Aviseringar
Rensa alla

är det gynnsamt att va' så jävla exkluderande??


Ämnesstartare

så fort jag besöker tråden "kan du tänka dig en partner som...", så börjar jag fundera på huruvida folk skojar, eller om det bara är jag som är en desperat jävel och accepterar mer än snittet. har ni principer som ni håller stenhårt på vad gäller partners, eller är ni mer flexibla vad gäller krav och preferenser? 

några exempel på vad folk svarat nej på:
"någon som inte duschar varje dag?"
"som kliver upp i sömnen och gör konstiga grejer som liknar ritualer?"
"nån som skriver till alla sina vänner på facebook att gilla hens profilbild"
"nån som pratar med sin mamma mellan 19 och 20 varje dag"
"nån som alltid har samma underkläder i två dagar"
"ofta blir orolig för småsaker"
"som har vänt på dygnet"

enligt mig är ovanstående grejer som man enligt mig bör kunna ha överseende med, om man i övrigt trivs med personen i fråga. är jag ensam med att tycka så, eller ställer folk i allmänhet orimligt höga krav på eventuella partners? 

bonusfråga: ni som ställer dylika krav, har ni någonsin haft en partner som ni varit nöjda med?


   
Citera
Ämnesstartare

motbjudande arrogans, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
motbjudande arrogans, ja.

varför känner jag alltid en osäkerhet kring vad du faktiskt menar med saker du skriver..... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig haft någon partner och inte heller har jag alltför vansinniga krav, men skulle nog ha lite svårt med den där gilla profilbildsgrejen från dina exempel


   
SvaraCitera

Å andra sidan tror jag nog att folk i praktiken inte ställer så höga krav som de ger sken av, men då man bara nämner ett enda personlighetsdrag i tråden är det lätt att det blir oproportionerligt mycket fokus på just den egenskapen och att man därför säger nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:
Har aldrig haft någon partner och inte heller har jag alltför vansinniga krav, men skulle nog ha lite svårt med den där gilla profilbildsgrejen från dina exempel

ja alltså, det är ju ett rätt underligt beteende, det håller jag med om. men knappast som att det gör en person oälskbar? är väl bara säga "vad fan pysslaru med jävla bög!" och sen låta det vara, inte som det skadar relationen?


   
SvaraCitera
kook
 kook

är ganska extremnoga vad det gäller hygien, så det har min partner fått ta till sig och kommer att få leva med. men jag är ju med honom i alla lägen numera. 

i början av relationen "skulle du kunna vara tillsammans med mig om jag slog dig?" "nej aldrig i livet, jag skulle aldrig tåla/tillåta det"

nu: "ehhhhhhhhhhh............" för han är mitt liv.

så jag antar att många av sakerna ovan är saker som man på förhand kan säga, men detta är ju saker man faktiskt inte alltid vet i inledandet av en relation = kanske är så och man accepterar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte man ska ta det seriöst. Folk tänker nog mer vad de föredrar. Inte som att nån hade struntar i en person de tyckte om bara för att hen pratar i telefon med sin mamma en timma om dagen. Kul grej att bli irriterad på dock.. Glad


   
SvaraCitera
kook
 kook

att grejerna ovan är väl mer formulärgrejer på vad man tror att man tycker om man skulle få skapa sig en perfekt partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kook: så jag antar att många av sakerna ovan är saker som man på förhand kan säga, men detta är ju saker man faktiskt inte alltid vet i inledandet av en relation = kanske är så och man accepterar det

det är väl lite det jag menar. för min del är det viktigaste med en relation att den får mig att må bra, så jag tror man har rätt mycket att vinna på att inte rata människor till följd av fördomar eller tramsiga principer. 


   
SvaraCitera
kook
 kook

subhuman girl:

det är väl lite det jag menar. för min del är det viktigaste med en relation att den får mig att må bra, så jag tror man har rätt mycket att vinna på att inte rata människor till följd av fördomar eller tramsiga principer. 

ah precis. känns som en väldigt ytlig karaktär typ. har stört mig på så sjukt mycket med min partner, men jag kan inte föreställa mig ett liv utan honom. neva eva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Folk tänker nog mer vad de föredrar.

det är ju inte trådens syfte? det står ju klart och tydligt i trådtiteln "kan du TÄNKA dig vara tillsammans med en person som......", och det handlar väl snarare om vad man är villig att acceptera givet i övrigt goda förutsättningar?


   
SvaraCitera
kook
 kook

kan ibland ha svårt för "korkade" människor utan "djup" och det känns som om att folk som dissar personer av ovan skrivda saker (listan), är sådana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:

det är ju inte trådens syfte? det står ju klart och tydligt i trådtiteln "kan du TÄNKA dig vara tillsammans med en person som......", handlar väl snarare om vad man är villig att acceptera givet i övrigt goda förutsättningar?

Tror inte att folk tar det så seriöst ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: ja alltså, det är ju ett rätt underligt beteende, det håller jag med om. men knappast som att det gör en person oälskbar?

jag tror du ser tråden som mer än nonsens att fördriva tiden med, sluta med det


   
SvaraCitera