Aviseringar
Rensa alla

Är det fel av mig att inte gilla bögar?


emilsh:

Jag undrade bara om det är ok att tycka så. Jag hade en diskussion med 2 tjejkompisar idag det var därför jag undrade....

okej 🙂 då vet jag menar inte att hoppa på dig bara undrade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

du är bara en trångsynt homofob

Vad innebär det att vara homofob?


   
SvaraCitera

emilsh:

Jag tycker inte det är fel att vara bög, men jag blir typ äcklad av bögar och vill inte ha bögkompisar

Har du någon gång druckit alkohol? Det brukar ge svar på sådana frågor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Har du någon gång druckit alkohol?

Ja?

Istechetvåpunktnoll:

Det brukar ge svar på sådana frågor!

Öh


   
SvaraCitera
Tyrael

Ja, det är fel. Om min vän visat sig vara homosexuell hade jag knappast "separerat" från honom/henne. Att inte "gilla" homosexuella är början på homofobi.

Med att säga att du inte "gillar" homosexuella menar du att de är lägre människor än du själv, och med det att de har rätt att klankas på av dig och andra som inte gillar homosexuella.

Varning: Detta kanske är för djupt för dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svårt att säga, vill ju inte att du fake:ar dig till ett gillande. då är vi påväg mot ett fake:at samhälle (vilket jag tycker vi har redan till stor del).

finn orsaken! det är mycket svårare, men på något sätt så kanske varje människa borde söka efter orsaken till just sina negativa känslor. inte vara rädd för att man känner på ett visst sätt utan utforska det istället.


   
SvaraCitera
höna

du verkar som en omogon grabb, helt ok men ja hoppas du växer till dig lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Vad innebär det att vara homofob?

emilsh:

blir typ äcklad av bögar


   
SvaraCitera

Klart det är fel av dig. Det är omoget och korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem får väll leka med vilka de vill..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det är lite fel av dig.

så länge inte en bög blir kär i just dig och är på dig massa så behöver du väl inte ha nått emot dem. och det tror jag inte du behöver vara rädd för, så snygg är du nog inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara normalt att som heterokille bli äcklad av bögar som hånglar med varandra och så. Men man behöver ju inte ha något emot dem för det, så länge jag slipper vara med så är det lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganska fel tycker jag. Vi är ju alla människor 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Det är bara normalt att som heterokille bli äcklad av bögar som hånglar med varandra och så.

Que?


   
SvaraCitera

Respejtera dom. De kan trots allt inte hjälpa det. Men fan okej att bli äcklad när de håller på.


   
SvaraCitera