Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att säga "negerboll"?


Ämnesstartare

Vet inte riktigt vart den här tråden passar in, menmen.

Har diskuterat lite med kompisar om det är fel att säga negerboll eller inte. Vi har lite delade åsikter.
Vad tycker ni? Är det okej att säga negerboll?


   
Citera

jag tycker det är en ickefråga


   
SvaraCitera

inte mer än vitlök


   
SvaraCitera

Är väl olagligt för bagerier osv att kalla det negerbollar så på det sättet är det fel. Tycker dock att det är en väldigt fånig grej att göra en big-deal av.


   
SvaraCitera

Det är ju om inte annat onödigt i många sammanhang, så har svårt att fatta varför det är så viktigt för vissa att få säga. Det brukar ju främst vara socialt inkompetenta rövhål (eller "politiskt inkorrekta" som de föredrar att kallas) som gör en issue av att de måste få säga det.


   
SvaraCitera

tycker det är euw. vill liksom inte tänka på en negers bollar när jag äter [shake]


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Det är ju om inte annat onödigt i många sammanhang, så har svårt att fatta varför det är så viktigt för vissa att få säga. Det brukar ju främst vara socialt inkompetenta rövhål (eller "politiskt inkorrekta" som de föredrar att kallas) som gör en issue av att de måste få säga det.

ord.


   
SvaraCitera

phantomrider:

Vad tycker ni? Är det okej att säga negerboll?

alltså, säg det om du vill men va beredd på att många kommer ta illa upp//bli sur på dig//ge dig arga blickar etc.
jag tar ej illa upp, men förstår inte varför folk orkar säga det med alla naturliga bieffekter användandet av ordet har.

mvh neger

Dold text: gillar dock själv att säga negerboll när jag är på cafén pga kul att se folks reaktion


   
SvaraCitera

Nej, men det är en meninglös kamp att ta.


   
SvaraCitera

brukar undvika att säga det (använder istället chokladboll) om jag är bland folk eller så
säger negerboll hemma dock


   
SvaraCitera

Nachac:

Nej, men det är en meninglös kamp att ta.


   
SvaraCitera

Vad som räknas är ditt syfte och dina avsikter.
Vad som har mindre betydelse är vilka ord du använder för att fömedla, alt. avslöja dem.


   
SvaraCitera

venne

har aldrig sagt negerboll

säger kokosboll


   
SvaraCitera

Dräparen:

säger kokosboll

Vad kallar du de med pärlsocker på då? [cute]


   
SvaraCitera

StenenSven:

Vad kallar du de med pärlsocker på då?

chokladboll?


   
SvaraCitera