Aviseringar
Rensa alla

är denna värd uttseendefixerad


Ämnesstartare

Cobrak:

Varför utföra sådana typer av handlingar då?

För att jag vill, kan och tycker att det är kul.

Alla gör vi stavfel, tills vi lär oss hur man skriver korrekt. Jag gör i alla fall extremt mycket färre fel än honom.

Cobrak: Jag kan inte ordagrant nämna någon särskild tråd

Nej, precis, det är för att det händer mycket sällan. Jag kan säga en specifik tråd som danne har stavat fel i, och eller gjort något fel grammatisk... Alla!

applekakanshaj2: Jag tycker det är lagom ironiskt...

...för att få utföra sådana handlingar.

Där tänkte du fel. Eller du förstod i alla fall inte vad jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Varför så tyst?


   
SvaraCitera
Cobrak

Det finns bättre saker att lägga energi på än sådana som inte förstår sina egna brister =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
Det finns bättre saker att lägga energi på än sådana som inte förstår sina egna brister =)

Okej, fortsätt med de bättre sakerna nu.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Är det inte lite väl ironiskt att anklaga en annan för att inte kunna stava när du själv inte utfyller den färdigheten?

Det finns grader i helvetet. Det är en sak att göra enstaka fel då och då, en annan att konstant göra så många fel att det blir jobbigt att läsa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Det finns grader i helvetet. Det är en sak att göra enstaka fel då och då, en annan att konstant göra så många fel att det blir jobbigt att läsa. 

1+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Det finns grader i helvetet. Det är en sak att göra enstaka fel då och då, en annan att konstant göra så många fel att det blir jobbigt att läsa. 

+2


   
SvaraCitera

Håller med ovanstående. Det finns stavfel och det finns seriösa problem med en individs språkbruk. I detta fall är det inte bara stavfel, utan helt uppåt väggarna dålig svenska. Att skylla på diverse enheter man använder är märkligt. Lathet? Dyslexi? Vad vet jag. Språket kommer dock aldrig bli bättre om man ständigt skriver på det viset. Snarare tvärtom.

Tyvärr börjar det bli ett rätt allvarligt problem med just språket i detta land. Efter att ha pluggat till ingenjör så blir i alla fall jag gråtfärdig när jag ser hur folk skriver generellt...och det är på så pass hög nivå. Skrämmande. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Ruttenfisk:

Det finns grader i helvetet. Det är en sak att göra enstaka fel då och då, en annan att konstant göra så många fel att det blir jobbigt att läsa. 

Och du tror inte att han kommer få höra detta flera gånger? Det är inte direkt som att ni gör mirakel och han plötsligt kommer börja stava bättre för att ni antyder det.

Besides, poängen var att inte anmärka saker och ting hos andra när man bär på likartade brister.


   
SvaraCitera
Cobrak

Ni utsätter er själva för hans stavning när ni läser hans trådar. För att spara er bekymmer: vistas inte i dem.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Och du tror inte att han kommer få höra detta flera gånger? Det är inte direkt som att ni gör mirakel och han plötsligt kommer börja stava bättre för att ni antyder det.

Jag har inte sett någon poängtera det än så länge. Om ingen nämner det så kommer han ju definitivt inte börja stava bättre i alla fall, problem löses inte av att de ignoreras. 

Cobrak:
Besides, poängen var att inte anmärka saker och ting hos andra när man bär på likartade brister.

Det är la ingen som har påpekat det som är i närheten av att göra lika många fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
Ni utsätter er själva för hans stavning när ni läser hans trådar. För att spara er bekymmer: vistas inte i dem.

Tycker faktiskt man kan kräva att folk läser igenom sina trådstartar en extra gång för att ändra helt uppenbara fel. Och att man googlar upp hur "Sverige" och "Värld" stavas om man inte kan det och ej har privilegiet att ha en fungerande stavningskontroll. 

Orkar man inte det så får man nog ta att man kommer retas lite lite för det... Oskyldig


   
SvaraCitera