Aviseringar
Rensa alla

Är det billigare att dra ut än att borra? (tänder)


Ämnesstartare

Någon med koll? [smile]

ÄNDRAT 2012-01-11 21:38
Edit: Problemet löst, lås tråd!


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Troligtvis inte.


   
SvaraCitera

Ont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

http://www.folktandvardenstockholm.se/priser/sok-priser/?q=*

Vart en jävla massa "erbjudanden" dom har.. [crazy]

Fan alltså.. De lär ju behöva göra en så kallad "Fullständig undersökning och diagnostik, 630kr" Innan de ens vet vilken tand de skall dra.. [sad]

Jag ska då fan inte betala ett enda öre för någon jävla tandvård. [no-no]

Ber grannen sätta fast en fiskelina baktill på sin Volvo istället så kan vi fästa andra änden i min tand! [y]

Tack för svaren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det med tanden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vad är det med tanden?

Hål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hål.

har du redan fått det bekräftat? isf görs ingen undersökning utan du pekar på tanden (iofs kan dom väl se i datorn vilken tand det är men jag brukar peka för det går snabbare, hehe)
så då behöver du bara betala för lagningen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

och om det är i fram- eller hörntand är det billigare än om det är i en tand långt in [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har du redan fått det bekräftat?

Nej.. Men jag är ganska bombsäker, har haft flera hål förut, på den gammla goda tiden då tandvård var gratis. Tror jag drog ut sammanlagt 3 mjölktänder som hålen var för stora i för att borra.. Har även borrat 3-4 hål på senare år..

enhimmelskdrog:

så då behöver du bara betala för lagningen.

Vadå, det måste la alltid vara en riktig undersökning innan!? De kan ju inte endast lite på patienten.. Verkar helt crazy! [shake]

Men antar att vissa vill spara tid och väljer att slarva, anar att det är dessa du har råkat ut för. [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jaja jag får la ringa och höra med jävlarna hos folktandvården imån. [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

S3ON:

De kan ju inte endast lite på patienten.. Verkar helt crazy!

Om du pekar på vilken tand det är så tar det typ 10 sekunder för tandläkaren att titta efter karies och peta med en sån där krokgrej. Jag tror inte att de kommer att ta 630 spänn för de tio sekunderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vadå, det måste la alltid vara en riktig undersökning innan!? De kan ju inte endast lite på patienten.. Verkar helt crazy! [shake]

men trodde ju du hade fått konstaterat att det var ett hål [crazy] men säger som åtta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men trodde ju du hade fått konstaterat att det var ett hål

Jag men inte dom.

Åtta:

Jag tror inte att de kommer att ta 630 spänn för de tio sekunderna.

Skulle inte förvåna mig om de gör..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snåla ej in på tandvård!! Lönar sig ej.
+ köp flux.


   
SvaraCitera

S3ON:

Tror jag drog ut sammanlagt 3 mjölktänder som hålen var för stora i för att borra.. Har även borrat 3-4 hål på senare år..

om jag var du, och vägrade betala för tandvård, så hade jag varit mer rädd om mina tänder [rolleyes]


   
SvaraCitera