Forumet - Är det möjligt att leva 2012 utan Google och Facebook?

Är det möjligt att leva 2012 utan Google och Facebook?

768 0 59

Spana också in:

dazed:

Priset man betalar är att hela tiden behöva försvara varför man inte nyttjar facebook men det kan å sidan vara ganska kul.

Som att vara homosexuell med andra ord? [confused]

ennie:

jag tror att alla som lever utan google dör
snart finns bara vi som använder internet kvar på jorden

[cute]

Paranormal_Cannabis:

självklart är det möjligt, men att leva helt utan tillgång till internet är en svårare fråga. Då blir det genast mycket mer begränsat. En riktigt stor informationskälla blir man ju utestängd ifrån då.

Precis vad är priset man betalar, när alla event ens vänner går på förmedlas där? När alla mailinglistor flyttar in som grupper på hoss facebook ect?

Och google, ja man blir ju helt klart begrännsad att hitta information eller blir man det? Jag menar med tanke på att alla andra har tillgång till Google och Facebook ...
Storchen84:

Utan facebook: Ja definitivt. Utan google? Njaaaaa, betydligt svårare. Det beror på. Får man använda någon annan sökmotor så går nog det, men jag tänker inte testa.

Är det inte samma sak som, hur skulle man kunna klara sig utan att läsa? Är det inte typ samma potentiella makt som finns i facebook och google ect?
det här med att distansera sig från google har jag tänkt på, jag menar vilken jävla kunskap dom egentligen har om en, IB hade ju kommit i byxan direkt om dom haft den tillgången till information på sin tid. Men det är jävligt svårt då deras sökmotor och youtube är så pass överlägsna. Irriterande.
dazed:

Jag kan inte uttala mig om detta och om jag gör det så blir jag nog utskälld av ensamvargen pga bristande förståelse för utsatta grupper.

Gulligt, [cute][cute]. Men om vi säger såhär, det är en norm att använda facebook som ungdom idag, och att bryta normer är aldrig lätt, man blir tvingad att definera sig själv ect ect.