Aviseringar
Rensa alla

Är det legitimt med ett förhållande, där ålderskillnaden är 2 år om...


Ämnesstartare

Är det legitimt med ett förhållande, där ålderskillnaden är 2 år om personerna i fråga är 16 och 14. om inte var tycker ni gränsen går.
det verkar vara mer accepterat desto äldre personerna är. tex 30 och 24 där ålderskillnaden är 6 år men om båda hade varit tio år yngre hade det väl ej varit så legitimt,.. uppenbarligen eller.?


   
Citera

bugatti:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Åldern i sig spelar ingen roll alls. Vad som spelar roll är huruvida den ena har någon form av informell makt över den andra, vilket stundvis följer med åldersskillnader. Är ni jämspelta där må ni har hur stor åldersskillnad ni vill.

Alltså, så länge inte du ensam sätter agendan gällande vad ert förhållande går ut på (om ni ligger med varann, exempelvis) och ingen känner sig tvungen att göra något den inte vill för motpartens skull, så har jag ingenting ont att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så det är ok att ha samlag med en person som inte är byxmyndig om denne går med på det. juridiskt sett och moraliskt menar jag då


   
SvaraCitera

Grattis till lammköttet. [y]


   
SvaraCitera

om du ska ha samlag eller andra sexuella aktiviteter med din fjorton-åriga flickvän bör ni inte berätta det för någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

what? vem har sagt nåt om att jag.

Grief:

om du ska ha samlag eller andra sexuella aktiviteter med din fjorton-åriga flickvän bör ni inte berätta det för någon

varför det verkar ju, "legitimt" så att säga


   
SvaraCitera

bugatti:

så det är ok att ha samlag med en person som inte är byxmyndig om denne går med på det. juridiskt sett och moraliskt menar jag då

Det är skillnad på att "gå med på" och att genuint VILJA. Juridiskt är det inte OK, men moraliskt tycker jag att det är hur ok som helst om båda VILL.

...Så länge båda är i en någorlunda vettig ålder/mognadsgrad/whatever, annars lär det drabba minst en av båda illa på något sätt av någon anledning.

bugatti:

varför

Hon är illegal. Inte byxmyndig. Fängelsebete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

bör ni inte berätta det för någon

Haha lite för sent för det, inte för att jag ska men man kan ju ana ens intentioner. och vilken flickvän [ops]lol

respons:

Grattis till lammköttet.

haha , jag föredrar nötkött. torrt jag vet, men inte torrare än farfars kyckling lol. [crazy] i det här fallet är det lammfoster om du vet vad jag menar[wink]


   
SvaraCitera

bugatti:

haha , jag föredrar nötkött. torrt jag vet, men inte torrare än farfars kyckling lol. i det här fallet är det lammfoster om du vet vad jag menar

...

Jaja ligg ba.


   
SvaraCitera

hahaha


   
SvaraCitera

bugatti:

et verkar vara mer accepterat desto äldre personerna är. tex 30 och 24 där ålderskillnaden är 6 år men om båda hade varit tio år yngre hade det väl ej varit så legitimt,.. uppenbarligen eller.?

Klart att det är mer accepterat när båda är vuxna och kan leva samma liv [crazy]


   
SvaraCitera

bugatti:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Filmtips "till det som är vackert"

jag håller med föregående talare om byxmyndigheten.
Och Är båda inom det ungefärliga 9-12, 12-16, 15-20, 20-30, 30-50, 50-80 så är det inte stor åldersskillnad tycker jag. Bara en ungefärlig som sagt, improviserade lite med mina känslor som grund.


   
SvaraCitera