Aviseringar
Rensa alla

Är den snabb nog?


Ämnesstartare

Jag bara undrar hur man kan få snabbare hastighet på internet.
Jag har tele 2 large och jag har bara 1,5 eller 2 mbit internet men jag skulle ha 16. När jag kollade täckningen så skulle det vara 6 mbit jag skulle få men jag har bara 2mbit. Ge mig tips hur jag ska göra för att det ska bli bättre. Jag har kollat på Bredbandskollet och dom gav mig lite tips.[n]


   
Citera
Ämnesstartare

Hjälper det mycket om man sitter ute mayb?


   
SvaraCitera

Använd optiskt internet istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Använd optiskt internet istället.

Vad menar du med optiskt internet??[confused]


   
SvaraCitera

Snabbare internet, dock inte trådlöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Snabbare internet, dock inte trådlöst

Vad ska det komma till nytta, jag ska ha för helvetet ha 16 mbit men jag får bara 2, och min täckning visar att jag ska ha 6 mbit. Å så vill du att jag ska skaffa snabbare???


   
SvaraCitera

Använder du trådlöst internet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Använder du trådlöst internet?

Mobilt internet


   
SvaraCitera

SwedenLand:

Mobilt internet

... Antagligen det som är problemet. Trådlöst och mobilt internet håller inte sin standard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Antagligen det som är problemet. Trådlöst och mobilt internet håller inte sin standard.

Hur ska jag göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland så händer det att vissa youtube clip buffrar hela tiden och vissa funka helt perfekt


   
SvaraCitera

SwedenLand:

Ibland så händer det att vissa youtube clip buffrar hela tiden och vissa funka helt perfekt

Kan du skaffa "vanligt" bredband?


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera

Mobilt bredband ÄR inte speciellt snabbt i jämförelse med kabel. Jag kan tänka mig att du får en viss overhead pga protokollet, är osäker där. Men framför allt så får du knappast vad det utlovat som max ens vid perfekta förhållanden.

Om du har god täckning och ändå får löjligt låg bandbredd så bör du kanske tala med någon på tele2?


   
SvaraCitera