Aviseringar
Rensa alla

Är det bara jag som inte är ute på kvällen?


Ämnesstartare

Tjena! 

Har tänkt på en sak väldigt länge. Är 15 år och gymmar med ett par vänner som jag står rätt nära. Men när det kommer till helgerna så är jag alltid hemma, är inte ute o festar eller träffar vänner. alltså menar på fredag och lördag kvällarna, är detta normalt? Umgås med mina vänner efter skolan när vi drar till gymmet och sånt. Då är vi ett litet gäng ibland. På rasterna drar vi tiill affären och sätter oss och snackar någonstans. ( har en lekplats brevid skolan) vi skämtar och har kul. Var någon fest igår med 50 pers som skulle vara med, min kompis kompis. Tänkte hänga med och fråga om jag fick, men orkade inte. Skulle iväg dagen efter. 

Är detta normalt? Går i grundskolan sista året nu. Efter sommaren är det gymnasiet. 

Givetvis har jag varit på fritidsgården och sånt på min skola men är för stor för det. 

Tacksam för svar!


   
Citera

Bry dig inte om sånt, det är helt normalt.

Ibland känns det som att man skulle alltid vara ute för att "vara en bra person" eller "må bra" eller "ha kul" men det är inte så! Använd din fritid hur som helst du vill och orkar. 🙂


   
SvaraCitera

Var också hemma när jag var 15


   
SvaraCitera

är typ exakt samma för mig


   
SvaraCitera

Det var så för mig också i din ålder. Enda fram tills dess att jag var 20 kunde det vara så för det mesta. Mer regel än undantag. 


   
SvaraCitera

Går första ring, är i princip alltid hemma under helgerna. Möjligtvis att jag sticker ut och tränar eller går ut med hunden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svaren. Känns bättre nu när jag tänker efter och läser era svar. Men känns som att fokk typ tänker,  "jaha ska du inte nu eller"? När man sitter hemma.  Hoppas det ändras sen till gymnasiet iof


   
SvaraCitera

Ja.    


   
SvaraCitera
seasaw

totalt normalt tkr jag. vari ligger oron?


   
SvaraCitera

Jag är ute med kompisar typ 1-2 ggr/månad, så nej du är inte ensam 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oron ligger typ, när man ska träffa andra vänner och kanske möra släktingar i min ålder. Som bara frågar, " Är du ute med polarna eller?" Man bara sitter där som om man är helt onormal och att det är helt normalt.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Inte ovanligt. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Oh god honey, no. Du är inte den enda som väljer att befinna sig hemma på kvällen, don't worry.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar! Kusin sa typ att det blir mer fester och ute på gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag vill typ bli med i ett gäng i klassen. Alltså en grupp där flera killar i klassen hänger ihop osv. Vore riktigt Nice (: hoppas det blir så. Någon som vet hur dessa vvs killarna brukar vara personligheten där osv..


   
SvaraCitera