Aviseringar
Rensa alla

Är det ett bra drag


Ämnesstartare

att ändra på sig om man inte gillar den man är? eller förvirrar och förstör det bara ännu mer?

Ja
Nej


   
Citera
Ämnesstartare

Kapsejs:

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på hur mycket du ändrar på dig och på vilket sätt, men generellt ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja går det inte att vara sig själv ska man göra något åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

Beror ju på hur mycket

mycket!

Nonchalant:

och på vilket sätt

insidan. Hur är det med det här att intala sig saker tills de känns äkta? glömmer man bort intalningen efter ett tag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapsejs:

insidan. Hur är det med det här att intala sig saker tills de känns äkta? glömmer man bort intalningen efter ett tag?

Hurdå intala sig? Du menar att intala sig att man är fet trots att man är smal t.ex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man inte gillar den man är så är man ju inte den man är? Så var dig själv så borde du ju gilla dig själv? Då borde du ju egentligen inte behöva ändra på något oss dig själv? *Ja, jag är helt förvirrad*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

Du menar att intala sig att man är fet trots att man är smal t.ex?

nej. förlåt, vet inte hur jag ska förklara.

MoaGun:

Om man inte gillar den man är så är man ju inte den man är?

Varför inte?

MoaGun:

Så var dig själv så borde du ju gilla dig själv?

vet inte vem det är [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha snacka om flummigt formulerad fråga.
helt omöjligt att svara på ju, beror ju helt på omständigheterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapsejs:

Varför inte?

Jo, för är du dig själv & accepterar den du är så borde man väl gilla sig själv? Varför gillar du inte dig själv? vad är det du inte gillar oss dig själv?

Kapsejs:

vet inte vem det är

Nä, det är inte så lätt att veta, men var dig själv bara? Det som känns som dig, som känns bra? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MoaGun:

Jo, för är du dig själv & accepterar den du är så borde man väl gilla sig själv?

Tror inte det räcker att bara vara sig själv, men som du skriver är man nog på bra väg när man väl accepterar.

MoaGun:

Varför gillar du inte dig själv? vad är det du inte gillar oss dig själv?

för att jag är så förvirrad och kluven inför allt, det känns som jag alltid står på ett ben vid vardera motpol, och känslorna upplevs därefter. det är inte kul längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapsejs:

för att jag är så förvirrad och kluven inför allt, det känns som jag alltid står på ett ben vid vardera motpol, och känslorna upplevs därefter. det är inte kul längre.

Försök skaffa lite självdisciplin? Eller så accepterar du att det är sån du är, Men om du inte trivs med det så försök att jobba på det!


   
SvaraCitera

Alla som använder termen "vara sig själv" vet inte vad de pratar om, du ska hela tiden sträva efter att utvecklas som människa ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SurpriseButtsecks:

Alla som använder termen "vara sig själv" vet inte vad de pratar om, du ska hela tiden sträva efter att utvecklas som människa ja.

Och du vet vad du pratar om? 😛 Jag tycker nog man ska öht, vara sig själv. Men ja, trivs man inte med något oss sig själv så får man väl jobba med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på. Om du inte gillar dig själv pga dålig självkänsla tror jag inte du kommer gillar dig själv bättre för att du förändras. Din självklänsla kommer fortarande vara lika dålig.
Men om du inte gillar dig själv för att du till exempel är elak och mobbar människor, då tror jag det är en bra ide.


   
SvaraCitera