Aviseringar
Rensa alla

är det farligt att..


aankan:

ta medecin

Vi kan ju omöjligt veta om du du kan ta din medicin efter att du har druckit om vi inte vet vad det är för medicin. [confused] Läs på bipacksedeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska inte kombinera paracetamol (Alvedon, Panodil osv) med alkohol. Precis som att man inte ska dricka för mycket eller missbruka någon medicin. Att folk säger att de gör det och överlever är inte samma sak som att det är ofarligt.

Om man är 14 år bryr man sig inte så mycket kanske, men din lever ska du ju ha hela livet. Du vill inte att den är utsliten när du är 40 år och tonårsmamma. Så var försiktig med både alkoholen och värktabletterna och kombinera dem absolut inte. Låt levern ta hand om alkoholen i lugn och ro om du har druckit, drick vatten istället, men stoppa inte i dig fler gifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Man ska inte kombinera paracetamol (Alvedon, Panodil osv) med alkohol. Precis som att man inte ska dricka för mycket eller missbruka någon medicin. Att folk säger att de gör det och överlever är inte samma sak som att det är ofarligt.

mjo javet. men ja undrar om de e även farligt dagen efter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men låt det inte bli till en vana. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Nej men låt det inte bli till en vana. 😛

haha okej, [blush] tack (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

även farligt dagen efter?

Ja, så länge levern håller på med att bryta ned giftet alkohol så ska du inte stoppa i dig fler eller andra gifter. Drick vatten istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alvedon tar ju de flesta mot baksmälla[confused]

vad medicin beträffar så ska man aldrig kröka om man käkar någon medicin, om man inte vill till farbror doktorn eller bårhuset[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vad medicin beträffar så ska man aldrig kröka om man käkar någon medicin, om man inte vill till farbror doktorn eller bårhuset

tror en aspirin är lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

tror en aspirin är lugnt

värktabletter är ju lugnt

isola:

Alvedon tar ju de flesta mot baksmälla

menade om man tar någon medicin regelbundet mot någonting, och sen krökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

värktabletter är ju lugnt

jag tog kåvepenin och fick dricka alkohol, jag har knaprat mig igenom flera mediciner och fått dricka alkohol


   
SvaraCitera

isola:

vad medicin beträffar så ska man aldrig kröka om man käkar någon medicin, om man inte vill till farbror doktorn eller bårhuset[rolleyes]

isola:

menade om man tar någon medicin regelbundet mot någonting, och sen krökar.

Klart man kan, beror ju helt på vad det är för medicin. Jag kan utan komplikationer dricka ihop med min astmamedicin, t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XD nej. Inte ens farligt att ta samtidigt som man dricker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Klart man kan, beror ju helt på vad det är för medicin. Jag kan utan komplikationer dricka ihop med min astmamedicin, t.ex.

Nu förutsätter jag ju att folk kan räkna ut sådant själva


   
SvaraCitera

isola:

Nu förutsätter jag ju att folk kan räkna ut sådant själva

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

jag tog kåvepenin och fick dricka alkohol, jag har knaprat mig igenom flera mediciner och fått dricka alkohol

några glas kan man väl fast man käkar de flesta mediciner, men kröka för mig är inte "några glas till maten" .


   
SvaraCitera