget fel i det även om de möjligtvis hade kunnat ha en trevligare ton och förklarat det för honom på ett annat vis. Men som sagt.. de är nog rätt trötta på den typen.

S3ON:

De kanske inte var poliser ändå..

Är du en lika jobbig individ?[confused] Man är nog rätt dum i huvudet om man inte inser att två uniformerade och beväpnade poliser faktiskt är poliser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Käftar man emot mot en polis skall man fan ha spö

Vadå käftar!? Han bad ju bara om att få se deras tjänstekort.. [sad]

Ovie Vicious:

Man är nog rätt dum i huvudet om man inte inser att två uniformerade och beväpnade poliser faktiskt är poliser.

Nja, de kan mycket väl ha stulit uniformerna och bär luftvapen eller liknande.. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

När man medvetet vill leka jobbig, ja. Han kan ju ta och kolla upp polisregelverket för när poliser måste visa legg innan han gör en pinsam video som den här.

Ovie Vicious:

Upplys mig gärna, jag har inte riktigt koll på vad de ljög om, ifall de nu gjorde det.

Nu när jag läste på lite mer kan jag faktiskt inte hitta någon lag som säger att de behöver legitimera sig, bara att de alltid måste ha med sig polislegitimationen. Dock känns det inte riktigt som att de uppträdde hövligt och hänsynsfullt (vilket de enligt lag måste) när de kallar honom tönt eller vad det nu var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

https://lagen.nu/1958:272

Ehh? Var står det du påstår i lagen? Jag har läst igenom den två gånger nu. Antingen lider jag av dyslexi eller så finns inte det du påstår med.

Stringburka:

Nu när jag läste på lite mer kan jag faktiskt inte hitta någon lag som säger att de behöver legitimera sig

Poliser är inte skyldiga att visa legitimation. Däremot måste de på anmodan uppge sitt tjänstgöringsnummer. Något han i filmen inte bad om.

Detta gäller bara vid tjänstgöring. Om de inte tjänstgör måste de uppvisa legitimation. Om de inte uppger en polislegitimation (vilket de måste när de inte har uniform) så kan det vara frågan om brott mot lagen om "Föregivande av allmän ställlning".


   
SvaraCitera