Aviseringar
Rensa alla

Är denna musikvideo sexistisk?


Vehnk:
Jo, men steget från att studera/utforska ett fenomen är långt från det att vi ska börja manipulera våra gener, kan ju jag tycka. Modernitet blir i sammanhanget inte positivt laddat ifall den inte är oss till godo, vilket jag har svårt att tycka ifall den måste omprogrammera oss.

säger inget om när detta ska ske. men det går garanterat snabbare om folk slutar inbilla sig att betingning är en komplett lösning och/eller att biologin i grunden är ett ofelbart facit.


   
SvaraCitera

tevepro:

Denna video har fått mycket kritik för att den är sexistisk. Vad tycker ni? Min åsikt är att den är det, eftersom kvinnorna i videon lätt kan tolkas som att de är där för att ge männen status. Med andra ord uppfattas de som accessoarer till männen. Ett objekt.

jag ser inte killarna dansa runt i princip nakna och det får inte cigarettrök blåst i ansiktet heller, helt klart sexistisk, dessutom är låten otroligt dålig också


   
SvaraCitera

sicilianmind:
jag undrar vad som fick dom att ställa upp

Mooooonies 🙂


   
SvaraCitera

hela denna sexism grejen har gått till överdrift.. 

klart könen ska behandlas lika till en viss gräns, men när folk sitter och letar efter anledningar till att bli kränkta har det gått för långt.


   
SvaraCitera

tevepro: Denna video har fått mycket kritik

Musiken i sig sög. Nu när jag fått det undanstökat. jag ser inte att det inte är sexistiskt om man jämför med vissa videor där kvinnorna sjunger om diverse män dom använder som objekt för att t.ex. komma över en älskare etc etc och de männen som är "skådespelare/dansare" i dem videorna är väl utpekade på samma sätt. I denna "musik" videon skulle jag bara vilja peka ut kvinnorna i den som "bakgrundsdansare/statister" inte som eventuella mål om diskussion om sexism. Min syn.... Kan också tillägga att dessa kvinnor antagligen fått bra betalt och läst igenom vad de ska göra i musikvideorna på egen risk, det är alltså inget krav av dem att utspela sig på ett sätt de inte vill så länge dom inte tar kontraktet. Alltså inget måste på arbetet


   
SvaraCitera

Ganon:

Lustigt då att man aldrig hör ett knyst när det gäller män.

Är det ts ansvar?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Är det ts ansvar?

Var inte bara Ts jag syftade på.


   
SvaraCitera

stoppljus:
hela denna sexism grejen har gått till överdrift.. 

klart könen ska behandlas lika till en viss gräns, men när folk sitter och letar efter anledningar till att bli kränkta har det gått för långt.

vadå viss gräns?


   
SvaraCitera

isola:

vadå viss gräns?

självklart är jag för jämställdhet till 100%, men när det kommer upp förslag om att män ska betala mer i skatt, har det gått till överdrift enligt mig. 
sen ska man också komma ihåg att sverige redan nu är ett av världens mest jämställda land, men så klart finns det väg kvar att gå. Glad


   
SvaraCitera

tevepro:

Denna video har fått mycket kritik för att den är sexistisk. Vad tycker ni? Min åsikt är att den är det, eftersom kvinnorna i videon lätt kan tolkas som att de är där för att ge männen status. Med andra ord uppfattas de som accessoarer till männen. Ett objekt.

HAH om du störde dig på den checka denna, nu börjar det bli lite intressantare.


   
SvaraCitera

Relevant


   
SvaraCitera