Aviseringar
Rensa alla

Är det fel?


Ämnesstartare

Eemelii:

Nä för de verkar ju som att man bara ska adoptera när man inte kan få egna biologiska barn. men det är ju ingen som sakt att man inte får adoptera fast man kan få biologiska.

Det är troligen för att de flesta hellre vill för vidare sina egna gener framför andras[rolleyes]
Men nej det är inget fel på att adoptera[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

man eliminerar ju också chansen för människor som inte kan få barn att få känna den glädjen.

Dom människorna behöver inte vara oroliga, det finns gott om föräldrar lösa och hemlösa barn.

Att adoptera är grymt! Då hjälper barnet till ett bättre liv. Varför inte hjäpa barn som redan är födda?

Men själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att adoptera... jag vet, jag är hemsk, men det skulle kännas fel inombords att föda upp någon annans barn. Men jag bugar för alla som adopterar!, jag är bara för feg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att göra ett annars dömt-till-svält-och-andra-jobbiga-saker-liv till ett (förhoppningsvis) bra liv är ju bara bra! dessutom får man sig ju en go' unge, så vad är problemet?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

att göra ett annars dömt-till-svält-och-andra-jobbiga-saker-liv till ett (förhoppningsvis) bra liv är ju bara bra! dessutom får man sig ju en go' unge, så vad är problemet?:)

det är så jag också tänker 🙂
Jag vill då jätte gärna adoptera i framtiden 🙂


   
SvaraCitera

Med alla svältande barn med försvunna föräldrar så tykr jag det är fel att det ska vara så förbannat svårt
att adoptera...det är liksom tusen processer och kostar pengar och väntetiden är lång..
Jag är dock helt medveten om vrf man inte bara kan
skicka barn hit och dit.
Btw. att homosexuella inte ska ha lika rätt till adoption är helt vrickat...
hellre två pappor än inga föräldrar alls utan bara en farbror som utnyttjar en sexuellt varje dag eller ngt annat hemskt...


   
SvaraCitera

tycker oxå det e bra, men själv skulle jag vilja adoptera ifrån något ifrån de europeiska ländrna, men de kanske inte e så lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker adoption är jättebra. Som sagt det finns ju massor av barn som är föräldralösa och sånt, så varför inte hjälpa dom barn som redan finns!? Tänker lätt adoptera när det är dags för barn.


   
SvaraCitera

Nej jag gillar inte adoption. Iom att det föds för få svenskar tycker jag att man borde skaffa egna. Inte dra hit en kines.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HejAmanda:

men vissa kanske vill gå igenom den upplevelsen att vara gravida

ah det verkar ju som en sån fantastiskt rolig upplevelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eemelii:

Tycker du att det är fel att adoptera när man själv kan få biologiska barn?

varför skulle ngn tycka det? och rätt kul att du kmr med argument för att adoptera men inte nämner det faktum att jorden skulle må bra av färre människor någonstans.

1684_:

men själv skulle jag vilja adoptera ifrån något ifrån de europeiska ländrna, men de kanske inte e så lätt.

varför?

postis_per:

ah det verkar ju som en sån fantastiskt rolig upplevelse

kan vara en erfarenhet man vill ha. ngt man vill uppleva och på köpet får man ett barn med sina egna gener bland annat. finns mkt positivt med att skaffa biologiska.


   
SvaraCitera

Jag håller med dig precis!
Jag har också tänkt på att jag skulle häldre vilja adoptera än att skaffa eget, eller kanske bådeock!

Istället för att skapa ett nytt liv kan man ge ett redan levande barn en chans på livet! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man förstör inte sin kropp genom att skaffa barn. Då skulle ingen få eller vilja göra det. Kroppen är skapt för att bära ett barn. Kan upplysa om att det inte tar flera år för en att bli "återställd" efter en graviditet. Det är olika från person till person. På vissa syns det inte ens att de har varit gravida och andra kan få några extra kilon. Det är bara att ligga i och träna så försvinner det på nolltid! Tycker det mest låter som att du inte vågar bli gravid pga. förändringarna som det medför. Eller har jag fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Det är olika från person till person. På vissa syns det inte ens att de har varit gravida och andra kan få några extra kilon. Det är bara att ligga i och träna så försvinner det på nolltid! Tycker det mest låter som att du inte vågar bli gravid pga. förändringarna som det medför. Eller har jag fel?

nog vet jag att det är olika från person till person men man ska ju vänta åtminstone ett-två år innan man kaffar fler barn, för då är det garanterat att barnet är redo för ett nytt barn.
Nej jag bryr mig inte om hur kroppen kommer att se ut. Jag har bara inte den längtan efter ett biologiskt barn eftersom jag tänker på de andra barnen ute i världen som inte har någon mamma eller pappa eller någon familj överhuvudtaget. så jag vill kunna ge ett sådant barn ett hem ist för att föda ett barn. sen finns de ju dom som gör både och men jag tycker det skulle vara mysigt att adoptera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj såg stav fel i svaret jag gav dig jag menar att kroppen kommer vara redo för ett nytt barn och så ska de stå skaffar, inte kaffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag tycker att det är positivt.


   
SvaraCitera