Aviseringar
Rensa alla

Är det bara du som spelar någon roll?


Smilen
Ämnesstartare

Eller tänker ni på andra? Eller är det bara du?: En egoist?


   
Citera
Ämnesetiketter

Smilen: Nej, andra ska må bra också


   
SvaraCitera

Jag lever ju singel med sex katter så jag tänker nog mer på mina sex katter än på mig själv. 

Senast i dag på middagen så hjälpte jag en äldre kvinna upp som hade halkat så illa på en isfläck så hon hade skadat ett ben som fått ett slag i bakhuvudet så jag hjälpte henne och rinde efter en ambulans som körde henne till sjukhus.


   
SvaraCitera

Smilen: Ja, det är bara jag som gäller

sjukt ego osv


   
SvaraCitera
Draug

Smilen: Båda delarna är viktiga.

Fast bortprioriterar mig själv allt för ofta.


   
SvaraCitera

Jag och min familj går alltid först. Sedan bryr jag mig till viss del om andra beroende på min relation till dessa indivder och baserat på vad jag tycker de är för människor.


   
SvaraCitera

Det beror på! Om någon spelar någon roll alltså. Alla spelar väl någon sorts roll, men huruvida den rollen är önskvärd eller ej är upp till enskilda individer att reflektera över.Jag har inga för förutsatta prioriteringar om en säger så, time will tell hur jag handlar i certain situations


   
SvaraCitera

aristoteles:
Jag och min familj går alltid först. Sedan bryr jag mig till viss del om andra beroende på min relation till dessa indivder och baserat på vad jag tycker de är för människor.


   
SvaraCitera

S3ON: Om någon spelar någon roll alltså. Alla spelar väl någon sorts roll, men huruvida den rollen är önskvärd eller ej är upp till enskilda individer att reflektera över

haha...va?


   
SvaraCitera

ceka92:

haha...va?

Enskilda individer bestämmer. Det finns således ingen som spelar någon heltäckande roll. 


   
SvaraCitera

Prioriterar nära vänner och familj före mig själv. Tenderar dock att mer eller mindre skita i dem som jag inte har någon anknytning till. 


   
SvaraCitera

Röstade på den sista. Men är besviken på att "inget spelar någon roll" alternativ. life-pointless_zps7c36b3f5.gif


   
SvaraCitera

Alltså folk kan nog misstolka mitt sätt att vara utifrån de ändlösa diskussionerna om mänskligt värde jag tenderar att hamna i med människor efter långa perioder av ensamhet. Bara för att jag ser mig själv som en hög och viktig person betyder det ej att jag ignorerar andra. Jag skulle nog säga att jag jag har en mkt stark vilja att göra andra människor glada och trivsamma, mår i regel mycket sämre själv om människor runt omkring mig mår dåligt. 

När det kommer till prioriteringsordningen så vet jag ej hur jag skulle handla, har ej befunnit mig i någon allvarlig situation på det viset att jag måste välja vilket liv jag måste rädda mellan två individer. Jag försöker alltid lösa allas problem, andras före mina egna pga har kontroll över mina egna, de påverkar ej andra, sådär är jag. 

 

 


   
SvaraCitera

stoner:
Jag lever ju singel med sex katter så jag tänker nog mer på mina sex katter än på mig själv. 

Crazy cat lady Rullar ögonen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

andra ska må bra, där tror jag att det mina handlingar kan ha betydelse. 


   
SvaraCitera