Aviseringar
Rensa alla

Är det här kul?


Ämnesstartare

Att utföra sexuella grejer med barn som vuxen är ej ok, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: gissar på trasig uppväxt ja, har en kusin som aldrig kommer att bli äldre än 14 trots att hon är typ 23 nu, pga det

Tror också det, alla hans syskon är konstiga som fan. Även hans släkt. Det har något med deras syn på familjerelationer att göra. Såg hans bror, som är typ 30, sätta sig på knä ute och pussa pappans hand för att han nästan körde in i en bil när han skulle parkera.

Det är dock inte så konstigt att pussa sin pappas hand men min pappa skulle aldrig be mig göra det... Däremot kanske min pappas skulle göra värre :S jag vet inte, tyckte bara det var sjukt konstigt.
Vad hände din kompis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Att utföra sexuella grejer med barn som vuxen är ej ok, nej.

Vet att det är fel men tror inte han njöt av det eller menade att trakassera barnet på något sätt... Jag vet inte varför han fick för sig att göra så men han har konstig humor. Han kunde tycka det var skitkul att reta mig så mycket att jag skämdes, inför folk. Sådant är ju också fel men han gjorde det ändå, och efteråt ångrade han sig ibland 

Skulle dock slängt ut honom om vi bodde tillsammans. Blir dock besviken över att jag inte lämnade honom redan då. Nu blev det ju så att han, i princip, lämnade mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Vet att det är fel men tror inte han njöt av det eller menade att trakassera barnet på något sätt... Jag vet inte varför han fick för sig att göra så men han har konstig humor. Han kunde tycka det var skitkul att reta mig så mycket att jag skämdes, inför folk. Sådant är ju också fel men han gjorde det ändå, och efteråt ångrade han sig ibland

Det spelar väl ingen roll varför han gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Tack men jag gör också konstiga saker 🙁 dock inte mot andra... Snarare mot mig själv, med tanke på att jag bryr mig om en sjuk och skadlig person.

Ne, om det hade vart hans barn hade han fått barn när han var 10... Det var hans kompis barn. Vi var hemma hos dem och hans kompis var i ett annat rum. Blev skitarg och ställde mig vid dörren och sa att jag skulle gå. Hans kompis tyckte jag var askonstig 🙁

Jo, kanske det men jag tror alla gör mer eller mindre konstiga saker. Det som skiljer oss åt är att vissa inte låter det gå ut över andra. Du hade nog mått bättre av att inte bry dig om en sådan person men jag vet heller inte vilken slags relation ni har.
Åh just det.. tänkte ej på det. Sjukt att göra så emot en kompis barn. Känns som att det är lika "OK" som att svinga runt sin kompis katt i svansen, dvs inte alls. Jag tycker du agerade helt rätt, att du visade att du inte tyckte det var ett beteende som accepteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det spelar väl ingen roll varför han gjorde det.

Jo... Barn gör ju konstiga saker ibland, det är ju för att de inte vet bättre och jag tror det är samma för den här 20 åringen (du vet vem)... Han gör ju sjukt konstiga saker hela tiden. Han ljuger jämt, slåss ofta, tycker synd om sig själv, kränker andra, hatar överdrivet mycket, förnedrar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Han gör ju sjukt konstiga saker hela tiden. Han ljuger jämt, slåss ofta, tycker synd om sig själv, kränker andra, hatar överdrivet mycket, förnedrar osv.

Han behöver professionell hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: Jo, kanske det men jag tror alla gör mer eller mindre konstiga saker. Det som skiljer oss åt är att vissa inte låter det gå ut över andra. Du hade nog mått bättre av att inte bry dig om en sådan person men jag vet heller inte vilken slags relation ni har.
Åh just det.. tänkte ej på det. Sjukt att göra så emot en kompis barn. Känns som att det är lika "OK" som att svinga runt sin kompis katt i svansen, dvs inte alls. Jag tycker du agerade helt rätt, att du visade att du inte tyckte det var ett beteende som accepteras.

Känns bra att göra att jag gjorde rätt, mina kompisar reagerade knappt när jag berättade för dem om det... Det fick mig att känna mig ännu konstigare.
Jag vågade dock inte riktigt säga till honom för jag var osäker på om jag reagerade rätt :S jag var alltid den konstiga framför honom, och jag är det fortfarande, han får mig att känna så.
Men till slut sa jag att barnet kan skadas av att minnas sådant där och att den kan få skuldkänslor osv. men han sa "Skojar du eller? Han kommer inte ens komma ihåg det! Han fattade ingenting" Gråter jag blir så arg. Orkar inte

Däremot var han jättesnäll och gullig mot sin systerdotter som var yngre. Han var väldigt kärleksfull och försiktig med henne. Men han var överdriver beroende av hennes bekräftelse. Han ville få henne att pussa hans kinder och göra som han säger, det blev lite för kontrollerat... Fast jag tror jag överreagerar angående just det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Han behöver professionell hjälp.

Vet 🙁 jag önskar han får det men han kmr inte få det... Han kommer fortsätta sådär och det skär i hjärtat för jag älskar honom (tror jag). Bryr mig verkligen om honom men vi pratar itne och det gör så ont när jag tänker på honom. Hatar honom samtidigt som jag verkligen, verkligen tycker om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: jag önskar han får det men han kmr inte få det...

Varför skulle han inte få det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Känns bra att göra att jag gjorde rätt, mina kompisar reagerade knappt när jag berättade för dem om det... Det fick mig att känna mig ännu konstigare.
Jag vågade dock inte riktigt säga till honom för jag var osäker på om jag reagerade rätt :S jag var alltid den konstiga framför honom, och jag är det fortfarande, han får mig att känna så.
Men till slut sa jag att barnet kan skadas av att minnas sådant där och att den kan få skuldkänslor osv. men han sa "Skojar du eller? Han kommer inte ens komma ihåg det! Han fattade ingenting"  jag blir så arg. Orkar inte

Det är faktiskt sant. Jag minns saker som har hänt från när jag var 3 år ungefär och när jag var 10 år så kände jag mig som en helt egen person, det som hände då minns jag och ligger fortfarande i mina tankar hela tiden. Bara för att man tror att ett barn inte fattar så är det inte så, barn förstår mer än vad de säger. Det är läskigt att han resonerar på det sättet, som att det är ok att göra elaka saker mot någon bara för att den inte förstår och inte kommer minnas det. Usch..

debepe: Däremot var han jättesnäll och gullig mot sin systerdotter som var yngre. Han var väldigt kärleksfull och försiktig med henne. Men han var överdriver beroende av hennes bekräftelse. Han ville få henne att pussa hans kinder och göra som han säger, det blev lite för kontrollerat... Fast jag tror jag överreagerar angående just det

Det kan vara att du sett honom i andra sammanhang som får dig att även tänka på det. Jag vet inte.. många är så emot sina barn, jag tycker det är fel att tvinga barn att ge pussar och kramar om de inte vill. Oavsett ålder så förtjänar man att tas på allvar och att respekteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan hända att han själv blivit utsatt för liknande handlingar men inte minns det helt. Eftersom du skrev att det hände konstiga grejer i hans familj och sådär, tänker jag nog att det är högst sannolikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Jo... Barn gör ju konstiga saker ibland, det är ju för att de inte vet bättre och jag tror det är samma för den här 20 åringen (du vet vem)... Han gör ju sjukt konstiga saker hela tiden. Han ljuger jämt, slåss ofta, tycker synd om sig själv, kränker andra, hatar överdrivet mycket, förnedrar osv.

Ja det var ju aldrig barnets fel, det var hans fel - den vuxnes.
Du måste klippa kontakten med honom en gång för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Det kan hända att han själv blivit utsatt för liknande handlingar men inte minns det helt. Eftersom du skrev att det hände konstiga grejer i hans familj och sådär, tänker jag nog att det är högst sannolikt.

fast det spelar ju ingen roll, han gjorde ändå fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Varför skulle han inte få det?

Han är en djävel på att komma undan. Dessutom ljuger han bra. Skulle kunna anmäla honom för ett par grejer, har bevis och allt, men jag orkar inte. Känns som att han kommer anklaga mig för att stalka honom då.
Jag tänker att om han är såpass sjuk som jag påstår att han är (och som han framstår sig vara) så kommer det komma fram förr eller senare. Det är dock tråkigt att det kanske kan drabba fler...
Tror dock han kommer lära sig bete sig lite längre fram men jag önskar, av hela mitt hjärta, att han lär sig nu.

Blir så arg när jag tänker på att han har det bättre än mig, efter allt han gjort......

Hjärtlös: Det är faktiskt sant. Jag minns saker som har hänt från när jag var 3 år ungefär och när jag var 10 år så kände jag mig som en helt egen person, det som hände då minns jag och ligger fortfarande i mina tankar hela tiden. Bara för att man tror att ett barn inte fattar så är det inte så, barn förstår mer än vad de säger. Det är läskigt att han resonerar på det sättet, som att det är ok att göra elaka saker mot någon bara för att den inte förstår och inte kommer minnas det. Usch..

Vet, minns också bra/obehagliga saker från när jag var riktigt liten. Är säker på att han också gör det men jag har märkt att han förträngt mycket av hans barndom. Tror han bodde på flyktingläger och det enda han nämnt från det var en enstaka händelse och att de bodde under kartonger. Var väldigt tydligt att han inte ville komma ihåg mycket från det, så det tyder väl på traumatisk barndom.Sjukt av han, vet 🙁 hoppas han ångrar sig och aldrig gör om det iaf...

Hjärtlös: Det kan vara att du sett honom i andra sammanhang som får dig att även tänka på det. Jag vet inte.. många är så emot sina barn, jag tycker det är fel att tvinga barn att ge pussar och kramar om de inte vill. Oavsett ålder så förtjänar man att tas på allvar och att respekteras.

Tyckte också det... Men hon tyckte verkligen om honom 🙂 man kunde tro att hon var "kär" i honom och jag förstår henne - skulle bli så "kär" i honom om jag var liten, han är verkligen charmig ibland, men ändå... Han styrde henne lite för mycket. Han kallade henne ful vid ett tillfälle... Frågade "varför säger du så?" så sa han "hennes pappa är arab, hon är lika ful som han"

Min pappa är typ arab... 


   
SvaraCitera