Forumet - Är det fel?

Är det fel?

606 0 36
Halloj!!
Tycker du att det är fel att adoptera när man själv kan få biologiska barn?
Jag tycker att det är en bra sak att adoptera istället för att skaffa ett eget biologiskt.
För då ger man ju redan ett fött barn en familj och ett hem som den behöver istället för att gå gravid i 9 månader och så slipper man ju gå igenom en smärtsam sak och förstöra sin kropp och vänta ett år på att den är helt återställd eller längre. det är min åsikt. så skulle vara kul att höra era åsikter också. [smile]
XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, jag tycker inte alls det är fel att adoptera.

Nä för de verkar ju som att man bara ska adoptera när man inte kan få egna biologiska barn. men det är ju ingen som sakt att man inte får adoptera fast man kan få biologiska.
jag säger då hellre adoption än biologiska.

Spana också in:

HejAmanda:

det är klart det inte är fel att adoptera, men vissa kanske vill gå igenom den upplevelsen att vara gravida och sen föda.

jo det är ju klart att det finns dom som vill det och de är inget fel med det men jag tycker det verkar som att man bara ska adoptera när man inte kan få egna biologiska. men se tillexempel på Angelina Jolie hon har både biologiska och adopterade och hon adopterade innan de biologiska barnen. så man behöver inte adoptera bara för att man inte kan få egna, man kan göra både och [smile]
XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag vet inte om jag håller med. Det finns ju både för- och nackdelar med båda alternativen. Jag har full förståelse för att vissa vill gå igenom en graviditet och ha ett barn som brås på en själv osv. Adoption är inte för alla (men å andra sidan är inte barn överhuvudtaget något för alla).

ja det finns ju det
Eemelii:

Nä för de verkar ju som att man bara ska adoptera när man inte kan få egna biologiska barn. men det är ju ingen som sakt att man inte får adoptera fast man kan få biologiska.

Det är troligen för att de flesta hellre vill för vidare sina egna gener framför andras[rolleyes]
Men nej det är inget fel på att adoptera[y]
Knothole:

man eliminerar ju också chansen för människor som inte kan få barn att få känna den glädjen.

Dom människorna behöver inte vara oroliga, det finns gott om föräldrar lösa och hemlösa barn.

Att adoptera är grymt! Då hjälper barnet till ett bättre liv. Varför inte hjäpa barn som redan är födda?

Men själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att adoptera... jag vet, jag är hemsk, men det skulle kännas fel inombords att föda upp någon annans barn. Men jag bugar för alla som adopterar!, jag är bara för feg
Med alla svältande barn med försvunna föräldrar så tykr jag det är fel att det ska vara så förbannat svårt
att adoptera...det är liksom tusen processer och kostar pengar och väntetiden är lång..
Jag är dock helt medveten om vrf man inte bara kan
skicka barn hit och dit.
Btw. att homosexuella inte ska ha lika rätt till adoption är helt vrickat...
hellre två pappor än inga föräldrar alls utan bara en farbror som utnyttjar en sexuellt varje dag eller ngt annat hemskt...