Aviseringar
Rensa alla

Är det inte dags att överge våra stofthyddor nu och bli stjärnbarn istället?


Ämnesstartare

Jag tycker att det börjar bli dags att överge våra kroppar och överföra våra medvetanden till medium som tål påfrestningen av intergalaktisk rymdfart. Mänskligheten är alldeles för begränsad i dagsläget och det vore ju hur häftigt som helst om vi människor kunde färdas runt direkt i rymden och utforska häftiga nebulosor och kvasarer och flerstjärniga solsystem och allt sånt där och hänga med andra varelser i andra delar av universum som också har övergett sina kroppar! Tycker ni det låter kul och stimulerande och intressant eller skulle ni sakna den begränsade tillvaro som mänskligheten befinner sig i just nu?

Dave-and-Earth-from-Stanley-Kubricks-200


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja, men ytterst sekundärt av de anledningar du beskriver, imo


   
SvaraCitera
reben

vfr vill man göra d ännu svårare för sig sj


   
SvaraCitera
b1son

vet inte hade saknat mat???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: vfr vill man göra d ännu svårare för sig sj

Fast jag är övertygad om att det skulle leda till utplåning av det mänskliga lidandet och något slags nirvana-likt tillstånd. Bara färdas omkring i rymden och meditera liksom... harmoniskt och rogivande som fan och all existentiell ångest och allt sånt där skulle försvinna. Tror jag i alla fall.

böghög: vet inte hade saknat mat???

Ja, och kanske sex också? Fast jag vet inte om det verkligen hade spelat någon roll längre?


   
SvaraCitera

Nej låter trist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: Nä låter trist.

Ok, då får du vara kvar på jorden... ingen som tvingar dig att haka på. Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill bli en häst Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Jag vill bli en häst Arg

En intergalaktisk häst som kan kommunicera med människor och andra rymdvarelser hoppas jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

En intergalaktisk häst som kan kommunicera med människor och andra rymdvarelser hoppas jag?

En frukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: En frukt

Det är nog rätt angenämt att existera som en frukt, eller vilken organism som helst som saknar det mest grundläggande nervsystem egentligen. Glad


   
SvaraCitera
b1son

Feberyra: Ja, och kanske sex också? Fast jag vet inte om det verkligen hade spelat någon roll längre?

asså om man kunde uppnå samma njutning utan kroppen så hade ja ju varit för till 110%!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem fan bryr sig om rymden? det finns säkert inga dinosaurier i rymden. trivs där jag är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

649.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle ta för lång tid att resa någonstans.


   
SvaraCitera