Aviseringar
Rensa alla

Är denna musikvideo sexistisk?


Ämnesstartare

Denna video har fått mycket kritik för att den är sexistisk. Vad tycker ni? Min åsikt är att den är det, eftersom kvinnorna i videon lätt kan tolkas som att de är där för att ge männen status. Med andra ord uppfattas de som accessoarer till männen. Ett objekt.


   
Citera

ANALYSIS COMPLETE WARP FIVE ENGAGE


   
SvaraCitera

Trams. Låt snubbarna göra vilken musikvideo de vill. Så länge tjejerna är med på objektivering som sker i videon, vilket de naturligtvis är, finns det inget som helst problem med videon. 

Sjukt snygga tjejer btw. Glatt skålande


   
SvaraCitera
Lounge

den som påstår något annat har inte mycket i huvudet


   
SvaraCitera

frukt:
ANALYSIS COMPLETE WARP FIVE ENGAGE

¨<3<333<w<334z43434z<z33333


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt: ANALYSIS COMPLETE WARP FIVE ENGAGE

förklara.


   
SvaraCitera

Haha, hej möbler. Kombinerade möbler och sexleksaker.


   
SvaraCitera

tja, det mest påtagliga är infantiliseringen av kvinnorna. de framhäver sig som barn som dansar runt de vuxna.


   
SvaraCitera

ceka92: tja, det mest påtagliga är infantiliseringen av kvinnorna. de framhäver sig som barn som dansar runt de vuxna.

Tycker det mest påtagliga var den enorma personlighetslösheten, samt att när männen ens brydde sig om deras närvaro var det på ett respektlöst vis. Kvinnorna är inte där som personer.


   
SvaraCitera

ceka92: tja, det mest påtagliga är infantiliseringen av kvinnorna. de framhäver sig som barn som dansar runt de vuxna.

ja, äckligt.


   
SvaraCitera

df rqp: I dag, 04:27

i got adobe bitch i got adobe bitch


   
SvaraCitera

Nachac:

Tycker det mest påtagliga var den enorma personlighetslösheten, samt att när männen ens brydde sig om deras närvaro var det på ett respektlöst vis. Kvinnorna är inte där som personer.

precis, som barn.


   
SvaraCitera

ceka92: precis, som barn.

Kan jag väl inte riktigt hålla med om.


   
SvaraCitera

Nachac:

Kan jag väl inte riktigt hålla med om.

jag känner att de verkar ha blivit tillsagda att flamsa runt, och bli ignorerade, som barn. jobbigt att se på.


   
SvaraCitera