Aviseringar
Rensa alla

Är det dumt att fråga henne?


Det är väl ännu skummare att fråga rakt ut om hon gillar dig. Är ni vänner så är det väl inte konstigt. Småprata och umgås med henne i skolan så kommer det väl ett naturligt tillfälle där ni kan snacka om att göra något efter skolan. 

kille1000:

Men är det inte lite skumt att föreslå någonting med bara oss två? Menar du att jag ska fråga om hon vill fika med mig eller nåt sånt och sen säga efter att vi småpratat?

Jag pratar relativt ofta med henne.

Förresten är du kille eller tjej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Det är väl ännu skummare att fråga rakt ut om hon gillar dig.

Är det inte ärligare att bara fråga?


   
SvaraCitera

kille1000:

Är det inte ärligare att bara fråga?

man måste spela det sociala spelet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: man måste spela det sociala spelet

Vilket kön tillhör du?

Tjejer som läser det här er åsikt är intressant för mig


   
SvaraCitera

det spelar väl ingen roll

kille1000:

Vilket kön tillhör du?

Tjejer som läser det här er åsikt är intressant för mig


   
SvaraCitera

om så 100 tjejer tycker att du ska göra si eller så betyder det inte att tjejen du gillar kommer att tycka så herregu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
det spelar väl ingen roll

Jo lite för om du är tjej så har det kanske hänt att en kille gillat dig, jag kan inte tvinga dig att svara men det här låter lite som att du är kille för du pratar om "spel".

vonKissekatt: om så 100 tjejer tycker att du ska göra si eller så betyder det inte att tjejen du gillar kommer att tycka så herregu

Nej men det kan vara en bra indikator


   
SvaraCitera

Pratar ej om något "game"tjafs utan om de sociala spelregler de flesta utan neuropsykiatrisk störning förhåller sig till.

kille1000:

Jo lite för om du är tjej så har det kanske hänt att en kille gillat dig, jag kan inte tvinga dig att svara men det här låter lite som att du är kille för du pratar om "spel".

Nej men det kan vara en bra indikator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Pratar ej om något "game"tjafs utan om de sociala spelregler de flesta utan neuropsykiatrisk störning förhåller sig till.

Har du mycket erfarenhet?


   
SvaraCitera

kille1000:

Har du mycket erfarenhet?

 har väl umgåtts med andra människor en hel del 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

 har väl umgåtts med andra människor en hel del 

Jo det har jag också men alltså parrelationer menar jag?


   
SvaraCitera

men det här är ju ingen parrelation utan ett försök att få närmare än en halvkompis-relation till någon. 

kille1000:

Jo det har jag också men alltså parrelationer menar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
men det här är ju ingen parrelation utan ett försök att få närmare än en halvkompis-relation till någon. 

Det är ett försök till att göra en kompisrelation till en kärleksrelation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Nej, men du får gärna säga till om du kommer på något

Om jag sms:ar på en helgdag om att jag vill prata med henne på en fysisk plats och sedan berättar jag när vi är ensamma där?


   
SvaraCitera

kille1000:

Om jag sms:ar på en helgdag om att jag vill prata med henne på en fysisk plats och sedan berättar jag när vi är ensamma där?

Kan nog vara en bra idé att isf komma på någonting att göra tillsammans och prata om det på slutet om det känns bra. Kan tänka mig att det blir mindre stelt då.


   
SvaraCitera