Aviseringar
Rensa alla

Är den värd sitt pris?


Ämnesstartare

Den är så dyr! Ikea som brukar vara så billigt. [sad]
Men den är fin och skulle passa bra vid min säng, men jag är pank och vill ju helst inte behöva sälja min själ liksom. [sad]
Är den värd det? Den är väldigt fin i verkligheten också och jag har funderat på den länge.
Känns bara alldeles för dyr. [n]

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60185576


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej. Motivering: Tycker inte om den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sand:

ej. Motivering: Tycker inte om den.

Det var inte frågan, frågan var: Är den värd sitt pris som möbel? Du behöver inte betala den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det var inte frågan, frågan var: Är den värd sitt pris som möbel? Du behöver inte betala den.

Det har väl inte någon betydelse vem som betalar. Den fungerar säkert som avlastningsbord men jag tyckte inte den var så fin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då kan väl du betala för den??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, jag tyckte ju inte att den var värd sitt pris.

Förtydligande: Jag tycker inte att det blir mer prisvärd för att det är du som betalar för den. Har förövrigt ingen större lust att betala för andras inköp.

Det är ditt val. Tyckte bara att det var dyrt, speciellt om du har så ont om pengar.
Hälsningar en nedslående person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad] vill ju bli peppad till att någon gång i framtiden införskaffa den, ska ofc då byta handtag osv.
Eller kanske finns det en likvärdig någonstans billigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är den värd sitt pris som möbel?

Anledningen till att den är lite dyrare är antagligen för att den är i massiv furu. Många andra Ikeamöbler är bara spånskiva med faner på.
Att det är massiv furu innebär att den kan hålla väldigt länge och när den blir gammal och ful så kan du lättare laga, slipa ner den och måla om den - det kan du inte med en fanermöbel.
Med det som bakgrund är det motiverat att den är lite dyrare än andra möbler.
Under produktbeskrivningen står det vad den är gjord av. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade det inte varit ikea; ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera

OF 5:

hade det inte varit ikea; ja


   
SvaraCitera
blum
 blum

vilka fula handtag :s
du kan säkert hitta en liknande billigare nånstans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

vilka fula handtag :s

Ja!! Skulle bytt på en gång.

blum:

du kan säkert hitta en liknande billigare nånstans!

har letat och letat :((( blir så jobbigt när man inte har bil och inte kan köpa begagnade

OF 5:

hade det inte varit ikea; ja

mm tänkte också [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mm tänkte också

borde ju gå att hitta något motsvarande på blocket för en billig peng om inte annat.


   
SvaraCitera

Men hallå, lådorna är "lätta att öppna och stänga", det är ju värt alla pengar i världen!!!!

Nej men seriöst så tycker jag inte det var så dyrt för en sån möbel, även om det är ikea.


   
SvaraCitera