Aviseringar
Rensa alla

Är det bättre att dricka människomjölk än komjölk?


mens
 mens

minns nu att jag fick smaka bröstmjölk på en sked när jag var runt tre fyra år. det smakade genomvidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
minns nu att jag fick smaka bröstmjölk på en sked när jag var runt tre fyra år. det smakade genomvidrigt.

ameh ne vägrar tro dig! +_+ som barn har man ju sämst smak ändå


   
SvaraCitera

Nej! Förvirrad


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tickstart:

ameh ne vägrar tro dig! +_+ som barn har man ju sämst smak ändå

näö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så kul att folk tycker det är weird att dricka mjölk från sin egen art men helt normalt att dricka från en främmande. Rullar ögonen
Typ som att det är förbjudet med tidelag men tillåtet med slakt.


   
SvaraCitera
b1son

soja- elr kokosbaserad ost känns najsigare faktiskt. o eller cashew


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är "bättre" att dricka bröstmjölk från kvinnor än spenmjölk från kossor vet i fan? Men kossan kan ju onekligen producera avsevärt bra mycket mer mjölk per dygn än en kvinna. Har själv "smaktestat" varm bröstmjölk några gånger och känner ingen direkt skillnad på den och opastöriserad komjölk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Så kul att folk tycker det är weird att dricka mjölk från sin egen art

Generellt så har vi människor en inbyggd spärr att inte äta något från andra människor. Att barn dricker mjölk från sin mor är snarare ett undantag än regel.

Tänk när du får någon hår i munnen, varför är det så motbjudande? Om det däremot är ett djurs hår så är det inte alls lika vidrigt. Detta för att vi är programmerade att inte äta saker från andra människor.

Så nej, så konstigt är det ej.


   
SvaraCitera
reben

m mkt bättre ur miljösynpunkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Tänk när du får någon hår i munnen, varför är det så motbjudande? Om det däremot är ett djurs hår så är det inte alls lika vidrigt.

wtf? 😀 nej??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Tänk när du får någon hår i munnen, varför är det så motbjudande? Om det däremot är ett djurs hår så är det inte alls lika vidrigt.

va...... skabbigt med päls i munnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte alls hur människomjölk smakar men det verkar ingen höjdare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

wtf? 😀 nej??

Så om du får mohammeds armhår i din kebab så tycker du det är samma sak som om din hund tappat en hår på din pizza? Noterat.

sinnessjuk uns: va...... skabbigt med päls i munnen.

Well, inte trevligt, men föredrar helt klart framför människohår.


   
SvaraCitera