Aviseringar
Rensa alla

Är den här videon rasistisk?


PMR
 PMR

Wtf. 

Här vill folk "bygga" fram en snygg bränna. I andra delar av världen tar folk till farliga hudkrämer för att bleka huden. Inte ett dugg konstigt att sådan syn aldrig försvinner när t o m sådan reklam går igenom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
jag skulle säga ja i detta fall. Det blir som att dom antyder att svarta personer är smutsiga :I 

Beror hur man tolkar, det kan också tolkas som att deras tvättmedel är så bra att det kan ändra någons hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung:

Plagiatörer

Bästa jag sett på länge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man borde väl kunna få skämta om hudfärger utan att det är rasism? Precis som med hårfärg, t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användarnamn123:
Man borde väl kunna få skämta om hudfärger utan att det är rasism? Precis som med hårfärg, t.ex.

Inte rasist men... Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Inte rasist men... Blink

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt om jag tycker att man kan tala om rasism vad gäller humor. Frågan bör väl snarare vara om humorn är rolig eller smaklös osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användarnamn123:
Man borde väl kunna få skämta om hudfärger utan att det är rasism? Precis som med hårfärg, t.ex.

Inget jag tkr man bör "skämta" om men det är upp till var och en. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, reklamen är rasistisk. Inte för att jag blir särskilt upprörd av den men känns ändå rätt dum.

Den är dessutom inte så värst rolig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN:

Inget jag tkr man bör "skämta" om men det är upp till var och en. 

Varför inte? Tycker du samma sak om hårfärg? Vad är skillnaden? (Jag tycker att reklamen är olämpligt, men det är en annan sak. Är för att man ska få skämta om allt, även om vissa saker är osmakliga. ) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användarnamn123:

Varför inte? Tycker du samma sak om hårfärg? Vad är skillnaden? (Jag tycker att reklamen är olämpligt, men det är en annan sak. Är för att man ska få skämta om allt, även om vissa saker är osmakliga. ) 

Vissa saker bör man bara inte skämta om, så enkelt är det. Jag förstår inte vrf du jämför hudfärg med hårfärg? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheUltimateMale:

Beror hur man tolkar, det kan också tolkas som att deras tvättmedel är så bra att det kan ändra någons hudfärg.

ja, självklart. Dock är det inte så jag ser det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN:

Vissa saker bör man bara inte skämta om, så enkelt är det. Jag förstår inte vrf du jämför hudfärg med hårfärg? 

Okej, helt okej med mig. Alla har ju sina gränser när det gäller humor och sånt.
Orsaken till att jag jämför de, är för att det är två jämförbara saker. Bara det att hudfärgsprat är tabu och associeras med rasism.

Brun utan sol-reklamer vore också rasism med samma logik som många har. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användarnamn123:

Okej, helt okej med mig. Alla har ju sina gränser när det gäller humor och sånt.
Orsaken till att jag jämför de, är för att det är två jämförbara saker. Bara det att hudfärgsprat är tabu och associeras med rasism.

Brun utan sol-reklamer vore också rasism med samma logik som många har. 

Men vad har hudfärg med hårfärg att göra? Det är två helt olika saker. Och vrf hudfärgsprat är tabu beror på att det är ett känsligt ämne för många. Det mst man ha förståelse och respekt för. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN:

Men vad har hudfärg med hårfärg att göra? Det är två helt olika saker. Och vrf hudfärgsprat är tabu beror på att det är ett känsligt ämne för många. Det mst man ha förståelse och respekt för. 

Du förstår inte min koppling till hårfärg, och kommer nog inte göra det heller. Jag ser de som likställda, men om man inte gör det är det svårt att fatta. 

Jag förstår och respekterar att hudfärgsprat är ett känsligt ämne. Det är förståligt med tanke på historien. Men jag tycker inte att det borde vara så, det borde bli mer öppet att prata om hudfärger, skoja om det, osv. I min mening är det så man får bort rasismen, inte genom att tabubelägga saker. 


   
SvaraCitera