Aviseringar
Rensa alla

Är det creepy att fråga henne om hon är blyg eller bara stör sig på mig?


Ämnesstartare

Okej, för göra en lång story kort.
Jag har fått upp ögonen för en tjej som jag snackat med en del på facebook och smsat en del med. Jag har även pratat lite med henne IRL då vi går på samma skola.

Problemet är att hon verkar blyg. När jag passerar henne och säger hej så rodnar hon och svarar samtidigt som hon kollar bort lite. När vi snackar via SMS/FB så är det oftast jag som startar konversationen men det är inte så att hon är dålig på att svara. Det tar typ 1 min men hon ställer inte så mycket frågor tillbaka. Hon har typ startat den en eller två gånger.

Hon skrev tidigare på fb att hon skulle flytta vilket gjorde att jag reagerade och frågade om det var sant. Hon sa ja och jag skrev att det var tråkigt. Sen typ 10 min efter skriver hon att det inte är sant och att hon fick dåligt samvete att hon lurade mig.

Kort sagt, är det creepy att fråga typ "är det så att du är blyg eller finner du mig störande?". Tror ni att hon gillar mig (baserat på det lilla jag delgivit)?


   
Citera

Tror att hon kanske är intresserad, det verkar nästan så. Om hon är en blyg tjej kanske hon inte är van vid att killar tar kontakt med henne och det är därför hon beter sig som hon gör!

Och ja, det var en väldigt mysko fråga. Säg helst inte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snöblind:

Hon skrev tidigare på fb att hon skulle flytta vilket gjorde att jag reagerade och frågade om det var sant. Hon sa ja och jag skrev att det var tråkigt. Sen typ 10 min efter skriver hon att det inte är sant och att hon fick dåligt samvete att hon lurade mig.

Haha, där har du beviset på att hon gillar dig[bigsmile]

Snöblind:

Kort sagt, är det creepy att fråga typ "är det så att du är blyg eller finner du mig störande?". Tror ni att hon gillar mig (baserat på det lilla jag delgivit)?

Det är inte creepy men onödigt. Varför vill du veta om hon gillar dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snöblind:

Hon skrev tidigare på fb att hon skulle flytta vilket gjorde att jag reagerade och frågade om det var sant. Hon sa ja och jag skrev att det var tråkigt. Sen typ 10 min efter skriver hon att det inte är sant och att hon fick dåligt samvete att hon lurade mig.

Haha, där har du beviset på att hon gillar dig[bigsmile]

Snöblind:

Kort sagt, är det creepy att fråga typ "är det så att du är blyg eller finner du mig störande?". Tror ni att hon gillar mig (baserat på det lilla jag delgivit)?

Det är inte creepy men onödigt. Varför vill du veta om hon gillar dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj! förlåt för dubbelpost. Mod?


   
SvaraCitera

Håller med aksustik

aksustik:

Om hon är en blyg tjej kanske hon inte är van vid att killar tar kontakt med henne och det är därför hon beter sig som hon gör

men det behöver inte betyda att hon gillar dig mer än som en vän. Fråga henne inte sådana frågor då de kan skrämma bort henne eller få henne att känna sig obekväm om hon skulle ha ett romantiskt intresse för dig. Fortsätt bara att vara trevlig mot henne och vänta tills hon känner sig trygg i ditt sällskap, i skolan då ni hälsar till att börja med.


   
SvaraCitera