Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att be om romantik?


Knothole:

Är jag bara gnällig och överdriven, eller är det OK att be om något lite extra då och då? Bara för att hålla upp gnistan för varandra liksom?

Alltså, det här är beroende på vilken person man snackar om, och om personen ifråga orkar fixa mysiga grejer.

Jag vill gärna göra romantiska grejer för min Flicka, och det gör jag med, Jag har lagat mat, tatt med henne till restuarang och allt möjligt, eftersom jag vet att det är uppskattat. Och ett leende är mer värt än nått annat [smile]


   
SvaraCitera

Knothole:

Är jag bara gnällig och överdriven, eller är det OK att be om något lite extra då och då? Bara för att hålla upp gnistan för varandra liksom?

Man ska väl inte liksom peta i det som är ganska okej, alltså hemmafilm-kvälls-mys. Det är egentligen aldrig fel men jag skulle tycka kanske att man påpekar att man kanske ska hitta på något lite "extra", som typ att gå på bio, gå ut o fika nån dag, ta en promenad till något ställe istället för att ta bussen/bilen för en gångs skull. Så får romantiken komma ur situationerna självmant. Ja, gå på bowling bara du och han, gå ut på stan, käka middag på nån resturang då och då.

Jag tror att om du börjar fynda och komma på kreativa saker att göra så tror jag att killen också kommer ta efter. Kanske till och med inse att det är roligare med lite variation och lite mer speciellare [bigsmile] Sen är det viktigt att uppmuntra sånt så att sånna saker lever vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur "extra" är det och hur romantiskt känns det när din pojkvän inte gör det på eget bevåg utan bara för att du kräver det av honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

han kanske också vill ha något extra då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utan romance kan inte ett förhållande hålla i längden, så se till å säg åt honom att du vill ha lite mer romance


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad gör du då?
varför är det bara hans ansvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte fel om ni pratar om det, alla verkar tro att du tvingar på honom det [confused] Men ta initiativ du ett par gånger tills han hajar grejen.. Var öppna mot varandra så blir allt mycket enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

han kanske också vill ha något extra då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är okej, men beror väl på hur man säger det, gör det och på hur killen är...
Lättare med tjejer. [cute]


   
SvaraCitera

Se det så här - hur romantiskt är det att be någon vara romanstisk?
Då kan man ju vara ihop med sig själv lika gärna och ta ut känslorna på någon annan.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Tycker det skulle kännas konstigt att be om 🙁 Det är inget man kan ta för givet liksom, det är ju ett plus men det måste ju komma från honom själv.

Har väl ifs sagt till när jag inte känt mig uppskattad, men be honom vara romantisk.. näe.

Fast är inte din bf också umare? Isf är såna här trådar smidiga, läser han tråden så behöver du inte säga någonting till honom[cute]


   
SvaraCitera

Att be om det skulle, iaf för mig, kännas väldigt avtändande. Hellre umgås jag med nån som inte är det minsta romantisk än med någon som inte kanske egentligen inte vill, men gör det bara för att man vill ha det själv.

Det är ju inte så mysigt heller om det inte är ömsesidigt.

Jag tror inte att det håller upp nån gnista, snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herregud vad är det för fel på folk som skriver att "du inte ska tvinga honom till romantik" och blablabla. bara för att du pratar med honom om det så är det inte precis som att du tvingar honom till någonting. han kanske inte ens vet att du vill ha lite mer romans utan att du är nöjd som det är. men killar är som killar är också. dom tycker inte att dom ska behöva göra något speciellt för att visa att dom bryr sig utan vi ska bara veta. medan vi tjejer gillar att bli lite extra behandlade. 🙂

men ha bara i åtanke att han kan ta det som att du klagar på honom. tyvärr, så är killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta man bryr sej om romantik i förhållande[shake] det enda som gäller är ju att få "tillgång" till henne[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det är fel att be om romantik, dock kanske man inte ska säga "OMG VAR ROMANTISK!". Utan snarare att varför gör vi ingenting roligt blabla, för det är fan inte bara hans ansvar att vara romantik enbart för att han är kille.

GNGHGHGNGHG

Gör något själv då så kanske han fattar.

258852:

men killar är som killar är också. dom tycker inte att dom ska behöva göra något speciellt för att visa att dom bryr sig utan vi ska bara veta. medan vi tjejer gillar att bli lite extra behandlade. 🙂

Men håll käften för fan.


   
SvaraCitera