Aviseringar
Rensa alla

Är den här hemligheten sann?


Ämnesstartare

Hemligheten till varför människor är elaka mot dig

Jag har varit med om det (alltför många gånger!). Och du med. Alla har vi nog någon gång, om inte tiotusentals gånger, varit med om det. Ja, att folk beter sig som skit mot en.

Att de:

Går till attack

Gör personliga påhopp

Tycker till på helt fel sätt

Trycker ner dig

Sätter sig på dig

and so on so on. . .

Och det är ju så tröttsamt! Men vad du än gör kommer du aldrig komma ifrån de här människorna. De finns runtomkring dig vare sig du vill eller inte. Det är som att de lurpassar bakom nästa hörn för att hoppa på dig när du minst anar – och helt på en av dina dåliga dagar så att du ska må extra dåligt över dig själv.

Reaktionerna är många från oss som möter den elake:

Tårar
Ilska
Hat
Tillbaka-påhopp
Lägre självförtroende
Lägre självkänsla

and so on so on åter igen. . .

För flera år sedan tog jag åt mig nåt fruktansvärt. Jag lät de hä rmänniskorna göra sår inom mig. Jag lät dem stoppa mig i mina framsteg. Jag lät deras ord bli min sanning.

Tills jag började med personlig utveckling för några år sedan. För vet du vad jag plötsligt insåg då som jag aldrig insett förr? Jo, att de här människorna är de allra svagaste. Visst hade jag hört det förr ”men vadå, han/hon är ju bara elak för att han/hon är avis på dig” eller ”han/hon behandlar dig sådär för att må bättre själv” eller liknande. Men jag hade inte förstått innebörden av det på djupet.

Men nu gör jag det. Och vilken befrielse det blev!

Här kommer en bred generalisiering, men bara för att du ska förstår det jag förstått:

Människor som mår dåligt stänger antingen in sig…
eller
… slänger sig på andra människor som är svaga för att själva känna sig starkare
eller
… försöker trycka ner de som de anser är för starka, för att åter igen själva lyfta sig

Så fort någon postar en riktigt elak personlig kommentar (som jag för övrigt ALDRIG släpper igenom utan slänger direkt!), skickar ett taskigt mejl, säger nåt oförskämt eller dylikt så tänker jag genast:
”Stackars dig, gud vad jobbigt du måste ha det som mår så himla dåligt. Jag skulle kunna hjälpa dig, frågan är bara om jag ens vill?”. Och därefter glider bara allt skitsnack av mig…

Ingen kan någonsin trycka ner dig.
Ingen kan någonsin sätta sig på dig.
Ingen kan någonsin få dig att må dåligt på grund av sina egna problem.

Men för att det ska bli sanning så det är bara Du som kan bestämma dig för att det är så du vill ha det – eller om du tänker låta de elaka människorna få förstöra din själ för resten av ditt liv.

Så, vad säger du???

​Jacqueline Joo


   
Citera
Ämnesstartare

Nej. Eller jo, i vissa fall, men det finns så mycket som påverkar hur människor är från dag till dag, så nej, inte enbart.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anade att det var copypast
fungerar oftast för mig att försöka gilla personen istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

anade att det var copypast fungerar oftast för mig att försöka gilla personen istället

aa det fungersr ibland om personen uinte är helt jävla bananmos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Nej. Eller jo, i vissa fall, men det finns så mycket som påverkar hur människor är från dag till dag, så nej, inte enbart.

jaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

aa det fungersr ibland om personen uinte är helt jävla bananmos

mh om det bara är lite bananmosiga så går det fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

mh om det bara är lite bananmosiga så går det fint

då kan jag äta deras hjärnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

då kan jag äta deras hjärnor

men man ska ju äta smarta hjärnor för att få intelligensen inte dumma ju då blir man dum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

men man ska ju äta smarta hjärnor för att få intelligensen inte dumma ju då blir man dum

är det därför jag är zombie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

är det därför jag är zombie

det är därför du är en fiskmås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

det är därför du är en fiskmås

jag ska hacka ut dina ögon och skratta
det är vad vi gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

jag ska hacka ut dina ögon och skratta det är vad vi gör

en mås sket på mig en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

en mås sket på mig en gång

aa dom är onda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

aa dom är onda

fina men jobbiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

fina men jobbiga

nej


   
SvaraCitera