Aviseringar
Rensa alla

Är det bra att det finns VAPEN i världen?


Ämnesstartare

Jag tror det hade varit mindre lidande i världen om det inte funnits några vapen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkolist:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

badstdu:

Jag tror det hade varit mindre lidande i världen om det inte funnits några vapen

Mer lidande på vissa håll, mindre på andra, men det skulle nog jämna ut sig ganska bra, till människan återuppfinner vapnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkolist:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Utan vapen skulle det inte behövas vapen. Slåss med knytnävarna som riktiga män, pussies!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

badstdu:

Jag tror det hade varit mindre lidande i världen om det inte funnits några vapen

det tror inte jag,då hade folk slagit ihjäl varandr amed nävarna istället är det inte mindre lidande att få t.ex ett skott i huvet än att bli ihjälsparkad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkolist:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unreal(R):

ibland måste man bruka våld för att stoppa våld så man kan få fred.

våld föder våld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvacksalvaren:

Mer lidande på vissa håll, mindre på andra, men det skulle nog jämna ut sig ganska bra, till människan återuppfinner vapnen

Varför skulle det bli mera lidande på vissa håll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unreal(R):

det tror inte jag,då hade folk slagit ihjäl varandr amed nävarna istället är det inte mindre lidande att få t.ex ett skott i huvet än att bli ihjälsparkad?

man ska väl inte sparka folk heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unreal(R):

det tror inte jag,då hade folk slagit ihjäl varandr amed nävarna istället är det inte mindre lidande att få t.ex ett skott i huvet än att bli ihjälsparkad?

sant


   
SvaraCitera

Till exempel i Afrika eller i mellanöstern skulle lidandet minska, medans i västvärden skulle ökandet öka för att poliser och ordningsmakt har inga medel att stoppa kravaller, uppror skulle bryta ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

things involving me:

man ska väl inte sparka folk heller

nej men av nån anledning gör flera miljoner människor det ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ägde er allihopa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligen så är det kanske inte vapnen som vi måste ta bort, utan det som verkligen måste bort är orsakarna till varför vi skapar vapnen

Precis som Unreal säger... utan vapen så hade vi sparka på varandra istället, vilket leder till minst lika mycket lidande som konflikter med riktiga vapen. Det som ska bort är inställningen, inte medlet


   
SvaraCitera

badstdu:

Egentligen så är det kanske inte vapnen som vi måste ta bort, utan det som verkligen måste bort är orsakarna till varför vi skapar vapnen

Men...no shit...så länge viljan att döda finns där så går det ju inte att bli av med dödandet...[tired]


   
SvaraCitera