Aviseringar
Rensa alla

Är de här två idioterna verkligen lämpliga poliser!?


Ämnesstartare

Larvig unge. Man får ju acceptera att man blir stoppad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Poliser är inte skyldiga att visa legitimation. Däremot måste de på anmodan uppge sitt tjänstgöringsnummer. Något han i filmen inte bad om.

Fair enough, han var dåligt påläst. Tycker dock fortfarande inte han gjorde något direkt oetiskt, vilket de gjorde när de kallade honom för "tönt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha!

"Du, vi är liksom fel gäng. Vi har för mycket skinn på näsan för att bli rädda för en sån jävla liten fjant som dig"

Gillar att polisen är öppna med att de är ett gäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Gillar att polisen är öppna med att de är ett gäng

Kan annars jämföras med vardagligt språk. Men visst var det lite roligt språkbruk just i det här sammanhanget[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Poliser är inte skyldiga att visa legitimation.

Stringburka:

Dock känns det inte riktigt som att de uppträdde hövligt och hänsynsfullt (vilket de enligt lag måste) när de kallar honom tönt eller vad det nu var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Däremot måste de på anmodan uppge sitt tjänstgöringsnummer.

Vilket dock aldrig följs. Och lyckas man se numret så säger de i princip alltid att de råkade bnalda ihop sina grejer och ta fel bricka, hjälm, whatever. Har hänt mig och folk jag känner säker 20+ gånger när nån försökt anmäla en polis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Kan annars jämföras med vardagligt språk. Men visst var det lite roligt språkbruk just i det här sammanhanget[bigsmile]

Äh, säker en freudiansk felsägning. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Fair enough, han var dåligt påläst. Tycker dock fortfarande inte han gjorde något direkt oetiskt, vilket de gjorde när de kallade honom för "tönt".

Äh, sen när är "tönt" oetiskt? Jo, när polisen använder ordet till en som tror sig veta regelverket och inte ger med sig.[zzz] Jag förstår att de är trötta på den sortens människor som hela tiden måste ifrågasätta deras yrkesutövande.

Det är ungefär som att du skulle ställa dig och tjaffsa med en ICA-kassörska om hur man slår in bananer på kassaapparaten.


   
SvaraCitera
elinc

..och så undrar folk varför poliser är ogillade.
Ingen professionell och seriös polis bör sjunka ner till en femårings nivå och kalla någon för en "jävla liten fjant".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står på polisens sida. Dryg liten skitunge som tycker han är tuff bara för att han käftar mot polisen. Fan vad less man måste bli på sådana.

Dryg jävla skitunge säger jag bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Det är ungefär som att du skulle ställa dig och tjaffsa med en ICA-kassörska om hur man slår in bananer på kassaapparaten.

Men just i den här situationen tycker man ändå att poliserna borde kunna stå emot.. [shake]

elinc:

Ingen professionell och seriös polis bör sjunka ner till en femårings nivå och kalla någon för en "jävla liten fjant".

Ja, precis!... [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Äh, sen när är "tönt" oetiskt?

Det oetiska är att göra det när man är i den maktsituationen. En unge dömdes för att ha kallat en polis för gris, tror du någonsin de här riskerar att dömas för att ha kallat honom "jävla liten fjant"?


   
SvaraCitera

Denniz92:

Polisen är skyldig att kunna uppvisa sitt "tjänstekort" dvs polisbrickan på begäran, detta gäller alla myndighetspersoner.

Även uniformerad polis skall på begäran legitimera sig genom uppvisande av tjänstekort.

https://lagen.nu/1958:272

Länken bekräftar ju inte ditt påstående [shake]


   
SvaraCitera

Jag undrar varför poliser alltid är så sura, det hjälper väl ingen? Jag undrar också varför det finns så många ungdomar som tror det är tufft att käfta emot poliser, är de så stora förlorare att de inte förstår vem som ändå alltid vinner i slutändan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ordningsmakten i mitt hjärta [love]


   
SvaraCitera