Aviseringar
Rensa alla

är det här nomalt beteende av en 25 årig man? ööuhhm?


Ämnesstartare

Kolla här. Jag är ihop med en 25 åring sedan 1,5 år tillbaka (jag är snart 21). (vi bor ihop i en annan stad än våra föräldrar)

Jag är aldrig ute, därför att jag tycker inte att det passar sig riktigt när man är i ett seriöst förhållande eftersom mina kompisar väljer att bara gå ut dit killar fullkomligt drar i en o sätter händerna under klänningarna...inte så kul när man är ihop med någon som ni förstår. Och att gå ut själv finns ju ingen vits med, hehe.

Aaja, iaf. För någon vecka sedan åkte jag hem till våra föräldrars stad för o träffa lite vänner o min familj etc. Då hade min bästa vän (från den tiden jag bodde hemma) en fest i sitt hus (jag hade sagt till min pojkvän att jag skulle på hennes fest vilket han tyckte var helt naturligt o kul eftersom hon ju är min bästis[cute] ). Min kille var ute med sina vänner.

Iaf. Idag taggade min andra vän mig på foton på facebook, där det finns 2 killar med på bilden (killarna är alltså min bästis kille o min andra kompis kille, något som min egna kille vet om).

Hur som helst, idag fick min pojkvän ett smått utbrott när han säg bilderna eftersom jag; "inte sagt att det var killar med på festen" och att "han måste få veta vilka jag umgås med annars känns det som om han inte känner mig".

Han har aldrig tänkt såhär innan.

Är det normalt?

[rolleyes]

förstår ni vad jag menar? [n]


   
Citera

han verkar inte lita på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

han verkar inte lita på dig

nee, eller hur. men vrf huxflux lixom? Han blir bara sur när jag frågar. Varför är det OK för killar att vara ute till 5?[confused]

Jävla skit. Tänk om det ska vara såhär hela livet?[cry][shake][cute]


   
SvaraCitera

AGAPI:

men vrf huxflux lixom?

har du gjort något nyligen som skulle kunna få honom att lita mindre på dig? om inte så är han ju lite överdriven

AGAPI:

Tänk om det ska vara såhär hela livet?

då får du byta kille [wink]


   
SvaraCitera

Eftersom tjejer är så fullkomligt oförutsägbara är det omöjligt att lita på dem. What?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur många fester består av endast tjejer eller killar? =S Kanske middagar men herregud din kille får tagga ner.

Jag tycker det låter som ni båda är lite extrema. Varför skulle du inte kunna gå ut med dina kompisar? Det är ju enkelt att undvika taffsande killar om du helt enkelt inte dansar med dem [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har du gjort något nyligen som skulle kunna få honom att lita mindre på dig? om inte så är han ju lite överdriven

nee, inte vad jag kan tänka på. (han kanske relaterar till sig själv eftersom han har varit ute 2 veckor i sträck... 5 dagar sammanlagt). Nämnde jag att han är ute idag med?

Emma__:

Jag tycker det låter som ni båda är lite extrema. Varför skulle du inte kunna gå ut med dina kompisar? Det är ju enkelt att undvika taffsande killar om du helt enkelt inte dansar med dem

Jo, alltså jag skrev så att ni skulle förstå. Jag har provat att gå ut med dom, men oftast slutar det bara med att jag står ensam i ett hörn eller sitter och pratar med nån senig datanördskille med flööötigt hår o finnar...eftersom mina vänner inte kan hålla sig ifrån tafsandets kungar ... ... ... så jag brukar gå hem

Men shit. detta suger fan. [sad]


   
SvaraCitera

det är normalt för överdrivet svartsjuka killar, ja.


   
SvaraCitera
elinc

Man kan ju inte sluta umgås med killar bara för att man har pojkvän? :s


   
SvaraCitera

AGAPI:

(han kanske relaterar till sig själv eftersom han har varit ute 2 veckor i sträck... 5 dagar sammanlagt). Nämnde jag att han är ute idag med?

asså.......... dumpa snubben. kan verka lite hårt, men det var min första tanke. annars kan du ju försöka snacka med honom men det brukar inte funka, har egen erfarenhet av sådant, fast det kan ju vara jag som är dålig på att prata förstånd med människor. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Om han började med det här beteendet ungefär när han började gå ut kanske det är han som gör saker han inte borde och projicerar det på dig. Det är ett vanligt beteende.


   
SvaraCitera

AGAPI:

Hur som helst, idag fick min pojkvän ett smått utbrott när han säg bilderna eftersom jag; "inte sagt att det var killar med på festen" och att "han måste få veta vilka jag umgås med annars känns det som om han inte känner mig".

Han litar inte på dig för fem öre, han har skitdåligt självförtroende och är kontrollerande av den anledningen, eller så blev han bara fett svartsjuk - det behöver inte finnas nån logik bakom det. Han har väl kanske vant sig vid lyxen att aldrig behöva känna den sortens oro/svartsjuka, eftersom du säger att du nästan aldrig är ute, så när han för en gångs skull "måste" bli det så spårar det ur?

Jesus Christ, liksom. Han var ju för fan också ute, fråga om han träffade några tjejer du inte vet vilka de är och bli fett arg på honom om han svarar ja?

Låter som att han egentligen borde förstå själv hur löjligt det låter, men bara kukade ur av allmän svartsjuka. Sverige 2009 - de flesta umgås med människor av båda kön, även på fest. Det lär han känna till. Varför skulle han antagit att det var en tjejfest, om du inte sa det? Låter som en efterkonstruktion för att få bli arg.

Litar han inte alls på dig har ni ett problem, men är så fallet lär det komma fram förr eller senare i alla fall.

Säg ifrån, bara.

Nachac:

Om han började med det här beteendet ungefär när han började gå ut kanske det är han som gör saker han inte borde och projicerar det på dig. Det är ett vanligt beteende.

Det är också en giltig teori.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AGAPI:

Jag har provat att gå ut med dom, men oftast slutar det bara med att jag står ensam i ett hörn eller sitter och pratar med nån senig datanördskille med flööötigt hår o finnar...eftersom mina vänner inte kan hålla sig ifrån tafsandets kungar ... ... ... så jag brukar gå hem

låter trest =/ när jag hade kille funkade det iaf för mig att hålla mig till att dansa med mina kompisar. Eller dansa med killar som inte håller på som äckel. Men klart det inte är kul att gå ut om det inte verkar gå..

iaf, säg åt din kille att han inte kan kräva gästlistor för varje fest du ska på =) du gick ju på den där festen för att din kompis hade den, inte kan du (och inte ska han behöva!!) veta exakt vilka som kommer vara där [smile] Jag tycker du ska vara varsam på hans svartsjuka beteende, akta så det inte går ut över ditt sociala liv utanför förhållandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, ni kanske får känslan av att han är en sådan här jobbig jävel. Ni vet?

..och just nu är han det, men han har aldrig varit det innan.

Han skäller aldrig, han surar ibland om det är stökigt eller om han inte kan sova. Men annars är han en vanlig kontorsnörd med kostym på jobbet och som tapetserar i hallen.

Vad jag försöker säga är att han är inte (förlåt för mina fördommar som nu ska komma) stor, muskulös med taueringar som skriker, svär o slår sin fru...

Men vad faaaan har han att vara avundsjuk/svartsjuk på när det är mina vänner pojkvänner som var där? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AGAPI:

Men vad faaaan har han att vara avundsjuk/svartsjuk på när det är mina vänner pojkvänner som var där

inget. Men svartsjuka människor tänker inte rationellt. De bara är svartsjuka, okontrollerbart.


   
SvaraCitera